Inlägg från: Anonym (bara testar :)) |Visa alla inlägg
  • Anonym (bara testar :))

jag vill testa gissa på frågor ni har som en lättsam medial tråd

Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 09:30:05 följande:

Nej inte bara att kontakta bup, men att starta en utredning måste båda vårdnadshavare ge sitt godkännande.

Ok prova privat och se om det är annorlunda? Lycka till <3
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 09:30:05 följande:

Nej inte bara att kontakta bup, men att starta en utredning måste båda vårdnadshavare ge sitt godkännande.

Det har nu skett en förändring i lagtexten, som få känner till, sedan år 2012. I FB 13 a § sägs följande:?Står barnet under vårdnad av två vårdnadshavare och samtycker endast den ena till en åtgärd till stöd för barnet, får socialnämnden besluta att åtgärden får vidtas utan den andra vårdnadshavarens samtycke om det krävs med hänsyn till barnets bästa och åtgärden gäller1. psykiatrisk eller psykologisk utredning eller behandling som omfattas av hälso- och sjukvårdslagen (1982:763),2. behandling i öppna former som ges med stöd av 4 kap 1 § socialtjänstlagen (2001:453),3. utseende av en kontaktperson eller en familj som avses i 3 kap. 6§ tredje stycket socialtjänstlagen eller4. en insats enligt 9 § 4,5 eller 6 lagen (1993:387) om stöd och service till vissa funktionshindrade.?Även om denna bestämmelse säkert ej kommer att minska vårdnadstvisterna i någon större mån så innebär den i vart fall en mycket stor förbättring. Barnet tillförsäkras rätt till vård utifrån utomstående personers bedömning för det fall parter är oense. Det krävs inte längre lång väntan på förhandlingstider i domstol för att få frågan prövad. Det finns även möjlighet för förälder som lever som ensamstående utan något stöd från den andre föräldern att få avlastning i form av kontaktfamilj för barnet utan att behöva väcka talan om ensam vårdnad.
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 09:34:06 följande:

Kan du se om pojken med autism/ utv.störning kommer fortsätta vara hos pappan varannan helg eller kommer det ändras?

Ser ingen förändring
    livalivetleker skrev 2015-05-05 09:42:40 följande:

Hur kommer det gå med min utbildning?.klarar jag den och får jag jobb efteråt?

Kommer gå bra jobb kommer ca 7mån- 1 år efter utbildningen
    Anonym (S) skrev 2015-05-05 10:10:55 följande:

Jag har skrivit tidigare angående mitt ex tidigare till dig, du lyckades pricka in så rätt när du beskrev "om vår tid". Men jag funderar och tänker fortfarande mycket på honom Trots att jag gått vidare och skaffat familj så finns han kvar i mina tankar, vad beror det på? Var inte vi "klara" med varandra, eller vad är det som gör att jag inte slutar tänka på honom?

Troe att du omedvetet jämför det du har nu mot då och alla behöver drömma sig bort någon gång till innan vi blev föräldrar och "bara" var... spänningen mm

Möt honom på en fika så tror jag att du inte kommer tycka det är så speciellt längre och tycker du det ja då får du gå vidare så slipper du undra <3
    Anonym (Litenkille) skrev 2015-05-05 10:56:17 följande:

Tackar:)

Mianne skrev 2015-05-05 10:57:05 följande:

Kommer det hålla mellan mig och min sambo? Eller kommer vi till en brytpunkt?

Tror ni kommer separera
    Mianne skrev 2015-05-05 11:11:18 följande:

Har du möjlighet att se när och på vems initiativ?

Tror mest ditt initiativ
    lololovis skrev 2015-05-05 11:03:40 följande:

Tusen tack för ditt svar! :)

Ser du något annat kring mig? ?

Ser konstnärlig talang inom släkten familjen känner en syster och bror...
    lololovis skrev 2015-05-05 11:54:47 följande:

Ser du något om framtiden gällande barn och relationer? :)

Ser en lång person lite snedlugg mellanblond
Svar på tråden jag vill testa gissa på frågor ni har som en lättsam medial tråd