• Anonym (Vill inte göra henne obekväm)

Okej att köpa alla Hjärtans-Dag present trots att kvinnan inte känner detsamma känslor?

Jag vet inte. Men jag känner bara en sådan stor behov av att bara göra henne glad. Jag känner bara ett behov av att köpa present till henne och få henne känna sig speciell.

Jag gav kärleks förklaring till henne för flera månader sedan, då fick jag responsen att hon inte kände sig redo för att binda sig.

Denna vecka var skit. Jag beteede mig anorlunda, var lite nonchalant. Och kan inte svara på varför jag gjorde det.

Nu tänker jag köpa present och blommor - Be om ursäkt för mitt lilla beteede och säg samtidigt att jag ville ge henne present på Alla-Hjärtans-Dag.

Kan detta vara någonting negativt? 

• Svar på tråden Okej att köpa alla Hjärtans-Dag present trots att kvinnan inte känner detsamma känslor?
  • helene 355

kan vara okey om du förklarar för henne de du skrev att de bara är för att göra henne glad och be om ursäkt och ej så hon känner sig tvingad till att binda sig med dig eller känna sig tvingad att tack nej till presenterna för att hon är inte är redo för ett förhållande.

• Angel D

Ge henne presenten med orden: "Jag vill be om ursäkt för hur jag betett mig det senaste"

Svårare är det inte.

helene 355 skrev 2015-02-14 19:42:22 följande:

kan vara okey om du förklarar för henne de du skrev att de bara är för att göra henne glad och be om ursäkt och ej så hon känner sig tvingad till att binda sig med dig eller känna sig tvingad att tack nej till presenterna för att hon är inte är redo för ett förhållande.

Okej. Det jag gjorde var inte särskilt inte sån jättestor grej egentligen. Men jag har ändå skuldkänslor.

Det började i Måndags. Jag vill förklara vad jag gjorde, så får ni/du helt enkelt avgöra om det är en sak som man kan köpa present för. .

I Måndags spelade jag upp en pjäs. Efter föreställningen försökte hon fler tal gånger ta kontakt med mig på olika sätt.

Men jag svarade bara med småord och lämnade rummet. Jag var inte sur eller liknade mot henne. Det bara vart så, kan inte riktigt svar på vad som flög i mig.

Därefter så mötte jag henne på Onsdagen. Där hon sa någonting och jag suckade och svarade henne.

Jag har skuldkänslor. Jag ville egentligen bara låtsas som om jag inte var förälskad i henne längre. Men det blev bara så fel. Och jag känner mig så dum på alla olika sätt. Dessa skuldkänslor tar kål på mig!

Men jag känner mig lite modigare nu. Köper jag present, så skall jag tala om att jag är ledsen och ge henne en ordentligt förklaring till varför jag gjorde det . . .

Skulle det också vara okej att jag berätta för henne sanningen? Alltså att jag köpte presenten OCKSÅ för att jag kände att jag ville ge henne en Alla-Hjärtans-Dag present. Är det okej?

TACK PÅ FÖRHAND!
  • neverpreggo

Ge henne en present om du vill göra henne glad med en ursäkt för beteendet de senaste dagarna. Du behöver inte nämna något om att du ville ge just på Alla Hjärtans Dag... hon förstår nog det.

neverpreggo skrev 2015-02-14 19:57:42 följande:

Ge henne en present om du vill göra henne glad med en ursäkt för beteendet de senaste dagarna. Du behöver inte nämna något om att du ville ge just på Alla Hjärtans Dag... hon förstår nog det.

Att hon skulle förstå det blir svårt. Då jag inte kommer träffa henne efter Sportlovet.  . .
  • Mamori
    Anonym (Vill inte göra henne obekväm) skrev 2015-02-14 20:00:37 följande:
    Att hon skulle förstå det blir svårt. Då jag inte kommer träffa henne efter Sportlovet.  . .
    Blombud?
  • neverpreggo

Det är ju mer speciellt att ge en present någon annan dag än just idag.

Vet hon att du tycker om henne så vet hon.

neverpreggo skrev 2015-02-14 20:57:13 följande:

Det är ju mer speciellt att ge en present någon annan dag än just idag.

Vet hon att du tycker om henne så vet hon.

Hon är fullmedveten över att jag känner starka känslor för henne.

Det jag kände var att hon kanske känner en obehag för att jag känner dessa känslor för henne.

Så jag beslöt mig för att visa att jag var lite mer självständig och beslöt för att bete mig på ett vis sätt som kan tolkas som om jag inte har känslor för henne. Men det blev bara så fel.

Det kanske egentligen inte är så farligt, men jag har ändå skuldkänslor. Och därför tänker jag köpa present och blommor.

Be om ursäkt - Och kanske vara helt uppriktig och säga att jag helt enkelt älskar henne. Hon har dock sagt att hon inte känt sig redo för att binda sig, därför gör det hela så otroligt svårt. Och jag är så dum i huvudet!

Jag känner att hon känner detsamma sak för mig, som jag känner för henne. Vad jag ser hos henne så är hon väldigt osäker av sig.

Antingen lurar jag bara mig själv, eller så är det så.
  • neverpreggo

Låt presenten (blommor känns nog lite mycket) vara för ditt konstiga beteende. Du har redan sagt hur du känner och det är upp till henne att bestämma vad hon vill göra med den informationen. Pressa henne inte genom att upprepa det.

neverpreggo skrev 2015-02-15 01:08:09 följande:

Låt presenten (blommor känns nog lite mycket) vara för ditt konstiga beteende. Du har redan sagt hur du känner och det är upp till henne att bestämma vad hon vill göra med den informationen. Pressa henne inte genom att upprepa det.

Tack så mycket!
Svar på tråden Okej att köpa alla Hjärtans-Dag present trots att kvinnan inte känner detsamma känslor?