Inlägg från: Kim Possible |Visa alla inlägg
  • Kim Possible

Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?

Kan du inte starta en support-tråd för de som fått smärre datorhaverier istället? Jag har fått för mig att du är bra på sånt. 

*väntar på att se hur lång tid det tar att posta det här från den nio år gamla laptopen, det tog ca två minuter att skriva meddelandet...* 

• Kim Possible
    Aniiee skrev 2015-02-13 22:37:49 följande:
    Datorhaveri är inte roligt. Men om din dator är nio år gammal så är det nog dags att byta ut hela eller delar av den, tyvärr. Inte mycket annat att göra. Börja med att testa att dammsuga/blåsa ur den (det finns tryckluft att köpa att blåsa datorer med)
    Det är dessvärre inte den nio år gamla som lagt av, utan den som är 1 1/2. Gråter

Verkar vara fläkten som lagt av, den låter ungefär som vår snöslunga. Eller så är det processorn, och då är det väl kört antar jag. 

Har dammsugit så gott det går (med nylonstrumpa över munstycket, man lär sig när man en gång loosat tangenter den vägen...), men den brummar ändå och jag vågar inte chansa och köra när den låter som den gör. Måste köpa USB i morgon och tömma först, har alldeles för mycket på den datorn jag inte vill gå miste om. 

Den här nio år gamla trotjänaren är ok, förutom då att allt tar en så extremt lång tid. Från att skriva till att klicka upp sidor, och vi ska inte ens prata om spel...Död

Jag började googla efter olika lösningar på diverse sajter,  men då stannar det här öket och står och tickar bara. 

Ah well, trevlig helg önskar jag dig ändå! Skål
  • Kim Possible
    Aniiee skrev 2015-02-13 22:53:17 följande:
    Ajdå. Inte bra. Är det en laptop? Förmodligen är det fläkten, som du säger. Tips: Ladda ned PC Wizard och ta tempen på datorn. Då ser du också vilken fläkt det är som kärvar, så kan man byta. 

Solig Trevlig helg =)
    Tack snälla för tips! Gamm'datorn är iaf rensad från diverse skräp (typ tio säsonger av "How I met your mother", alla "Star Wars"-filmer och en mängd Minecraftklipp... Sa jag att det var barnen som haft den? ) så jag ska testa ladda ner programmet. Det lär väl ta helgen ut eller nåt.

Får sno tillbaka mobilen från tolvåringen så jag kan surfa lite mer normalt, hans egen borde vara färdigladdad nu. 

Ser fram emot att läsa din "dagbok"! 
Svar på tråden Ska jag redovisa hela mitt tråkiga liv, eller?