Pappan kräver att få "sina" dagar!
Har du ensam vårdnad så behöver du väl inte skriva över dagarna. Vad ska pappan ha dem till när han inte har vårdnad? Hur mycket umgänge har han?
Har du ensam vårdnad så behöver du väl inte skriva över dagarna. Vad ska pappan ha dem till när han inte har vårdnad? Hur mycket umgänge har han?
Jag har alltid haft ensam vårdnad så alla dagar tillföll mig. Jag nämnde för pappan att jag lagt upp en strategi för kommande år, så att barnet kan vara ledigt på VARJE smålov ända fram tills dess att barnet fyller 8 år (efter det så förfaller dagarna). Någon månad senare hör pappan av sig och säger att han ska ha de dagarna, då han aldrig varit föräldraledig. - Han VILLE inte vara föräldraledig. Därför tog jag ALLT ansvar kring precis allt!
Barnet och pappan har inget strikt umgängesschema. Pappan kommer och hälsar på, lite när det passar honom (vi bor ungefär 14 mil ifrån varann).
Så jag ska bara ignorera hans krav och, som motpol, hävda att dagarna de facto är _mina_ att ta ut?
Jag skulle ju kunna föreslå att han tar sista halvan av något smålov, exempelvis påsken. Men jag tror inte att han kommer att acceptera det. Han kommer kräva 50 dagar och dessa 50 dagar kommer han att ta ut på sommaren - det är jag till 99,9% säker på.Haha, okej, tack! Jag hälsar från dig.