Inlägg från: Christabel81 |Visa alla inlägg
  • Christabel81

Vecka 29 och jag kände inga rörelser på 1 dygn

Jag är i vecka 29 och det var helt stilla i magen i ett dygn. Jag puttade hårt och tryckte och fick några gånger antydan till rörelse. Innan har den alltid blivit pigg vid läggdags och efter mat.

Jag har nu börjat känna att den rör sig så det verkar vara OK. Men. Hur vanligt är det att rörelserna försvinner under ett helt dygn så sent som i vecka 29? Kan något vara fel? Har ni upplevt detta?

• Svar på tråden Vecka 29 och jag kände inga rörelser på 1 dygn
  • Christabel81
    molnsken skrev 2015-02-19 23:21:43 följande:

Bebisen kan ha vänt sig så den ligger och sparkar inåt, då känns sparkarna inte lika väl Etc. ;)

Man blir förstås jätteorolig och tänker det värsta när man plötsligt inte känner igen mönstret. Men kanske är det som du säger. Jag hoppas iaf det.
  • Christabel81
    molnsken skrev 2015-02-20 17:16:59 följande:

Vill ta upp här, för din skull :) jag tycker att om du är orolig så ring förlossningen och be om ctg eller ultraljud på bebisen :) lycka till!

Beklagar det du varit med om.

Och tack för inlägget! Jag är i nuläget inte orolig eftersom det är mycket liv därinne igen. Nästa gång väntar jag inte lika länge.
  • Christabel81
    sweetheart80 skrev 2015-02-20 20:26:21 följande:

Jag hade så med sonen i v 37 och åkte in. Casper hade bara legat och sovit men man vågar inte chansa. Men vad bra att bebisen sparkar igen.

Sa de att han förmodligen sovit så länge? Funderade också på om min sov eftersom jag fick en knappt kännbar rörelse till svar. Men 24 timmar...

Började misstänka influensavaccinet eller navelsträng runt hals...usch nej, jag ska inte gå in på sånt.
Svar på tråden Vecka 29 och jag kände inga rörelser på 1 dygn