Hur är det att bo i Karlskrona?
Jag bodde i Karlskrona ett par år och jag vantrivdes. Staden ligger på Trossö men eftersom det är en ö så finns det begränsat med plats vilket betyder att det mesta ligger utanför långt bort mer mot fastlandet.utbudet på saker att se och göra är minimalt. Returangerna saknar variation och god mat. Glöm att det finns något bra ställe för en utekväll, endast för odrägliga 18åringar som krälar och spyr på golven i sin fylla.Kommunen satsar inte på stan, dvs mer och mer förfaller. Butiker slår igen och fastighetsvärdar har svårt att hyra ut lokaler. Hyrorna är dyra och vill man bo någorlunda billigt i hus då får man bo långt bort i skogen utan någon närhet till kommunikationer, med enorm tur kan det finnas en dålig livsmedelsaffär. Folket är som tidigare nämt jäkligt otrevliga och det är bara glömma att tro ni ska få umgänge med dem hur trevliga ni än är för ni kommer aldrig av dem känna er välkomna. De är negativa och totalt odrivna människor. Härifrån måste jantelagen härstamma. Jag hatade stället varje dag och flydde därifrån jag med. Skulle aldrig låta mina barn växa upp i sin dålig miljö med så negativa människor.