Hur jobbar ni?
Är lite nyfiken på hur ni andra (ffa ni med kontorsarbete) jobbar såhär i slutet.
Själv är jag gravid med nr 4. Har mått pyton och kräkts genom hela graviditeten men har kämpat på ändå. Har ett ganska roligt arbete och skulle förlora mycket pengar om jag gick hem. Så jag har kört runt med kräkspåse i bilen och haft många hotellnätter där jag kört porslinsratt så att säga.
Nu har jag tre veckor kvar och det känns som jag inte orkar en minut till. Illamåendet har eskalerat lite igen och jag måste ständigt stoppa i mig än det ena och än det andra för att inte kräkas. Jag har foglossning som gör att jag inte kan sitta några längre stunder och ryggen börjar protestera rejält.
Förra veckan var iallafall min sista vecka med långa resor (körde 75 mil). Men samtidigt blev det så mycket att göra att jag tror jag jobbade ungefär 15 h övertid (har inte räknat ihop det än).
Nästa vecka är det sportlov så då har jag iallafall sett till att jag kan ta torsdag och fredag ledigt.
Jag har uppemot 100 dagar om jag räknar ihop all komptid och sparad semester som jag har samlat på mig genom åren. Så egentligen är det bara att ta ledigt... men jag är konsult och jag vill ju ha glada nöjda kunder som vill ha tillbaka mig även efter graviditeten. Så jag kämpar på... Men nu skall jag sluta gnälla.
Berätta istället hur ni gör!