Inlägg från: Rocket Mania |Visa alla inlägg
  • Rocket Mania

Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?

Jag läser gärna vad du gör. Mest för att jag är en nyfiken person och du verkar trevlig.

Jag tror för övrigt de som tycker sig se vissa speciella i många trådar kanske läser och skriver rätt långsamt och därför antar att det de ser skrivet har tagit väldigt mycket tid i anspråk.

Men för många tar det ju inte mer än några minuter att skumma och skriva i 4-5 trådar. Det blir en hel del utslaget på ett dygn även om den aktiva FL-tiden kanske inte är mer än 1-2 timmar.

• Rocket Mania
    Aniiee skrev 2015-02-13 22:57:57 följande:
    Rocket Mania skrev 2015-02-13 22:53:08 följande:

Jag läser gärna vad du gör. Mest för att jag är en nyfiken person och du verkar trevlig.

Jag tror för övrigt de som tycker sig se vissa speciella i många trådar kanske läser och skriver rätt långsamt och därför antar att det de ser skrivet har tagit väldigt mycket tid i anspråk.

Men för många tar det ju inte mer än några minuter att skumma och skriva i 4-5 trådar. Det blir en hel del utslaget på ett dygn även om den aktiva FL-tiden kanske inte är mer än 1-2 timmar.

Ok, nu har 3 pers skrivit det, så nu får jag göra det också. Blä på er {#emotions_dlg.djavulsk} But, I'll do it. Om inte annat så kan det vara en bra övning för mig, då jag aldrig i mitt liv skrivit något som ens liknar dagbok eller loggbok. Kan vara bra att behärska.

Det är en teori, Rocket. Jag läser rätt snabbt, och skriver, inte så snabbt kanske, men har i alla fall rätt mycket skrivvana. Så jag kan skriva rätt många inlägg på 10 minuter.

Men, ok. Operation Loggbok startar imorgon när jag vaknar/går upp. Redovisas i den här tråden varje dag i en vecka. Varning för extremt tråkig läsning. Tungan ute
    Bra, bra. Då ses vi i morgon
  • Rocket Mania
    Aniiee skrev 2015-02-13 23:00:16 följande:
    Ja, det står på din presentation under inställningar (jag har för övrigt skrivit 20300 inlägg exakt, detta medräknat, sedan jag hittade hit 2012.Så, ja, det får man väl kalla många inlägg =P)
    Ah. Jag minns inte när jag blev medlem, kan man se det också?
  • Rocket Mania
    Aniiee skrev 2015-02-14 23:29:51 följande:

Ok, så.... här. Min dag från igår fredag 13/2 2015 kl 23:00 till.... nu lördag 14/2 2015 23:00 .

23:27 Startar logg. Hämtar en handfull chips (Vikning), tre rader mjölkchoklad (Fazer), en flaska vatten (kranvatten i gammal Imsdalsflaska). Startar Sherlock s1e1 (den som vill kolla in vad jag ser för film och serier kan leta rätt på mig på trakt.tv och letterboxd.com). Tar fram pennor (18 st olikfärgade), block och surfplatta. Invaderar sängen. Hundarna faller tillbaka till golvet. Invasion lyckad, säng erövrad.

23:31 Läser berättelsen som råkar finnas i loggblocket. Kauro, Makoto & Tetsu. De behöver lite TLC, och jag behöver fler block.

Quoting myself: Some stories end well. Happily ever after, right? That's how our story will end. 

23:43 Skriver upp fler recept till receptprojektet

23:51 Laddar ned dagens app. Fortsätter skriva upp recept.

00:37 Receptlistan består nu av 299 recept. Påbörjar hemligt projekt.

00:41 Hemligt projekt kräver extra programvara. Dangit. Spelar en omgång Hearthstone istället.

01:29 Borstar tänder osv.

01:37 Läser i fler block.

02:05 Släcker, startar Sleep as Android. SOV!

03:40 Sömnlös. Kollar mailen, kollar GS, kollar youtube, kollar FL. Startar youtubeklipp (Steve Shives), fixar pärlplattemönster. Drömmer om jättemönster, men tror inte jag har 6x6 meter till övers....

06:26. Ger upp. Går och lägger mig igen. SOV, UNGE!

11:36 Vaknar, mornar mig med doftljus (wild fig) och läsning (ett block + Casket of souls)

12:00 Går upp, äter frukost (fil, musli, knäckebröd m. leverpastej + gurka, rågbröd m ost, chokladdryck) Under frukosten: Startar datorn, läser mail (kokaihop, FL, ancestry, goodtoknowrecipes. Inget intressant....), läser Times (NY, JP, UK), Läser Metro STHLM

12:32 Gör morgontoalett

12:50 Går ut med hundarna. Promenad 3

13:30 Kommer in igen. Tar en tupplur

14:00 Läser lite i block (Will + Jack)

14:15 Läser lite i Casket of Souls

14:30 Startar Fried Green Tomatoes (en av min ammas favoritfilmer, btw) Skriver 4 sidor (+lite sidgrejer, research osv.)

15:30 Fixar till ett recept

15:49 Spelar Hearthstone

16:47 Filmen är slut =(. Tar en chokladbit, läser lite i GF's studielitteratur. 

17:08 Startar Bones s01

17:09 Spelar ME2, äter en smörgås

19:37 Spelet slut. Kollar mailen (Epicurious ROD: Fallen chocolate cake. Mums!)

19:50 Hoppar in på FL, startar senaste DP på youtube

20:04 Postar ett inlägg

20:06: Postar ett inlägg

20:43 Postar ett inlägg

20:44 Hämtar in hundar

20:49 Hämtar chips, vatten. Spelar ME3

22:55 Börjar skriva det här inlägget

23:29 Postar det här inlägget

Riveting, isn't it?

Vad gör du med block och penna?

Fgt är en av mina absoluta favoritböcker, filmen är också bra men boken något extra
Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?