Inlägg från: Dixie |Visa alla inlägg
  • Dixie

Hur mycket peengar?

här kan du nog läsa mer, www.regeringen.se/sb/d/8953/a/110695

men hade det varit min dottern så hade jag sagt att hon är välkommen hem och då betalar vi mat etc för henne, väljer hon att flytta får hon klara sig själv!

• Dixie
    Kenjohan skrev 2015-02-20 12:55:29 följande:

Visst är hon välkommen hem. Både till sin mor eller sin far. Eget rum finns på båda ställena. Men hon föredrar att bo hos sin pojkvän. Tack för svaren...  och jo, jag vet att 18 är övre gräns alternativt 21 år om barnet går i skolan.
    MVH

K.

och ni tycker det är ok och bara betalar - utan att hon gör någonting om dagarna? 
  • Dixie

Men genom att betala godkänner du ju hennes livsval, sluta betala - du gör ju henne en stor otjänst genom att curla henne!

Kenjohan skrev 2015-02-20 18:19:57 följande:

Nej, vi tycker verkligen inte att det är OK attt hon bara går hemma utan att göra något. Men att tala med henne är stört omöjligt. Hon går genast i taket och sedan blir hon deprimerad, säger hon och jag får hennes pojkvän på mig också och han skräder inte orden. Men han har ju aldrig haft ett arbete han heller...

Vem har sagt attt det är lätt att varsa farsa till en obstinat tonårsflicka?

K.

Svar på tråden Hur mycket peengar?