• sowe81

BIM Mars 2015

Metalizer skrev 2015-02-27 08:16:38 följande:

Bim-4, smile1.gif svagt, men nog är det där smile1.gif (sen är det himla svårt att fota testet smile5.gif )

phpXe1mnH47898.jpg

Jag ser också två. Hoppas det lilla vill stanna kvar hos dej!!! Grattis!!!
  • sowe81
    Baby2014 skrev 2015-02-26 21:16:09 följande:

Hoppar in här! Har troligtvis äl idag eller imorgon. Fick utslag igår på CB. Sååå nu är det bara att vänta till BIM den 9:e. Har kort leutalfas, råkade på äl igår då jag tog ett test på måfå, det sista jag hade hemma och det blev positivt! 
    Jag är ju surrogatmamma så vi inseminerade igår och idag. Nu är det bara att vänta! :)

Nyfiken, vad menar du med surrogatmamma, ska du bära åt nån annan kvinna?
  • sowe81

Fick positivt på äl-testet igår och idag är det svagare igen. Min "mensvärk" är också borta idag så ägget har nog släppt idag. Fick till det igår och i torsdags o nu väntar vi bara på att lägga dottern så går vi på det en sista gång för denna äl. Sen är det bara att börja räkna ner till den 13/3 då min bim blir (12 dagars lutealfas).

• sowe81
    Tett90 skrev 2015-03-01 19:32:43 följande:

Här känns de kört då jag andra månaden i rad jag blir magsjuk vid äl ...... Fy fan va trist han iaf mysa måndag, onsdag, äl torsdag ... Så kanske ?!

Åh segt. Men dom lever ju kvar så chansen finns ju såklart! Krya på dig!
  • sowe81

Grattis till alla som plussat, roligt att redan se så många lyckade graviditeter.

Själv är jag på äl+2, långt kvar tills man får nåt besked hur det gått denna ggn.

• sowe81
    fruannie skrev 2015-03-03 23:05:42 följande:

Hoppar in här. Har två täta missfall bakom mig och hoppas på en tredje gång gillt nu. Har haft en mens efter senaste missfallet och känner att jag är fit for fight igen.

I okt kom jag till 5+6 och nu i januari blev det mf i 7+3. Kommer nog inte kunna slappna av den dagen jag blir gravid igen men har blivit lovad vul i v 6-8 då iaf,

Har äl nu i dagarna så bim blir runt 21/3 någon får gärna skriva in mig på listan.

Lycka till alla!!

Hoppas det går bra tredje ggn för er.

Jag har haft tre MF (2 ma i 8+4 oh 8+5 och ett MF i 5+5). Vet hur det känns o inte kunna slappna av. Men nu ska det gå vägen!
  • sowe81

Åh grattis till alla pluss. Verkar som det blir babyboom i november. Hittills är det väl ingen som fått sin mens i den här tråden....

• sowe81

Helt sjukt vad många plus det blivit. Så kul! Hoppas man själv får tillhöra en av dom lyckliga. Är på äl+6 och har haft molande ett par dagar. Kanske är nåt jag inbillar mig bara men man kan ju alltid hoppas. Har tidigare fått streck på äl+9, så kanske börjar testa på måndag ;)

• sowe81

Jag tror att det kanske tagit sej den här månaden. Tog ett test imorse (äl+9), o jag ser nåt jättesvagt. Hoppas hoppas det verkligen är nåt o inte bara inbillning. Har tagit många tester senaste 1.5 året (3 graviditet som slutat i ma/MF) o alla ggr jag kunnat ana nåt tidigt har det varit på riktigt. Så jag hoppas verkligen det är så nu med.

• sowe81

Jag tror minsann det tatt sig :) äl+10 så tidigt men tog igår också o det är starkare idag.

• sowe81
    lotie skrev 2015-03-11 20:52:42 följande:

Kan nån förklara vilken dag jag är på idag. Hade ägglossning förra fredagen. Räknas Ädagen som Äl+0 eller +1. Är idag Äl +5 eller 6? Samma med Bim är det Bim-8 idag?

Sen står det i appen att Bim är dag 1 i nästa cykel inte dag 35 som jag trott?!?

Dagen då ägget släpper är äl+0, så börja räkna dagen efter. Du borde vara på äl+12 idag (eller äl+5, om det var i fredags). Att räkna bim -, beror ju på hur lång fas du har. Men det som alla tester räknar som bim är äl+14.

Dagen då du räknar med mens är ju första dagen i nästa cykel.
  • sowe81
    Charlie40 skrev 2015-03-11 21:05:44 följande:

Fick det svaga på em och köpte ett cb och titta :) bf 20 nov phpcgLkGH81911.jpg

Då är vi nästan på samma dag. Jag räknar med bf 21/11
  • sowe81
    Charlie40 skrev 2015-03-11 21:28:58 följande:
    Ses i bf november :D grattis
    Absolut. Du med. Grattis!
  • sowe81
    TouchOfRed skrev 2015-03-12 08:13:48 följande:
    Men ska man räkna ÄLdagen den dagen man har sin LH-stigning på ÄL-testet eller ska man räkna dygnet efter? För ägget släpper väl 24-36 h efter LH stigningen?

T.ex. så fick jag en smiley gubbe på cb's test den 8/3 ochska jag då räkna denna dag som ÄL eller ska jag räkna den 9/3 som ÄL?
    Dagen efter eller två dagar efter. Det kan ju ta 48h innan ägget släpper. Jag känner tydligt när min molverk försvinner, oftast 1 dygn efter positivt test. Det räknar jag som äl dagen.
  • sowe81
    Miaomiao skrev 2015-03-14 16:36:15 följande:

Bim-4 idag och testade blankt smile4.gif känns kört eftersom jag vet att jag plussar tidigt. Bara att vänta in mensen och sikta in sig på 4:e försöket med BIM i april...

Beror ju också på vilket test man använder. Jag fick streck på graviditetskollens stickor redan i tisdags och ett mkt klart pluss på cb+ i förrgår. Igår visade RFSU digitalt minus och idag RFSU sticka ett mkt svagt streck. Har hört av fler att RFSU inte alls visar så tidigt. Så har du använt dom är hoppet inte ute iaf.
Svar på tråden BIM Mars 2015