• Anonym (Lustan)

Vad kan öka sexlusten?

Jag har i princip obefintlig sexlust utom vissa månader precis under ägglossning. Oerhört jobbigt, för jag VILL ha lust men det kommer ingen. Och sambon tycker det är jättejobbigt.

Finns det några kosttillskott som funkar? Har nyligen börjat äta femal balans, kan det hjälpa något? Eller finns det något annat?

• Svar på tråden Vad kan öka sexlusten?
  • Anonym (träna)

Träna, ät nyttigt, få mycket sömn, ha fasta ät-sov och träningsrutiner, var inte stressad (värsta lustdödaren. Finns inget botemedel mot olust om du är stressad), läs inspirerande sexnoveller, erotiska böcker/filmer och ha riktig kvalitetstid med din partner (bara du och han) i alla fall 1-2 gånger i månaden då ni unnar er något trevligt. God mat och upplevelse utöver det vanliga En boost upptill kan vara rosenrot, men det tar upp till tre veckors daglig användning innan det ger effekt om det gör det.

Lycka till!

• nyponros69

Själv äter kosttillskott som heter fitline riktigt bra

Så bra att flera mår så bra att de blir gravida lättare..

Sockersuget har försvunnit helt innan mens

Lycka till

• Celines Essence

Träna ordentligt mycket knipövningar.

Skulle det inte öka lusten blir du i alla fall starkare och förebygger inkontinens... Men jag tycker jag får mer lust om jag tränar mer.

En kompis till mig jobbar med träningsprogram för bäckenbotten efter förlossningar och hon menar att många får i gång sexlusten, får skönare sex, på köpet

Var dig själv. Det finns redan så många andra.
  • nyponros69

Träning över lag är super bra

Själv tränar på gym sen nov-14, har inte varit någon träningsmänniska alls. Men man blir så pigg och ser resultat.

Till det kosttillskott

Lycka till

• Anonym (ÄST+K)
    nyponros69 skrev 2015-02-11 07:48:44 följande:

Träning över lag är super bra

Själv tränar på gym sen nov-14, har inte varit någon träningsmänniska alls. Men man blir så pigg och ser resultat.

Till det kosttillskott

Lycka till

Som nämnts ovan...

Ät "rätt" (se över dina vanor)
    Sova/sömn - hur många timmar behöver du?
    Träna - Rör på dig. Hitta något som passar dig.

Kosttillskott - Som en komplement till "Ät". Varierad kost är nr. 1. 

En viss prioritering kan tänkas behövas för att få ett bra flyt i livet!?

Några bra förutsättningar att skaffa sig själv. Viljan finns ju redan att finna lusten, vilket ändå får anses som det viktigaste.
  • nog
    Anonym (Lustan) skrev 2015-02-10 17:21:15 följande:
    Ja jag onanerar just aldrig. Så jag har bestämt mig för att onanera minst varannan dag, det kan ju inte skada. Och får det upp lusten så är det ju kanon!

Varför inte knulla varannan dag istället?

Som fransmännen säger; aptiten kommer om man bara äter.
    Det blir en god spiral; ju oftare du knullar desto mer lust får du så det är faktiskt en god idé att bestämma sig för att vissa dagar ska ni knulla helt enkelt. 

Skit i tv:n, bestäm er för att lägga er en timme tidigare istället. Se till att ni verkligen går och lägger er tillsammans. Inte somna soffan, inte "bara" spela färdigt eller kolla fejjan eller familjeliv. Gå och lägg er. Sov nakna. Håll om varandra. Kramas!

Onani i all ära (visst är det skönt), men sex med din partner är mycket bättre; närheten, värmen och intimiteten är bara det sånt som hjälper till att öka lusten och samhörigheten.

Ta på varandra!

• Pentra

Förutom att den är uppiggande så kan Kolanöt (Cola Nitida / Kola Nitida) även öka sexlusten, få det att pirra lite extra. Finns att köpa, både som tabletter och i pulverform, i hälsokostbutiker. ... /Pentra

• Mrs Okänd
    nog skrev 2015-02-12 07:21:30 följande:

Varför inte knulla varannan dag istället?

Som fransmännen säger; aptiten kommer om man bara äter.
    Det blir en god spiral; ju oftare du knullar desto mer lust får du så det är faktiskt en god idé att bestämma sig för att vissa dagar ska ni knulla helt enkelt. 

Skit i tv:n, bestäm er för att lägga er en timme tidigare istället. Se till att ni verkligen går och lägger er tillsammans. Inte somna soffan, inte "bara" spela färdigt eller kolla fejjan eller familjeliv. Gå och lägg er. Sov nakna. Håll om varandra. Kramas!

Onani i all ära (visst är det skönt), men sex med din partner är mycket bättre; närheten, värmen och intimiteten är bara det sånt som hjälper till att öka lusten och samhörigheten.

Ta på varandra!

Jag håller med dig, varför ska man satsa på onani om man har en man som vill ha sex??? Och jag tror också på att stänga av tv:n och annan skit...eller bestämma att man har sex innan man sätter på TV:n. Vet ju att många blir provocerade av det men om man inte testar sig själv lite så kommer man ju inte ut på joggingrunda heller?
  • Anonym (Schema)

Nog och Mrs Okänd, hur sexigt och eggande är det med schemalagt sex? Inte särskilt. Det blir slentrian och rutin, och ganska tråkigt. Sex är något som ska ske spontant!

För det andra - att ha sex när man inte har lust eller egentligen vill kan få raka motsatta effekten, dvs minska lusten. Känner man däremot att "jag är inte så kåt men visst, jag skulle kunna ha sex", så kan det föda lust medan man börjar hålla på. Men att ha sex på schema i princip och kanske inte alls egentligen vilja, är verkligen urusla förslag. Då är faktiskt onani bättre eftersom det endast är med sig själv, men kan öka lusten.

Svar på tråden Vad kan öka sexlusten?