• Sallysally

Om de var val idag vad skulle du röstat på???

Vilket parti skulle du röstat på? Skriv gärna varför också!

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Om de var val idag vad skulle du röstat på???
  • HSOF
    Rataxes skrev 2015-02-17 12:28:10 följande:

Alla har varit små i början.

Ingen jämförelse för övrigt, men titta på SD's valresultat genom åren. Från obefintligt till riksdagens 3:e största parti på 25 år.

Jag tror att om KLP får nån % av rösterna så kommer liberala frågor att börja tas upp till diskussion. Sedan vet man inte vad som kan hända.

Den liberalism du är ute efter är inget som fungerar i ett samhälle, även om jag precis som du gärna ser att mer makt över sitt egna liv går till individen. Men de grundläggande sociala systemen måste finnas för att samhället ska fungera.
  • Tacosas

Fan röstade fel, blev ju SD. Skulle röstat S. 

• Tacosas
    AnnaKycklingAnka skrev 2015-02-17 13:16:56 följande:

Sverigedemokraterna, utan tvekan.

Usch. 
  • Tacosas
    AnnaKycklingAnka skrev 2015-02-17 13:22:26 följande:
    Konstruktivt hördudu.
    Det är okunskap som gör att du röstar på SD. Tyvärr är tiden knapp och jag orkar inte utveckla. 
  • MEE83
    HSOF skrev 2015-02-17 13:10:29 följande:
    Den liberalism du är ute efter är inget som fungerar i ett samhälle, även om jag precis som du gärna ser att mer makt över sitt egna liv går till individen. Men de grundläggande sociala systemen måste finnas för att samhället ska fungera.
    Sverige var, innan DDR Sverige, ett lågskatteland. De flesta industrigiganterna i Sverige grundades då. Dessa företag sysselsätter idag mängder med människor, både i Sverige och utomlands. Villkoren för till exempel småjordbruk var också betydligt mer förmånliga, idag går småjordbrukarna i konkurs. Vilket ökar Sveriges beroende av importerade livsmedel, livsmedel som kommer från jordbruk där villkoren för djuren till exempel är sämre.

Man behöver inte heller avveckla de sociala samhällssystemen totalt, man kan göra staten mindre, i dagsläget är det en stor, ineffektiv, koloss.
  • Sensitiveguy
    Rataxes skrev 2015-02-17 12:28:10 följande:

Alla har varit små i början.

Ingen jämförelse för övrigt, men titta på SD's valresultat genom åren. Från obefintligt till riksdagens 3:e största parti på 25 år.

Jag tror att om KLP får nån % av rösterna så kommer liberala frågor att börja tas upp till diskussion. Sedan vet man inte vad som kan hända.

Nej, det är ju en lång väg dit, men man vet aldrig vad som händer med det politiska landskapet i framtiden.
  • Sensitiveguy
    HSOF skrev 2015-02-17 13:10:29 följande:

Makt för individen innefattar ju även rättigheter för HBT-personer och andra. Där har väl KLP bra åsikter.
  • HSOF
    MEE83 skrev 2015-02-17 13:52:25 följande:

Sverige var, innan DDR Sverige, ett lågskatteland. De flesta industrigiganterna i Sverige grundades då. Dessa företag sysselsätter idag mängder med människor, både i Sverige och utomlands. Villkoren för till exempel småjordbruk var också betydligt mer förmånliga, idag går småjordbrukarna i konkurs. Vilket ökar Sveriges beroende av importerade livsmedel, livsmedel som kommer från jordbruk där villkoren för djuren till exempel är sämre.

Man behöver inte heller avveckla de sociala samhällssystemen totalt, man kan göra staten mindre, i dagsläget är det en stor, ineffektiv, koloss.

Jo men det har jag självklart inget emot. Dagens byråkratiska samhällssystem är verkligen en belastning för Sverige och trots en av världens högsta skattetryck, så vi inte den välfärd vi förtjänar.
Svar på tråden Om de var val idag vad skulle du röstat på???