helene 355 skrev 2015-02-14 19:42:22 följande:
kan vara okey om du förklarar för henne de du skrev att de bara är för att göra henne glad och be om ursäkt och ej så hon känner sig tvingad till att binda sig med dig eller känna sig tvingad att tack nej till presenterna för att hon är inte är redo för ett förhållande.
Okej. Det jag gjorde var inte särskilt inte sån jättestor grej egentligen. Men jag har ändå skuldkänslor.
Det började i Måndags. Jag vill förklara vad jag gjorde, så får ni/du helt enkelt avgöra om det är en sak som man kan köpa present för. .
I Måndags spelade jag upp en pjäs. Efter föreställningen försökte hon fler tal gånger ta kontakt med mig på olika sätt.
Men jag svarade bara med småord och lämnade rummet. Jag var inte sur eller liknade mot henne. Det bara vart så, kan inte riktigt svar på vad som flög i mig.
Därefter så mötte jag henne på Onsdagen. Där hon sa någonting och jag suckade och svarade henne.
Jag har skuldkänslor. Jag ville egentligen bara låtsas som om jag inte var förälskad i henne längre. Men det blev bara så fel. Och jag känner mig så dum på alla olika sätt. Dessa skuldkänslor tar kål på mig!
Men jag känner mig lite modigare nu. Köper jag present, så skall jag tala om att jag är ledsen och ge henne en ordentligt förklaring till varför jag gjorde det . . .
Skulle det också vara okej att jag berätta för henne sanningen? Alltså att jag köpte presenten OCKSÅ för att jag kände att jag ville ge henne en Alla-Hjärtans-Dag present. Är det okej?
TACK PÅ FÖRHAND!