Inlägg från: Marie90 |Visa alla inlägg
  • Marie90

Jättemycket trassel med amning - hur gör ni?

Lider med dig, fy fasiken för såriga/ömma bröstvårtor! För mig kändes det nästan värre än förlossningen men det går att få det att funka! Vår son sög också på underläppen i början och jag fick använda amningsnapp ca 1vecka för att låta bröstvårtorna läka. Smörj in vårtorna med lite bröstmjölk innan/efter varje amning och prova att liggamma istället, är enklare att föra bröstet till bebisen då och för mig med dålig rygg är det 100gånger skonsammare! Funkar även att ligga i soffan på dagarna ;)

Och vet du, om du inte vill amma längre så är det helt okej det med!

• Marie90

Vik upp kanterna på amningsnappen så den ser ut som en sombrero-hatt, ca halvvägs sätt den sen på bröstvårtan och dra i sidorna så den ploppar tillbaka till sin vanliga form, då får du lagom med vakuum och det krävs lite mer för att bebis ska kunna vifta bort den.. Hoppas du förstod min konstiga förklaring :)

• Marie90

Finns amningsinlägg i ull som absorberar jättebra och förebygger mjölkstockning eftersom dom håller värmen men dom lägger man i, ingen klister alls..

• Marie90

Hur gammal är han nu? Dom har ju utvecklingsfaser som ställer till det med allt möjligt, kanske en sån fas på gång? Tack och lov varar som bara några dagar/1vecka.. Försökt läsa av honom och börja amma innan han blir skogstokig? Eller då kanske han inte är tillräckligt hungrig för att vara intresserad..?

Svar på tråden Jättemycket trassel med amning - hur gör ni?