Inlägg från: Anonym (Ert val) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ert val)

Hur är det att bo i Karlskrona?

Hej! 

Jag tycker att det bästa ni kan göra är att åka och ta en helg i stan och känna er för. Vad som är rätt för vissa är inte rätt för andra. Mycket beror ju också på vad man kommer ifrån och vad man letar efter. Jag är själv inflyttad Karlskronabo och älskar staden så mycket. Har varit här sedan jag var liten och fick för några år sedan möjligheten att flytta hit och det har jag aldrig ångrat. Visst staden är liten men det finns definitivt saker att göra. Det är ett rikt idrottsliv för barnen (och vuxna) och här finns alla "vanliga" restauranger (grekiskt, kinesiskt, thai, fine dine och italienskt) plus sportbar och pubar. I stan finns bio och det vanliga utbudet av hm , lindex etc. Amiralens köpcentrum (och handelsområdet runtomkring) utanför centrum växer med flera nya affärer i år. Jag tycker att människor här är som människor är mest. En del otrevliga men VERKLIGEN INTE så att hela stan behöver smutskastas för det. Jag har till och med avslutat en relation för att han inte ville flytta hit och jag vägrade lämna. Men som sagt det är jag. Jag kanske bara har haft jättetur och träffat de få trevliga människorna som finns. Eller så kan ovanstående personer haft riktig otur och träffat bottenskrapet av personligheter. Något som kan vara intressant att veta är att hyresgästföreningens trygghetsmätning i år visar på att Karlskrona är en av städerna i Sverige där folk både är och känner sig som tryggast i hela landet. Kan vara bra att ha i åtanke med barnen. Så som sagt åk och känner för och gå på magkänslan. Att det känns rätt för er är det viktigaste. 

Lycka till!

• Anonym (Ert val)

Och gällande stadsdelar rekommenderar jag verkligen Bergåsa, Björkholmen, Ekholmen, Hässlegården, Hästö, Lyckeby, Långö, Pantarholmen, Rosenholm, Saltö, Verkö eller Vämö. Utanför stan men i närheten är det Nättraby (supermysigt) som gäller för barnfamljen som vill ha liknande grannar. 

Svar på tråden Hur är det att bo i Karlskrona?