• Anonym (-)

Pappan kräver att få "sina" dagar!

Anonym (Mor) skrev 2015-02-14 21:51:34 följande:
    Jag frågade FK vad som händer med dagarna om vi byter till gemensam vårdnad nu. Kvinnan jag talade med sa att dagarna är registrerade på mitt konto i deras system. Så dagarna skulle fortfarande tillhöra mig.
    Är det så?
    Varför skall ni byta till gemensam vårdnad?
    Behåll ensam vårdnad och dagarna. De är dina och inget han kan kräva. Slut på diskussionen.
  • Anonym (-)
    Anonym (Mor) skrev 2015-02-15 14:13:09 följande:
    Problemet är att han "ska" ha samtliga 50 dagar som är kvar - ta ut dessa nu - denna sommar. Han går inte med på en vecka, eller ens halva tiden - han vill ha alla dagar och det är NU!
    Jag tänkte spara dessa till sexårs-loven, samt loven i ettan, så barnet slipper vara på fritids då.
    Det är ju inget problem i och med att han inte har någon som helst möjlighet att få dessa dagar till i sommar. Dagarna är dina så länge du är ensam vårdnadshavare, och han kommer inte hinna få någon vårdnad innan sommaren hur han än bär sig åt.
    Låt bara bli att ge dem till honom så finns inget problem alls. Då kan han "kräva" så mycket han vill... utan att få gehör för det.
  • Anonym (-)
    Anonym (NEJ) skrev 2015-02-15 17:47:32 följande:
    Men du, är du verkligen fullt medveten om vad gemensam vårdnad faktiskt innebär både för dig och ditt barn! Är du medveten om att efter du skrivit på för gemensam vårdnad har han full kontroll över ditt barn! Du kommer inte kunna göra ett skit. Han kan åka utomlands och ta med ditt barn trots att du inte vill. Han kan flytta och kräva det ena med det andra. Han kan kräva varannan vecka osv Passa dig för det där då han verkar vara riktigt egoistisk. Ditt barn känner ju inte ens honom.
    TS, det låter som en oerhört dålig idé att ge honom del av vårdnaden. Du kommer inte kunna välja skola, fritids, gå till doktorn eller vad som helst utan hans underskrifter och tillåtelser. Håll fast vid vårdnaden. Inget blir bättre för barnet för att han får tillgång till att sätta käppar i hjulet för dina planer.
Svar på tråden Pappan kräver att få "sina" dagar!