Inlägg från: TouchOfRed |Visa alla inlägg
  • TouchOfRed

BIM Mars 2015

Hej tjejer!
    Jag hoppar gärna in i tråden! Försökt bli gravid i 14 månader, blev gravid i dec-14, men mf i v.8 och nu första försöket efter mf. Ingen koll på min cykel men pos ÄL-test den 8/3 så BIM borde ju vara ca den 23/3 enligt mina tidigare cykler. Håller tummarna att vi lyckas så ett frö och att den lille/-a stannar kvar den här gången! Nalle

• TouchOfRed
    sowe81 skrev 2015-03-11 21:06:39 följande:
    Dagen då ägget släpper är äl+0, så börja räkna dagen efter. Du borde vara på äl+12 idag (eller äl+5, om det var i fredags). Att räkna bim -, beror ju på hur lång fas du har. Men det som alla tester räknar som bim är äl+14.

Dagen då du räknar med mens är ju första dagen i nästa cykel.
    Men ska man räkna ÄLdagen den dagen man har sin LH-stigning på ÄL-testet eller ska man räkna dygnet efter? För ägget släpper väl 24-36 h efter LH stigningen?

T.ex. så fick jag en smiley gubbe på cb's test den 8/3 ochska jag då räkna denna dag som ÄL eller ska jag räkna den 9/3 som ÄL?
  • TouchOfRed
    sweetheart80 skrev 2015-03-13 20:36:39 följande:

Aha. Tack så mycket. Tur det bara är jag hemma på måndag så inte nåt av barnen tar fel. URk

Haha vilken överraskning!
  • TouchOfRed
    HCS skrev 2015-03-16 21:15:19 följande:

Jag testade i morse, trots att jag inte skulle.. 

Någon som ser nåt?

Ser tyvärr inget..
  • TouchOfRed

Jag testade imorse då jag känt likadana symptom som vid förra graviditeten, men det visade neg dock.... Vet inte säkert när jjag har BIM då min cykel är konstig efter mf men baserat på när jag hade smiley på ÄL-test så BIM borde vara kring den 23/3. Alltså kanske lite tidigt att testa nu...ska testa igen till helgen tänkte jag...

• TouchOfRed

Mensen kom igår.... Så det blev inget denna månad och nästa kommer det heller inte bli något då jag o sambon kommer befinna oss typ 100 mil från varann precis vid ÄL.....

• TouchOfRed
    Shoreline skrev 2015-03-25 05:59:55 följande:

Jag plussade igår!! Testade med rfsu vanliga men sen även med cb veckoindikator och fick då 2-3 veckor :) Bara hålla tummarna att det går vägen denna gång.

Grattis! Vad härligt!
Svar på tråden BIM Mars 2015