Vad tycker ni om namnet Bricken?
Vad tycker ni om namnet Bricken? ????
Vad tycker ni om namnet Bricken? ????
Är det ett förnamn? :)
Ja det är ett förnamn
Dom hette visst så förr i tiden
Får mig att tänka på en tegelsten :) Men jo... inte så hemskt, men kan inte direkt säga att jag tycker det är fint heller.
Bricken..? Helt okej på en häst. Hemskt på en människa.
jättefint , vad är det för djur som skall få heta det ? :)
Ganska fint. Finns ju en roman av Vibeke Olsson om en flicka i Norrland som hette Bricken. Jättebra bok, så därför gillar jag namnet också.
Min mamma hette Bricken! Siv Teodora Bricken Teres. Jag slapp ta över det.
Jag tycker det är ett fint gammalt namn.
Vibeke Olssons böcker om sågverksungen Bricken är mycket läsvärda också.
Låter danskt. Jag gillar det.
Ganska hyggligt, jag röstade på fint men tycker väl egentligen mest att det är intressant. Om man kan heta Madicken, så kan man väl heta Bricken :) Det är ju rätt sött hur som helst och om man har det i släkten tycker jag att man ska föra vidare det. Men jag gillar Britta(som det kommer av) mer
Jättegulligt på den nya valpen.
Nja eee nä. Låter som Pricken och det är ett hundnamn.
Jag tänkte också direkt på hundar.
Jättefult
Väldigt charmigt! Det är fräscht och rivigt men samtidigt härligt bonnigt. Det är ett gammalt släktnamn som jag tänker skulle vara kul att föra vidare. Majken är ju ganska populärt nuförtiden och Bricken påminner ju om det.
Det låter som ett spel.
Har aldrig hört, faktiskt. Slog upp det på en namnsajt och det stämmer att det finns eller funnits, det var tydligen en dialektal och ovanlig form av Britta - som i sin tur kommer av Birgitta.
Nej jag skulle inte ta det, det är för konstigt, folk kommer inte att veta om det är ett smeknamn eller ett riktigt namn, eller ens om det är ett flick- eller pojknamn. Blir bara problem. Dessutom låter det inte fint heller, rent ljudmässigt. I så fall är Britta eller ännu hellre Birgitta bättre - och det börjar väl bli dags för dem att komma tillbaka också nu efter ungefär 80 år.
Min svärmor hette Bricken, ett inte ovanligt namn i Hälsingland. Idag är väl de få som har de namnet i 80-årsåldern. För mig är det ett namn som ger en bild av en stark självständig och gladlynt flicka.