Ja Komet kan nog vara jättebra att börja med så ser ni om det känns tillräckligt. Min erfarenhet är ändå att vi har blivit hjälpta till stor del av att han just fick en diagnos. Dels hade skolan aldrig fått pengar till hans resurs annars och det är lättare att förklara och få förståelse ibland från t.ex. hans kompisars föräldrar (även om den förståelsen ändå varierar eftersom det är ett funktionshinder som inte syns). Sedan har vi fått ekonomiskt stöd genom vårdbidrag, vilket gör att man kan få rätt att gå ner i arbetstid eller gå ifrån jobbet på möte med skolan m.m. En annan fördel är också att vi fått gå på utbildningsdagar via Aspergercenter. Det har givit mycket tycker jag. Så om ni känner att ni vill gå vidare med en utredning på Bup så tycker jag att ni ska begära det. Tror även man har rätt att få ett andra utlåtande från en annan instans om man vill. Jag känner igen mig i det där att man känner sig som en förälder som bara bråkar och inte orkar med alla konflikter. Det biten har verkligen vänt tycker jag, genom alla råd och tips, vi har mer strukturerad vardag och dels för att han blivit äldre. Egentligen är man ju en sjukt bra förälder med sitt tålamod jämfört med alla andra föräldrar med barn utan svårigheter, som typ har semester jämförelsevis