Anonym (hemlig) skrev 2015-02-27 11:12:48 följande:
får man hormonmediciner och sånt där som sätter igång ägglossningen vid ivf? kostar det bara 12000 svenska kronor för hela behandlingen?
Det finns jätte många ivf kliniker i Egypten du kan söka på price runner, jag går till egyptian ivf center, du kan gå in på deras hemsida och läsa
allt.de gör allt som Sverige,förutom sprayen min läkare sa att de slutat med det för 10 år sedan, jag ska börja med hormon behandlingarna imorn, dvs sprutorna, de gör allt förutom donation som sagt, egyptiska pengar är ungefär av samma valuta som svenska kanske nåra hundra lappar som skiljer, vi ska göra ivf/ICSI versionen och läkaren har sagt att själv ET kostar 7000 utöver det är medicinerna rörliga, dvs det beror på varje individ hur bra du reagerar på medicinerna osv, så kanske kostar det dig 9000 och mig 12000, hur som är det betydligt mycket billigare än Sverige då det kostar 30000 i Sverige. Om du googlar så kan du oxå läsa att Egypten har en hög siffra på lyckade ivf!! Ändå jobbiga med just denna klinik är receptionisternas engelska, vi kan arabiska så för oss var det okej men om du inte kan, kan det vara svårt att förstå de. läkarna kan bra engelska däremot. Det
Finns andra länder som Grekland oxå finns en stor Athen tråd om du sett. Hoppas det löser sig för dig! Ställ dina frågor om du har Några!!