• Donum

Barnvagn för stan med tre barn?

Det här trodde jag ju inte att jag skulle starta en tråd om, men men...

Ni som bor i stan - vad rekommenderar ni för syskonvagn?

Vi bor på landet och här behöver vi ingen vagn (de två stora går) men när jag mot förmodan ska åka och handla i stan så är jag lite nojjig för att barnen ska springa som hemma, så jag skulle vilja ha en smidig liten syskonvagn. Minstingen lär få sitta i sele (inget barnvagnsbarn) i alla fall tills hon är ett år, så en barnvagn för två barn, 2 resp. 4 år gamla räcker nog. Vad jag har sett så har ungefär alla viktrekommendation upp till 15 kg och sonen väger åtminstone 17. Han gillar tanken på ståbräda men hur funkar det på en syskonvagn? Finns det ens?

Har en Urban Jungle nu och den funkar väldigt bra hemma men jag tycker att jag kör in i dörrkarmen för jämnan med den.

Så: liten, rimlig syskonvagn som är lättmanövrerad inomhus och orkar mer än 15 kg per sits är vad jag söker.

Eftersom den bara kommer användas i undantagsfall så är det ingen idé med dyra förslag. ;)

Tack på förhand!

I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Svar på tråden Barnvagn för stan med tre barn?
  • Donum
    Carina34 skrev 2015-02-13 10:55:40 följande:

Okej. Think outside the box.

www.cykelvagnar.se/&p=webshop&m=showproduct&id=99540220

trollkarran.ebutik.se/cykelkarror-for-barn/trollkarran-3-i-1

Kan ju alltid användas på landet med om man vill cykla till badstranden eller nått i sommar. Finns billiga begagnat också.

Vad smart! Funkar de att köra som vanlig barnvagn alltså?

Det vore ju verkligen att slå två flugor i en smäll!
    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • Donum
    Carina34 skrev 2015-02-13 11:31:44 följande:

Ja det gör den. Supersmidig och går ofta lasta mer än där står. Jag körde en 1 åring och en 5 åring + 4-5 kassar mat från affären ibland. Finns ofta utrymme bakom barnen där man kan spänna fast 2-3 kassar samt ha ryggan med extrakläder och dyl.

Så himla smart! Är det något särskilt märke som är smidigare än andra?
Svar på tråden Barnvagn för stan med tre barn?