För full nattblöja, läcker!
Vår son (14 mån ca 12 kg) verkar kissa sjukt mkt på natten senaste tiden. Blöjorna brukar ju alltid vara välfyllda på morgonen men de senaste veckorna har de svämmat över nästan varje morgon. Såpass att pyamas o lakan är alldeles våta. Han dricker inte så värst mycket under dagen/kvällen skulle jag säga, några klunkar vatten här och där bara. Till läggningen (samt på morgonen) får han ca 200 ml välling. Visst skulle vi kunna dra ned på vällingen men vi vill att han ska vara mätt också ju. Och dessutom har han druckit denna mängd välling i många månader nu och läckageproblemet är ju rätt nytt. Vi har provat Libero och Pampers Dry Nights, hade stl 4 förut men nu provat 5:or, men inget verkar hjälpa. VI kollar att snoppen ligger ned och att blöjan sitter rätt förstås. Finns det några typ extraabsorberande inlägg man kan ha!? vill inte behöva hålla på och byta på honom mitt i natten men vill ju inte heller att han ska vakna och vara kall och blöt!! Han sover oftast ca 10.5-11 h per natt. men nu har det hänt att han vaknar alldeles för tidigt och då tänker att att det kan vara pga den överfulla blöjan. Han kissar normalmycket på dagarna skulle jag säga. Byter ju blöja regelbundet sådär under dagen och de är sällan mer än "normalfulla".Han äter också "normalmycket" mat och äter det mesta, ingen specialkost eller så.