• Agentkia

Hur ont gör det

Ont lär det göra eftersom detta barn är förmodligen dubbelt så stort. Öppningsvärkarna kan nog kännas lika, men det är svårt att säga. Vissa har svinont och andra tycker det är helt okej. Men jag tror du kommer tycka det gör ondare. Framförallt skedet när huvudet ska ut.

Om du räknas som omföderska kan jag inte ge ngt bra svar på. Din BM kan nog det.

Grattis till denna graviditet och beklagar verkligen att det inte gick vägen förra gången.

• Agentkia
    Cassaranda skrev 2015-02-17 20:32:09 följande:

Tack för era svar.

Ja, det är smärtan jag är rädd för (utdrivningsskedet). Vad är eda för något? Hur fungerar det? Är även rädd för att gå sönder

Ont gör det, det ska vi inte undanhålla. Men smärtan är övergående. Mellan värkarna gör det inget ont. Då får man vila. Jag hann inte få ryggbedövning då min förlossning gick förbaskat snabbt. Jag använde lustgasen och om man verkligen vågar andas in den hjälper den. Mig klippte dom så jag inte skulle spricka okontrollerat. Blev sydd direkt efteråt och det var inget jag kände ngt av. Varken klipp eller stygn.

Det kommer gå bra ska du se. Du får världens bästa belöning.
  • Agentkia

Men nu är du mer förberedd på hur ont det kommer göra så då kanske du känner att det är mer hanterbart.

Cassaranda skrev 2015-02-17 21:03:25 följande:

Förstår att det gör förbaskat ont. Det gjorde det ju när jag fick föda i vecka 22 och förstår att det kommer göra ännu ondare den här gången med ett fullgånget barn som kommer vara dubbelt så stort..

• Agentkia

Jag bad om ursäkt för att jag krystade innan jag fick. Det går inte att inte trycka på :-P

Cassaranda skrev 2015-02-17 22:00:40 följande:

Ja men absolut! Och denna gången får jag ju något för smärtan också :) men är rädd att jag inte ska våga trycka på.. Men det kanske löser sig när man väl är där

• Agentkia

Det sägs att det är lättare att fösa stora än små barn.

Det kommer gå så bra så. Du får gärna ha en lagom snabb förlossning. Så du hinner få eventuell bedövning och liknande.

Cassaranda skrev 2015-02-17 22:38:47 följande:

Ja jag har också hört det men vi får se när det väl är dags. Hoppas det går relativt fort i alla fall. Tack för ditt tips :)

Svar på tråden Hur ont gör det