• JenneVasker

    Snabb hjälp! Tjejen vägrar prata efter mindre incident

    Hej! Nu är det så att ett problem uppstod förrigår med tjejen då hon tydligen blev mycket ledsen. Incidenten var inte så värst stor och känner inte att jag behöver gå in på det om ni absolut inte vill!

    Hon har inte velat prata om det sedan dess eftersom hon säger att hon behöver tid. Hon vill att hela helgen ska passera tills hon är redo att prata igen. Detta är inget jag vill göra eftersom jag bara vill prata ut om det som hänt som vi alltid sagt att vi ska göra. Istället vill hon skita i Alla hjärtans dag och våra planer. 


    Grejen hon blev upprörd över var inte så stor att man ska behöva vänta fem dagar samt ställa in massa planer. Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Att inte prata i ett förhållande funkar inte. Hon vägrar ta det eftersom hon hela tiden säger att hon behöver tid vad jag än säger till henne.

    Snälla hjälp!

  • Svar på tråden Snabb hjälp! Tjejen vägrar prata efter mindre incident
  • JenneVasker

    Alla jag visat vår konversation och förklarat situationen har varit opartiska och tycker att det hela är skumt.

    En kort beskrivning är som så att:

    Förrigår planerade vi på att vara. Hennes mamma tyckte hon skulle vara själv hemma istället så dem kunde umgås. Jag åker dit på kvällen för att ge henne en överraskningskyss men blir mött av att hennes kompis står där. Blir givetvis arg och tänker att hon ljög för mig men hon förklarade det som så att hon bara var där för att hämta några böcker. Jag skrev precis innan att jag är där och vill ge henne en överraskning. Då skriver hon "Fan då skulle precis sätta på filmen, men kom snabbt då". Förstår inte riktigt varför hennes kompis var hemma hos henne och skulle ENDAST hämta böcker (utan skor på, hon var inne i lägenheten) när hon precis skulle sätta på en film för att kolla på med sin mamma.

    Kommer tillbaka 2 timmar senare för att prata ut med henne och väntar utanför utan att hon vet det. Ser samma kompis gå ut från henne och då skrev jag direkt att jag såg henne komma ut precis och då svarar hon inte på 2-3 min efter hon sett meddelandet. Antar att hon diskuterade något med sin kompis just då eftersom att hennes kompis såg mig där ute och så stannade hon upp o började smsa. 
    Jag kommer in för att prata med henne och då ska hon visa deras konversation och så försöker hon ta bort ett meddelande.

    Allt detta verkar vara riktigt skumt och är endast så jäkla förvirrad. Nu vill hon inte prata med mig och påstår att hon hon är nere.

    Tycker ni jag bara ska avvakta eller?

  • JenneVasker

    OBS: Måste lägga till att hennes ursäkt var att hennes kompis bara kom och tittade in och kollade ifall allt var bra med henne igen.

  • JenneVasker

    Ja, så är det säkert och medger att det kan ha varit lite brutalt. Är fortfarande ärrad från föregående förhållande. Har dock gett henne så mycket space på sista tiden. Men förstår inte vissa grejer som skett bara. Tror dock att ge henne space är rätt val och se hur det spelar ut sig.

  • JenneVasker

    Inte riktigt stalker. Vi bestämde att vi skulle prata på kvällen efter att jag blev klar. Skrev till henne är klar nu och kan prata men hon sa att filmen varade i nån timme till så jag sa "Jag väntar väl då". Hon förstod väl inte att det var på parkeringen jag väntade. 

    Det jag stör mig mest på är att hon behöver fem dagar.

  • JenneVasker
    Anonym (Lika) skrev 2015-02-12 14:40:27 följande:
    Hon kanske är rädd för att starta en konflikt...

    TS, hur är era konflikter? Diskuterar ni saker eller bråkar ni?
    Vi diskuterar oftast. Ibland hettar det till men hon har reagerat väldigt dåligt på P-piller som hon tar nu. Hon skulle sluta med dem nästa cykel.
  • JenneVasker

    Hon har nu gått med på att ses i fem minuter ikväll, vet inte riktigt hur jag ska hantera det.

  • JenneVasker
    Anonym (BosseLarsson) skrev 2015-02-12 15:21:17 följande:

    Strunta i de där fem minuterna. 
    Vem hittar på något sådant?
    "Ja, vi kan ses i fem minuter men sen måste du gå"
    Är det ett snabbt jobbmöte ni ska ha för att stämma av att projektet går som planerat eller vad?

    Nej, låt henne få sina fem dagar eller fler ändå. Hitta på något annat och häng inte upp dig på tjejen.


    Sedan kan jag hålla med flera som svarat i tråden att du skulle respekterat hennes önskan att inte ses och definitivt inte stått och spanat utanför hennes hem, låter lite väl klängigt och kontrollerande.


    Lyssnar på dig nu. Tack så jättemycket för svar! Ni får gärna komma med övriga synpunkter. Vet hur jag ska uppträda i framtiden och har lärt mig en rejäl läxa. Tack åter igen!
  • JenneVasker
    Anonym (hmmm) skrev 2015-02-12 15:44:28 följande:

    Det enda som var skumt var ditt beteende. Om jag ville ha en hemmakväll med min mamma skulle inte jag vilja att min pojkvän kom förbi ändå, med en urlöjligt dålig ursäkt kallat överraskningskyss men som egentligen är ett kontrollbehov från din sida. Ja du ha stalker-beteende. Och du skulle definitivt inte gått tillbaka. Anledningen till att hon vill ha tid är väldigt enkel: hon är osäker på ert förhållande på grund av ditt klängiga beteende och vill inte vara falsk och låtsas att allt är bra och fira helgen tillsammans. Ett säkert tecken på att hon funderar på att göra slut. Därför blir det så lång tid som fem dagar. Hade det inte varit just denna helg hade det kanske inte blivit så lång tid, men hon ger tydliga tecken på att hon inte vill fira alla hjärtans dag i år.

    Du får alltså fem minuter ikväll. Då gäller det att krypa. Kom inte med dåliga ursäkter som en jäkla överraskningskyss utan bara be om ursäkt för att du dök upp och säg att du ska respektera hennes fem dagar och inte höra av dig. Säg att du älskar henne, be om ursäkt igen så att hon förstår att du inser att det var fel och r e s p e k t l ö s t. Sen går du. jag tror verkligen att det är enda möjliga lilla chansen att klara det. Tror att hon vill göra slut men väntar till efter helgen, men en liten chans finns ju alltid.


    Hela storyn kom ej fram. Jag skulle befinna mig c.a 200 meter från hennes hus på födelsedags fest och var där 20 minuter tidigt. Hon ville spendera kvällen med mig och inte med sin morsa egentligen. Hennes mamma är dock väldigt kontrollerande (hennes ord) och sa att hon inte kunde det.
Svar på tråden Snabb hjälp! Tjejen vägrar prata efter mindre incident