Inlägg från: Giovanna |Visa alla inlägg
  • Giovanna

Ditt barn kommer hem och luktar Cannabis. Vad gör du?

PlejadSteve skrev 2015-02-20 21:10:10 följande:

Jag skulle säga musik där man glorifierar aggresivt beteende. Musik som skapat för att ungdomar skall få utlopp för sina aggressioner. Många får dessa behov tillgodosedda via Gangsterrap, till exempel Vinny Paz. Andra får det tillgodosett via Death Metal. Musik som anses vara "tung". Dubstep är det senaste påhittet.
    Jag vet inte vad nästa fluga kommer att vara.

Jag skulle bli mer orolig om mitt (tänkta) barn kom hem och luktade alkohol. Att koppla ihop aggressivt beteende med cannabis tyder på okunskap.
  • Giovanna
    PlejadSteve skrev 2015-02-20 21:26:35 följande:
    Är inte Cannabis värre än alkohol ändå? Jag menar... Droger? då har man väl börjat gå för långt? Bättre att hålla sig till det vi vet är mindre farligt?
    Och vad kallar du alkohol om inte en drog? De flesta läkare och forskare på området är överens om att cannabis är mindre hälsovådligt än alkohol.
  • Giovanna
    PlejadSteve skrev 2015-02-20 21:33:28 följande:
    Men Cannabis är olagligt och alkohol är lagligt? Det är väl av en anledning?
    Det stämmer. Men kom inte och påstå att alkohol är mindre farligt än cannabis.
  • Giovanna
    PlejadSteve skrev 2015-02-20 22:01:38 följande:
    Det har jag inte. Cannabis är farligare. Man kan göra vansinnesdåd på det
    Slarvfel av mig. Jag menade naturligtvis tvärtom. Alkohol är mer hälsovådligt än cannabis. Betydligt fler vansinnesdåd utförs under påverkan av alkohol. Cannabis har vanligtvis ingen sådan effekt.
  • Giovanna
    PlejadSteve skrev 2015-02-21 12:08:12 följande:
    Men jag tänker att alla som sitter med heroinsprutan har ju någon gång börjat med Cannabis...

Ja det är skitdumt att röka knark. Knark är en av mina största rädslor. Jag tycker det är bra med alkohol dock, det blir man trevlig utav och inte aggresiv.
    Om du är så rädd för knark är det märkligt att du gör en sån distinktion mellan alkohol och övriga droger. Litar du så blint på lagstiftningen att du tror att alkohol skulle vara så mycket sundare än alla andra droger? Merparten av alla våldsbrott begås under påverkan av alkohol så att säga att alkohol inte skulle framkalla aggressivt beteende är lika okunnigt som att påstå att cannabis gör det. Sak vi tala om termen "inkörsport" så är alkohol den vanligaste inkörsporten till andra droger. Det betyder inte att de flesta som börjar med alkohol går vidare till anda droger, liksom de flesta cannabisbrukare inte gör det.
Svar på tråden Ditt barn kommer hem och luktar Cannabis. Vad gör du?