Inlägg från: Anonym (Hanna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Hanna)

Pappan kräver att få "sina" dagar!

Jag förstår inte problemet riktigt, att han efter 4år vill ha dessa dagar.. 4år?? Det är väl rätt självklart att det då endast handlar om pengar och om han själv och absolut inte om barnet..
    Du skriver själv att du inte vill ge dagarna, nej men gör inte det då! Och varför ens tänka tanken på att ha gemensam vårdnad när han ändå inte hör av sig. Du skriver det själv att han har kunnat ha barnet var 3dje vecka men har själv valt bort, han kan också ha barnet både varje och varannan helg men har även valt bort det. Nej du stå på dig ist! Och ta kontakt med familjeenheten och se vad de säger om det hela. Jag tror också att hans hot om att dra dig inför tingsrätten är bluff och båg. Han ser ett sätt att tjäna gratis pengar på och jag tror ju knappast att han ens kommer att ha barnet alla dessa 50 dagar utan det är endast pengarna han är ute efter. Vet pappan ens om att han inte har rätt till pengarna om han inte har hand om barnet? Hur ska han lyckas klara av det om vad jag har förstått inte ens har haft hand om barnet helt själv en enda natt?

Svar på tråden Pappan kräver att få "sina" dagar!