• Anonym (!!)

det här med IVF

Åk utomlands och gör, där är det money talks som gäller om du skulle

Bli nekad, betydligt mycket billigare oxå, lägg till boende under tiden så ligger du på summa under svensk ivf!! länder som Egypten har jag läst har ivf/ICSI från 7000 kr och de har en hög rank på lyckade behandlingar!!

• Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 09:38:28 följande:

kan dom göra ivf  utomlands med partners spermier som befruktar mitt ägg som de gör i Sverige? för jag vill inte göra någon donation

Jaa jag gör det, i Egypten just nu, kostar 7000 för ICSI och sedan är det medicinerna som är rörliga kan gå upp till 12 000 för allt, i Egypten måste du dock kunna bevisa att du är gift det fick vi göra för annars anser de det som äktenskapsbrott!
  • Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 11:12:48 följande:

får man hormonmediciner och sånt där som sätter igång ägglossningen vid ivf? kostar det bara 12000 svenska kronor för hela behandlingen?

Det finns jätte många ivf kliniker i Egypten du kan söka på price runner, jag går till egyptian ivf center, du kan gå in på deras hemsida och läsa allt.de gör allt som Sverige,förutom sprayen min läkare sa att de slutat med det för 10 år sedan, jag ska börja med hormon behandlingarna imorn, dvs sprutorna, de gör allt förutom donation som sagt, egyptiska pengar är ungefär av samma valuta som svenska kanske nåra hundra lappar som skiljer, vi ska göra ivf/ICSI versionen och läkaren har sagt att själv ET kostar 7000 utöver det är medicinerna rörliga, dvs det beror på varje individ hur bra du reagerar på medicinerna osv, så kanske kostar det dig 9000 och mig 12000, hur som är det betydligt mycket billigare än Sverige då det kostar 30000 i Sverige. Om du googlar så kan du oxå läsa att Egypten har en hög siffra på lyckade ivf!! Ändå jobbiga med just denna klinik är receptionisternas engelska, vi kan arabiska så för oss var det okej men om du inte kan, kan det vara svårt att förstå de. läkarna kan bra engelska däremot. Det

Finns andra länder som Grekland oxå finns en stor Athen tråd om du sett. Hoppas det löser sig för dig! Ställ dina frågor om du har Några!!
  • Anonym (!!)
    Anonym (ehrm) skrev 2015-02-27 14:55:28 följande:

Kostar ju att ÅKA till egypten också osv...så så jäkla billigt vet jag inte om det blir och säkerheten vet man inget om....

Ja så klart det kostar men man kan hitta biljetter billigt beroende på när man åker, sen säkerheten tro eller ey men här finns det grymma läkare, och lyckade ivf är hög i Egypten. Detta är bara tips inget man måste göra.
  • Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 15:01:45 följande:

Jag har gått in och kollat på den sidan nu, det står på arabiska och finns ingen översättning så förstår tyvärr ingenting av vad det står :( men hur går man tillväga om man vill göra ivf där och bor i Sverige?

Det är rätt sida du gått in på, finns en knapp längst upp till höger står EN, går att ändra till

Engelska. Asså du får ju åka till Egypten isf, besöker kliniken skriver in dig och din man, läkaren gör undersökningar de råder dig om du överhuvudtaget behöver göra ivf, dock bestämmer du i slutändan, sen ger de dig olika tester du ska ta dvs blod prover, sen kommer du tillbaka dag 20 för en ul sen börjar du med hormon mer ön så vet ja inte

Än så länge har tid imorn ska förhoppningsvis börja med hormonbehandlingen'
  • Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 20:50:04 följande:
    men kan man inte ringa och prata med kliniken innan? för det är ju lite långt att bara åka till egypten och sen kanske det är långa vänteköer .
    Finns inga kötider, det ör inte som Sverige finns flera ivf kliniker. om du vill kan du ringa de finns nr på hemsidan
  • Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 21:45:19 följande:
    okej så man kan få en tid nästan direkt?
    Ja, det kan man, men jah tror inte du behöver vara orolig över att få göra det i Sverige om jag ska vara ärlig. du kan få

Min mail om det skulle finnas fortsatt intresse,
  • Anonym (!!)
    Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 23:37:29 följande:
    ja gärna skicka i meddelande :)
    Kan man skicka medelande till anonyma hehe?
  • Anonym (!!)

V.eroo@hotmail.com

Vf skulle ja ha något att dölja, vad tjänar jag på att lura henne till en ivf klinik i Egypten dessutom Folk alltså. Jag skriver med ts. Resten har jag inget att säga till!!

• Anonym (!!)
    Anonym (ehrm) skrev 2015-03-01 14:02:53 följande:
    det var riktat till ts! inte dig.
    Jaha okee sorry
Svar på tråden det här med IVF