Inlägg från: Anonym (NEJ) |Visa alla inlägg
  • Anonym (NEJ)

Pappan kräver att få "sina" dagar!

Anonym (Mor) skrev 2015-02-15 13:41:34 följande:

Vi har skrivit avtal, jag och pappan privat, de har han brutit. Jag har även föreslagit familjerätten men det har han vägrat.

Jag har erbjudit honom gemensam vårdnad om han visar att han bryr sig, att han slutar svika barnet, att han inte prioriterar någon fest eller liknande framför barnet, osv. Om han tar alla helger han kan - för barnet! Men han vägrar! Han säger istället att han ska stämma mig i Tingsrätten för att få igenom gemensam vårdnad.

Ja, men alltså ni ser ju. Han är ju inte sann nånstans den där göbben!

Men du, är du verkligen fullt medveten om vad gemensam vårdnad faktiskt innebär både för dig och ditt barn! Är du medveten om att efter du skrivit på för gemensam vårdnad har han full kontroll över ditt barn! Du kommer inte kunna göra ett skit. Han kan åka utomlands och ta med ditt barn trots att du inte vill. Han kan flytta och kräva det ena med det andra. Han kan kräva varannan vecka osv Passa dig för det där då han verkar vara riktigt egoistisk. Ditt barn känner ju inte ens honom.
  • Anonym (NEJ)
    Anonym (-) skrev 2015-02-15 19:05:52 följande:

TS, det låter som en oerhört dålig idé att ge honom del av vårdnaden. Du kommer inte kunna välja skola, fritids, gå till doktorn eller vad som helst utan hans underskrifter och tillåtelser. Håll fast vid vårdnaden. Inget blir bättre för barnet för att han får tillgång till att sätta käppar i hjulet för dina planer.

Håller med!
Svar på tråden Pappan kräver att få "sina" dagar!