• MelinaG

BIM Mars 2015

Hej på er!

Jag vill också gärna med på listan, helt ny på Familjeliv. 27-årig tjej som hoppas på att första graviditeten ska ta sig, BIM 22/3. Andra månaden vi försöker och är så spänd på att testa (tiden gå ju alldeles för långsamt) att jag behöver den här tråden för att inte tjata ihjäl min man Cool

• MelinaG
    HCS skrev 2015-03-15 14:23:03 följande:

Här är det bim-6 idag och tiden går såå segt! När skulle ni våga testa?

Känner förvånansvärt lite pms också, kan det vara positivt? Det ända jag märkt är att jag fått finnar, vilket bara brukar vara precis innan mens, någon som varit med om liknande?

Här är det BIM-7 och blir också knäpp av att inte veta. Tänker dock vänta tills minst BIM, så stor risk för tidigt missfall annars och känns som onödig besvikelse.

Hur långt tror du att du klarar att hålla dig? Glad
  • MelinaG
    KaffeTös skrev 2015-03-15 14:52:18 följande:
    Här är en till på BIM-7!

Jag tänkte vänta med ett test till BIM-4 ungefär, på onsdag alltså. Det var då jag plussade vid förra graviditeten (som dock slutade i mf i v8-9)
    Spännande! Håller tummarna för dig, så får vi se hur länge jag klarar att vänta med att testa. Planen är lördag, men om det blir så är ju en helt annan femma... Flört
  • MelinaG

Jag blir smått galen alltså. BIM-1 och det känns hela tiden som att mensen precis har kommit. Springer på toa stup i kvarten och kollar, inget har kommit. Så tur är väl det då jag fortfarande har lite hopp, men irriterande att hålla på att springa sådär.

Däremot känner jag inga symptom, så har nog inte funkat. Känner enbart obehag i magen som om mensen är påväg.

• MelinaG
    HCS skrev 2015-03-20 10:53:28 följande:
    kan meddela att precis så känner jag också och har precis plussat! Inte testat än? Håller tummarna! smile1.gif
    Vad roligt, grattis! Nej, har inte testat än. Försöker hålla mig lite till, tänker testa på söndag om ingen mens har dykt upp då :)
  • MelinaG

Testade idag, antingen är det bim-1 eller bim. Blankt :( (det ska vara ett plus i den stora rutan om man är gravid...)

• MelinaG
    Iljans skrev 2015-03-21 17:43:26 följande:

Vad är detta för test?? Men så länge mensen inte är kommen så kan man ju ha hoppet uppe :)

Bor utomlands, men det är samma som dem använder när man testas hos läkaren här. Samma känslighet som vanliga Clearblue. Tack så mycket för peppning, försöker hålla hoppet uppe, men svårt, man vill ju verkligen bara ha klara besked! Drömmer
  • MelinaG
    Tamses skrev 2015-03-21 18:16:46 följande:
    Fast jag tycker jag ser ett ljust sträck i den stora rutan, tvärs över det andra.. 
    Skönt att höra, för jag ser också ett väldigt svagt streck. Svårt att utläsa om det är rött eller om det är grått som ett spökstreck bara. Tänker att det borde varit starkare dock om det hade varit positivt då jag faktiskt är vid BIM och hcg-nivån borde tagit sig vid det här laget...
  • MelinaG
    HCS skrev 2015-03-21 19:09:38 följande:

Fick ett starkare plus idag nu på kvällen! Är så lycklig, nu är det helt säkert!Solig(fick dock negativt med cb digital i morse med morgonurin på bim, mycket märkligt! svagt positivt med rfsu's röda sticka i samma urin)

Märkligt att det växlat så på olika tester, men grattis, där syns det ju tydligt! Skrattande
  • MelinaG
    Nimmi skrev 2015-03-21 19:12:43 följande:
    Hej jag ser ett plus :))
    Tack, jag håller tummarna för att det kanske kan vara något där ändå. Hoppas att det kan bli lite starkare :)
  • MelinaG
    MartinaLarsen skrev 2015-03-22 07:30:43 följande:

Grattis :)

Tack :) väntar dock med att hurra då jag inte är överbevisad. Får se vad som händer de kommande dagarna...
  • MelinaG
    TouchOfRed skrev 2015-03-22 10:38:24 följande:

Mensen kom igår.... Så det blev inget denna månad och nästa kommer det heller inte bli något då jag o sambon kommer befinna oss typ 100 mil från varann precis vid ÄL.....

Vad trist :( kram till dig, ni får försöka köra vidare senare igen.
  • MelinaG

Tack till er som kom med peppande ord igår när jag bara såg något väldigt svagt på BIM. Trodde verkligen att det skulle vara starkare (är inte så bra på sånt här då vi precis kommit igång med bebisverkstad :) ). Kunde verkligen inte hålla mig, så tog ett test idag också, och tycker att det nu syns något i alla fall. Svårt att fota, i verkligheten är det en ljusrosa linje, inte grå. Kommer testa i morgon också så får man se hur det har utvecklat sig tills dess.

• MelinaG
    KaffeTös skrev 2015-03-22 16:15:08 följande:

BIM idag men ingen mens ännu. Är dock väldigt osäker på när BIM är egentligen då jag fick positiva ägglossningstester så många dagar i rad.. har haft lite mensvärk i helgen så jag tror mensen är på intåg tyvärr.

Ge inte upp ännu om inte mensen kommit. Jag kände inget heller förutom lite mensaktigt och plussade ju svagt idag. Håller tummarna för dig att mensen fortsätter att hålla sig borta.
Svar på tråden BIM Mars 2015