• Fian88

För full nattblöja, läcker!

Ja jag tror också att det är blöjan det beror på, inte vällingen! Prova annat märke kanske? Vår son (16 mån) drack ca 270ml välling på kvällen + vatten och blöjan har aldrig läckt, vi använder Pampers easy up storlek 6!

• Fian88
    mb08 skrev 2015-02-16 14:03:36 följande:

ok, tack för tips! som jag skrev så förstås visst, vi kan minska på vällingen, men samtidigt har han druckit denna mängd välling länge. och dessförinnan fick han gröt på 1,5 dl vatten + ammade precis innan läggning innan dess (om man jfr med att han nu då dricker välling på 2 dl vatten är det ju inte så stor skillnad, om ngn alls). Detta läckande är bara typ 2 v gammalt. Har innan haft Libero i stl 4, sen pampers Baby dry (skrev dry nights innan, men menade baby dry) 4+ och nu 5. Kan ju prova 5+ förstås.... Förstår inte, jag blir tokig på detta kissande! Aldrig varit ett problem innan, hur kan det bara komma pang!?Rynkar på näsan

Jo men prova att byta modell kanske? Blöjorna från samma märke ser ju ändå olika ut. Tänker att det nog är dumt att minska på vällingen för risken är att ni får en vaken hungrig kille flera timmar tidigare på morgonen. Ni får testa er fram helt enkelt!
Svar på tråden För full nattblöja, läcker!