• emmmsa

Unga gravida med BF hösten 2015?

hoppar in jag med! jag är 16 år och väntar mitt första barn tillsammans med min pojkvän, vi har bf 30 okt, är alltså i v.4 nu (3+4). någon mer än jag som har några cravings? vad har ni för symptom? :)

• emmmsa

jag har såå konstiga cravings (enligt mig), ost, köttfärs och svampar, saker som jag knappt har velat äta tidigare!

sen symptomen sa UMO var lite ovanliga för att bara vara i v.4, men jag har ont i brösten, molvärk i tjejmagen, extremt hungrig och kissnödig heeela tiden. sen så sover jag konstigt och kan knappt sova med min pojkvän längre för jag behöver plats (klarar knappt av att kramas, känner mig så instängd då), magen syns knappt alls, bara lite svullen, tarmarna alltså sa UMO! :)

• emmmsa

det är det som är så roligt, att alla är så olika i allt genom graviditeten, därför är det kul att följa flera!

har också ett otroligt "träningssug", jag är ute och går hela tiden, blir rastlös av att sitta still och när jag inte får röra på mig (till exempel när vi åker bil) så blir jag lätt irriterad!

• emmmsa

ja det kändes jättekonstigt, helst eftersom jag har varit extremt lat innan jag blev gravid! men alla är ju olika, och det sa UMO också, eftersom alla är olika!

sen innan jag kom på att jag bara ville träna hela tiden så ville jag mest bara underhålla mig själv för att fortsätta att inte röka, slutade med det direkt när jag plussade!

• emmmsa

tack! ja jag har varit underviktig så länge jag kan minnas, för en månad sen vägde jag ca 45kg, nu när jag äter som en häst och dessutom har svällt upp lite så väger jag 48kg :)

• emmmsa

här är min mage imorse, v.4 (3+4), lite svullen under naveln ner till muffen :p men inte mer än så!

• emmmsa

har också haft en sån barnmorska, som sa innan jag ens hade tagit testet (detta var i somras) att hon skulle boka in en abort, så då blev jag oerhört ledsen och besviken! bytte jag till en som är sååå himla snäll och stöttar mig nu!

• emmmsa

mamma och pojkvännen vet! pappa har jag knappt någon kontakt med så jag känner inget behov av att berätta det för honom. idag känns den mindre än den gjorde när jag plussade, då kände jag mig verkligen gravid!

• emmmsa

efter första ul har jag tänkt att gå ut med det för resten av släkten och typ lägga ut det på fb och så så andra vänner kan se!

• emmmsa

sorry för naket! men denhär bilden tog jag nu, man ser skillnad på morgon och kväll tycker jag!

sen mina bröst är och har alltid varit ingenting, men jag tycker att dom har växt liiite iallafall!

Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?