JenneVasker skrev 2015-02-12 13:30:15 följande:
Alla jag visat vår konversation och förklarat situationen har varit opartiska och tycker att det hela är skumt.
En kort beskrivning är som så att:
Förrigår planerade vi på att vara. Hennes mamma tyckte hon skulle vara själv hemma istället så dem kunde umgås. Jag åker dit på kvällen för att ge henne en överraskningskyss men blir mött av att hennes kompis står där. Blir givetvis arg och tänker att hon ljög för mig men hon förklarade det som så att hon bara var där för att hämta några böcker. Jag skrev precis innan att jag är där och vill ge henne en överraskning. Då skriver hon "Fan då skulle precis sätta på filmen, men kom snabbt då". Förstår inte riktigt varför hennes kompis var hemma hos henne och skulle ENDAST hämta böcker (utan skor på, hon var inne i lägenheten) när hon precis skulle sätta på en film för att kolla på med sin mamma.
Kommer tillbaka 2 timmar senare för att prata ut med henne och väntar utanför utan att hon vet det. Ser samma kompis gå ut från henne och då skrev jag direkt att jag såg henne komma ut precis och då svarar hon inte på 2-3 min efter hon sett meddelandet. Antar att hon diskuterade något med sin kompis just då eftersom att hennes kompis såg mig där ute och så stannade hon upp o började smsa.
Jag kommer in för att prata med henne och då ska hon visa deras konversation och så försöker hon ta bort ett meddelande.
Allt detta verkar vara riktigt skumt och är endast så jäkla förvirrad. Nu vill hon inte prata med mig och påstår att hon hon är nere.
Tycker ni jag bara ska avvakta eller?
Dude, jag får kraftiga varningssignaler av ditt beteende. Om du vore min pojkvän skulle jag antagligen bli lite rädd för dig av ditt kontrollerande, ägande beteende, och spionerande. Förstår att tjejen vill ha lite space, hon kommer antagligen att göra slut med dig om du inte ödmjukar dig ordentligt och verkligen visar att du fattar hur fel du har betett dig.
Och eftersom hon faktiskt ljög inledningsvis och du verkar ha ganska liten insikt om att detta inte var en "liten incident" gissar jag att du kan ha visat kontrollerande tendenser redan tidigare.