mr red skrev 2015-02-25 12:17:35 följande:
Suck på inkörsport och ogrundad rädsla baserat på okunskap.
Läs på lite om cannabis innan du börjar frukta att ungar kommer gro horn och svans när dom provar, säger inte ens om med tanke på hur spritt det är i samhället och hur mycket folk vet (med vissa undantag) om droger.
Ja, mina börjar närma sig tiden där det finns en reell fara att dom får för sig att prova och vi har snackat om det en del.
Trist att vi har civilspanare i familjen vilket gör ämnet mer komplicerat än innan, lite svårt att förklara för en snart tonåring att en av våra släktingar lever på att skada folk och får betalt för det.
Svensk forskning säger tydligt att det är en inkörsport. Jag lyssnade på Maria Larsson (klok kvinna), hon bekräftar detta i tv. Beatrice Ask säger också att man blir såsig i hjärnan och hon kom med en bra källa en gång som berättade hur människor dog av Cannabisöverdoser när jänkarna legaliserade (Som att dom skulle vara före oss i tiden... suck).
Jag litar hellre blint på vår regering än tar till mig av information ifrån internationell forskning. Det handlar om att vara källkritisk.