Anonym (Cat) skrev 2015-02-25 11:46:32 följande:
Nej, jag förstår. No harm!
![](https://www.familjeliv.se/Chatt/ikoner/smile1.gif)
<3
Jag ville mest veta om han har brutit sitt beteendemönster; han misshandlade mig psykiskt under åtta långa år, använde mig bara som en slit- och slängvara, var notoriskt otrogen och flyttade sen utomlands till ett annat europeiskt land pga jobbet (han jobbar med finansanalytiska verktyg mot banker och tjänar en hel del). Ganska typisk narcissist skulle jag nog påstå såhär med facit i hand.
Jag har inte hört av honom på 1,5 år nu, det tog slut för nästan 3 år sen. Jag har blockerat honom överallt så att han inte ska kunna nå mig. Jag är inte rädd för honom då han aldrig varit fysisk eller aggressiv mot mig - han är snarare den iskalla, beräknande typen som får en att må dåligt genom att ignorera en eller får en att tro att ens känslor inte är värda något alternativt att man "känner fel".
Konstigt nog älskade jag denna man djupt, men idag inser jag hur destruktiv relationen var och hur mycket han manipulerade mig och krossade min självkänsla.
Har trots allt lyckats ta mig tillbaka till livet och har hittat kärleken på nytt. Ser du något om min nya, tro?
skönt att du slipper honom...<3
ja känns ju betydligt bättre nu men ta det varsamt bara
är han en vanlig knegare? om du förstår vad jag menar