• Minja

jag planerar bli ägggivare

hej undra om någon kan förklara skiljnaden mellan privat donator och "landstingsdonator.. är man okänd på någon av dessa eller? alltså barnet kan aldrig få vet vems gener det har i kroppen.....
    Biologiskt låter för mig så konstigt... kanske är jag "dum" men jag anser väl så att om jag bär fram barnet så är ju jag biologisk mamma eller???
    Det är ju mitt barn som jag buriyt under mitt hjärta?

kan tänka mig att bli donator om något år kanske

• Minja

Linisen: Tack för ditt svar, mycket lättare att förstå....
    Låter ju jätte bra att man kan få tag i egen givare och på så sätt kanaske få sitt barn lite fortare...

Men vad innebär det /hur funkar det att bli ägggivare.. hormoner (typ synarela) så man hamnar i klimateriet, sedan full dos horminer för att "ploppa upp ägg.. (förlåt om jag inte kanske skriver rätt ord)
    kollar man tex ägggivarens hårfärg, längd m.m med mammans för att barnet skall bli lite lika eller?

Det låter fint att man skriver ett brev till sina ägg (jag kan inte se de som barn fattas ju en liten spermie) och om de vill så kan de hämta dem när de är 18 år.

Ska nog ta mig en stunds fundering på detta det låter som en bra grej.....
    Eftersom jag älskar barn men inser att man inte kan skaffa barn bara för barnet... man skall kunna njuta och ta hand om de ochså.

Kan mina ägg ge en annan kvinna och man glädjen att få ett barn så har man nog en prick i himlen och ett glädje ämne att tala om för barnbarnen... man kanske har massor av gener ute i världen...
    Det som känns lite konstig är nog att man efter 18 år helt plötsligt kan få en vuxen människa som man har gener i som ringer på dörren...
    Finns det ingen som varit äggdonator som kan berätta om känslan att vet att man har gener i omlopp...

Svar på tråden jag planerar bli ägggivare