• Sarai

Hur jobbar ni?

Är lite nyfiken på hur ni andra (ffa ni med kontorsarbete) jobbar såhär i slutet.

Själv är jag gravid med nr 4. Har mått pyton och kräkts genom hela graviditeten men har kämpat på ändå. Har ett ganska roligt arbete och skulle förlora mycket pengar om jag gick hem. Så jag har kört runt med kräkspåse i bilen och haft många hotellnätter där jag kört porslinsratt så att säga.

Nu har jag tre veckor kvar och det känns som jag inte orkar en minut till. Illamåendet har eskalerat lite igen och jag måste ständigt stoppa i mig än det ena och än det andra för att inte kräkas. Jag har foglossning som gör att jag inte kan sitta några längre stunder och ryggen börjar protestera rejält.

Förra veckan var iallafall min sista vecka med långa resor (körde 75 mil). Men samtidigt blev det så mycket att göra att jag tror jag jobbade ungefär 15 h övertid (har inte räknat ihop det än).

Nästa vecka är det sportlov så då har jag iallafall sett till att jag kan ta torsdag och fredag ledigt.

Jag har uppemot 100 dagar om jag räknar ihop all komptid och sparad semester som jag har samlat på mig genom åren. Så egentligen är det bara att ta ledigt... men jag är konsult och jag vill ju ha glada nöjda kunder som vill ha tillbaka mig även efter graviditeten. Så jag kämpar på... Men nu skall jag sluta gnälla.

Berätta istället hur ni gör!

As for Sarai your wife, you are no longer to call her Sarai; her name will be Sarah.
  • Svar på tråden Hur jobbar ni?
  • Tjolanta84

Jag jobbar som säljare och står upp vid min station i butiken ca 9-10h per dag.
    Går väldigt mycket i jobbet med då man går mellan alla varor med kunderna.
    Har nu efter mycket tjat på chefen fått in en pall att sitta på.
    Underlättar men den är mer ivägen när ja jobbar med min kollega då han får flytta på den hela tiden och ja flytta tillbaka den då vi har samma arbetsstation.
    Hade dock foglossning riktigt tidigt ca v15-18 kunde ja knappt gå men de har gått över helt nu, skönt.
    Det som är mitt största problem nu är att bocka sig hela tiden, upp och ner från golvet och packa upp saker i butiken. Har ådragit mig en spricka i ena revbenet precis där BH sitter plus muskelbristning så ja har jävligt ont.
    Blev tvungen att sjuka mig nu en vecka så ska tillbaka imorgon och jobba och hoppas på att det flyter på bra och att man slipper sura miner från sina kolleger då alla är män och inte riktigt förstår sig på hur jobbigt det är att vara gravid.
    Jag hade en jobbig graviditet med min andra då ja hade Havandeskapsförgiftning och blev akut snittad efter 4dagars igångsättning i v36 samt att de förlorade mig en stund på operationsbordet då kroppen inte orkade och ja fick ligga på IVA rätt länge efteråt.
    Känner inte för detta igen så ja är nog lite nojjigare denna gången för minsta lilla tecken på att kroppen mår dåligt.

Ska annars som det är planerat jobba till den 31/3-2015 med beräknad förlossning 13/4-2015. Men då de vill snitta mig igen så hinner jag nog bara sluta jobba den 31/3 för att sen snittas någon dag efter det.

Tycker faktiskt peppar peppar att denna graviditeten gått snabbt och snart är man i mål så att säga. Tiden rinner iväg och ja har knappt några krämpor alls som tur är.

• Kendra

Är i vecka 30 och har ett stillasittande jobb på kontor.. Är helt slut i kroppen efter en dags konstant sittande, problem med att sova på natten pga värk i höfter och venusberget ska vi inte ens tala om... Magen spänner otroligt mycket på hemvägen från jobbet (åker kommunalt). Som tur var har jag ännu ingen värk på arbetstid utan allt kommer på kvällen sen när jag e hemma. Jobbar som projektadminiatratör/säljare och kommer försöka va kvar så länge som möjligt för att sälja så mycket jag kan = högre bonus, och jag behöver extrapengar nu med tanke på allt som ska köpas etc inför bebisens ankomst. Det är min enda motivation just nu...

Här i Spanien brukar de sjukskriva gravida från och med v. 36 när du har ett stillasittande jobb).

• Xadime

Har kontorsjobb och tar semester och föräldraledighet så jag går hem 18 dagar (inkl helgdagar) före bf. Förra graviditeten gick jag hem 10 dagar innan. Men då hade man ju inget barn hemma att ta hand om samtidigt. Ska boa, gå till frissan, sova och annat mys i förhoppningsvis en vecka, den kan ju komma före bf också!

• Sarai

Jag skall försöka jobba halvtid nästa vecka. Vi får se hur det går. 
    Har ju varit ledig nu i snart fyra dagar i rad. Det har varit så skönt att bara kunna gå och lägga sig när illamåendet kommer. Skall försöka vara ledig iallafall veckan innan BF. 

Tyvärr kan jag nog inte hoppas på att komma igång tidigare mina andra har inte gjort det, speciellt inte sedan detta barnet är mindre än de andra har varit. Däremot har jag förmodligen möjlighet att bli igångsatt på BF... 

Har inte ens packat BB-väska... så säker är jag.

As for Sarai your wife, you are no longer to call her Sarai; her name will be Sarah.
  • Tjolanta84

Packat BB-väskan har inte jag heller trots jag vet att min förra kom 4veckor för tidigt och hade bara hunnit vara hemma i 3dagar.
    Tyckte det var gott om tid tills hon skulle komma men så en natt var de dax.
    Jaha då fick man vara så snäll och börja packa.
    Blir väl samma visa denna gången då ja aldrig vet vad man ska packa så är det enklast när man väl ska åka iväg..
    Skrattande

Svar på tråden Hur jobbar ni?