isabelless skrev 2015-02-18 20:41:13 följande:
Ja väldigt stort och overkligt! Mysigt med syskonvagn, har ni någon favorit redan nu?
Jaha okej. Förstår. Men det låter tryggt att det inte vad såå farligt, skönt att veta. Man har ju som lätt att oroa sig som du säkert håller med om!
Nej jag bloggar faktiskt inte. Gör du? :)
Ja, dock finns det ju färre att välja mellan.. Skulle jag få bestämma skulle det bli en bugaboo Donkey eller en Emmaljunga Double Viking... Men mannen som är snål (riktigt jävla snål alltså, det går inte ens att slänga mat när man är mätt och allt måste frysas för att det då har längre hållbarhet så att det inte blir dåligt och måste slängas) kan gå med på en begagnad babytravel typ ;) Vi får se hur vi löser det! Vi har ju tid på oss.
Ja, jag bloggar på
nouw.com/längtan
Bloggen är inte länkad på facebook osv, inte ens mamma (som står mig nära) vet om den, det känns skönt faktiskt :) Hade varit kul att följa andra! :)
isabelless skrev 2015-02-18 20:45:49 följande:
Känner igen mig i tankarna om andras åsikter.. Jag har alltid haft väldigt lätt att ta åt mig och rätta mig efter andra, det är nu först på senare tid som jag börjat lära mig säga nej och säga ifrån om det är något. Lätt blivit att jag bara håller med istället för att säga till exempel "nej jag tycker faktiskt såhär". Ja ni förstår.. Men som sagt, börjar lära mig allt mer hur onödigt det är att ens bry sig!
Hur har dina vänner reagerat på första barnet? Jag kan tänka mig att det är blandade reaktioner.. :)
Vad söta magar ni har allihopa! Ni kommer svimma då ni ser min. Ska ordna en bild. Jag har exploderat den här veckan, magen är gigantisk haha. ;) Tur det är supermysigt!
Sån har jag också varit, man bara följer med strömmen för att det är lättare och bättre än att sticka ut och dra upp en diskussion typ :P
Jag hade redan förlorat många vänner när jag blev gravid, jag hade hoppat av gymnasiet och hade problem med min psykiska hälsa. Min närmsta vän försökte själv skaffa barn #2 med sin partner (utan att lyckas...) så hon hade till att börja med svårt att dela min glädje och det var ofta så att jag fick undvika graviditetssnack med henne. Hon är dock 6 år äldre och har en son på 4, snart 5 år nu så hon var ju ungefär i samma fas ändå :)
Har du gått ut med graviditeten? berättat för dina vänner oså? Hur har de reagerat isf? :)