Inlägg från: hårsnodd |Visa alla inlägg
  • hårsnodd

Hur är det att bo i Karlskrona?

Hej TS!

Jag bor i Karlskrona och trivs toppenbra!

Beroende på om ni vill bo "på landet" eller i stan så tycker jag att trevliga områden är Långö, Saltö, Nättraby, Sturkö, Hässlegården eller Verkö. Andra orter som är populära är Jämjö och Rödeby. De har bra affärer, service och kommunikationer men hade nog inte hamnat på min favoritlista ändå. Man kan hitta hus för hyfsade priser men visst finns det hus som går iväg i pris.

Hur gamla är era barn?

Karlskrona som stad vinner på många sätt tack vare närheten till vattnet. Polenfärjan kör från Verkö och det är ett roligt och enkelt nöje. Det finns en hel del affärer både inne i centrum och ute i köpcenterna. Vill man ha ytterligare shopping är ju närheten till Kalmar positiv och vanligt förekommande bland många Karlskronabor. Jag tycker att kulturlivet i stan har ökat lite och det blir bättre och bättre! Det finns en hel del att hitta på med barn.

Karlskroniten har ju lite rykte om sig att vara svår att komma in på livet och det är nog sant. Men det finns ju alla sorters människor även här!

Jag hälsar er välkomna till Karlskrona!

Detta var ju väldigt lite information och du är välkommen att fråga mer om du vill! Eller ännu hellre, hälsa på!

• hårsnodd
    Fjällis skrev 2015-04-01 16:29:25 följande:

Tusen tack! Flyttlasset går i sommar .

Kul! Med tanke på ditt nick så blir det en lång flytt.

Vilket område bestämde ni er för?
Svar på tråden Hur är det att bo i Karlskrona?