• MissKS

Ni som gjort stimulerad FET, snälla hjälp!

Hej längtansvänner!

Jag har varit i IVF-svängen sen 2011 och gjort 5 IVFer och 3 FET. Jag har blivit gravid fyra gånger vilka resulterat i en frisk son, två missfall och ett MA.

Nu är jag för första gången i ett stimulerat FET. Vi valde stimulerat försök mest för att testa något nytt och försöka undvika fler missfall. Man hoppas ju att små förändringar kan leda till nåt bra. Nu ruvar jag, dag 11, på två blastocyster. Jag äter progynon och tar Lutinus.

Nu till mina frågor. Får man gravidsymtom som vanligt under stimulerat? Jag har inte alls lika mycket molvärk som de andra gångerna, däremot är brösten väldigt ömma vilket de inte varit de andra fyra tidiga graviditeterna. Jag är rädd att det bara är en biverkning av progynon. Jag har testdag på söndag och vågar inte tjuvtesta, är mer rädd för svaga positiva test som leder till missfall än för negativt.

Börjar man blöda trots att man äter progynon, eller håller sig blödningarna alltid borta vid negativt medan man tar östrogenet?

Hoppas på många svar! Jag känner mig som en nybörjare igen!

Besök mig gärna, nabbarochklor.bloggproffs.se
  • Svar på tråden Ni som gjort stimulerad FET, snälla hjälp!
  • Jag är bara jag

Man kan inte blöda ö.h.t så länge man tar progynon och progesteron. Gjort 4 stimulerade FET med ED. Och ett ET också. Känt allt från inga symtom,till "alla" symtom och inte varit gravid alls så det går tyvärr inte lita på symtom åt nåt håll.

• Carrey

Hej! Jag ruvar också efter en stimulerad FET och är på dag 8 med en 2-dagars. Oftast får man ingen mens så länge man tar progesteron och progynon. Jag brukar få mens ca 2 dagar efter att jag slutat ta tabletterna. Tyvärr får man gravidsymptom utav progesteron. Mina bröst blir ömma och jätte stora. Jag har hittills gjort 1 IVF och 2 FET men har tyvärr aldrig varit gravid. Jag har testdag på dag 15. Det är en låååång väntan. Psykisk tortyr! Jag håller tummarna för dig!

• MissKS

Tack båda för svar! Jag har hört att en del ändå börjar blöda, jag är livrädd för det så därför undrade jag om man verkligen kan vara trygg och inte springa på dass stup i kvarten. Progesteron har jag tagit förr, får aldrig ont i brösten av dem. De första 3-4 dagarna lite molvärk bara, annars inga biverkningar.

Håller tummarna för dig med Carrey! Det är verkligen tortyr.

• Carrey

Det är ju såklart olika för alla om man börjar blöda innan eller inte. Så tyvärr kan man ju aldrig vara trygg. När har du testdag?

• Jag är bara jag

Blödde mycket tidigt vid IVF med egna ägg och enbart proggisar-har inte börjat blöda förrän minst 2 dar efter avslut med progynon och progesteron vid ED-vid 5+5 ca.

• MissKS

Hej igen! Jag har TD på söndag, men jag fick panik igår och tjuvtestade med ett CB digitalt och det visade gravid 2-3. På grund av mina missfall så känns det långt ifrån tryggt än, men ändå lite hoppfullt. Jag har haft konstig metallsmak i munnen i en vecka också, som när man motionerat hårt och har blodsmak i munnen. Idag har jag mer molvärk så det gör mig rädd. Dessutom tål jag inte riktigt Lutinus, jag får klåda och sveda av dem, och väldigt lättblödande slemhinna så den kommer ofta ut rosa eller ljusröd och då blir jag lika livrädd varje gång.

Lång väntan nu tills vi kan andas ut.

• Carrey
    MissKS skrev 2015-02-12 09:02:49 följande:

Hej igen! Jag har TD på söndag, men jag fick panik igår och tjuvtestade med ett CB digitalt och det visade gravid 2-3. På grund av mina missfall så känns det långt ifrån tryggt än, men ändå lite hoppfullt. Jag har haft konstig metallsmak i munnen i en vecka också, som när man motionerat hårt och har blodsmak i munnen. Idag har jag mer molvärk så det gör mig rädd. Dessutom tål jag inte riktigt Lutinus, jag får klåda och sveda av dem, och väldigt lättblödande slemhinna så den kommer ofta ut rosa eller ljusröd och då blir jag lika livrädd varje gång.

Lång väntan nu tills vi kan andas ut.

Grattis!!! Va roligt!! Håller tummarna för att det går hela vägen! Förstår att du är orolig men försök att glädjas över att det faktisk blev ett plus! Jag testade negativt idag på ruvardag 10. Jag känner absolut ingenting så jag är säker på att det misslyckats denna gången också. Känns otroligt tungt och ledsamt! Känns som att allt är fel på mig!
  • Carrey
    MissKS skrev 2015-02-16 21:18:45 följande:

Hur har det gått Carrey? Fortfarande negativt? Jag hoppas att det ändrat sig. Dag 10 med tvådagars är ju lite tidigt. Kram

Det blev negativt. Så jag väntar på nästa FET. Måste vänta 1 månad innan jag får börja med ny behandling. Jag läste på din blogg och jag beklagar verkligen! Så ledsamt! Livet är så orättvist!
Svar på tråden Ni som gjort stimulerad FET, snälla hjälp!