• Nydahl

Dotter äter endast pasta och bröd! Hjälp!

Jag såg en dokumentär om en flicka som aldrig hade ätit, hon vägrade all mat. Hon fick sin näring genom en sond i magen. När de hade konstaterats att flickan inte hade några fysiska hinder för att äta så blev hon inlagt på en klinik som var för barn med mycket svåra mat fobier. Dom tog bort sonden och introducerade olika typer av mat i olika konsistenser varje dag. Flickan vägrade att äta i näsan en vecka och gick ner mycket i vikt men sen blev hon själv nyfiken på maten pga att hon blev tvungen och ett tag efter kunde hon äta mer och mer och idag nästan helt normalt. Detta utfördes med läkare och annan sjukvårds personal inblandad för att se till att de inte blev farligt. Låter mycket drastiskt men ett barn svälter inte sig själv till döds, hon får ju de hon själv tycker att hon vill äta och därför stannar hon vid att äta bara det . Menar inte inte att du ska sätta din flicka på svält, men de är kanske något som kan ge dig hopp ?? Att du kanske vågar sätta lite krav ang maten :) hoppas de löser sig för er och att du inte tog illa upp. Ville bara dela med mig av informationen som jag såg i dokumentären

Svar på tråden Dotter äter endast pasta och bröd! Hjälp!