isabelless skrev 2015-02-18 11:05:36 följande:
Vad härligt!:)
Åh okej, häftigt med andra barnet! Det är ju helt sjukt vad fort tiden går så vi är nog snart där ;) Så du gjorde kejsarsnitt? Wow.. Hur upplevde du det? Av nån anledning har jag någon sorts rädsla för just kejsarsnitt, kanske för att det känns lite "främmande", har ju som ingen koll på hur det går till osv.
Igår beställde vi iallafall babyskydd och bas från Lekmer, de hade kampanj på ett paket från Axkid. 1495:- gick det på och det tycker jag var helt okej så vi passade på!
Det är stort när man börjar fylla på med bebissaker hemma! Vi har redan mycket sedan sonen var nyfödd men för oss blir det ju en syskonvagn som blir det största inköpet framöver :)
Ja, på något sätt känns detta mer overkligt än första. Eller så är jag bara mer hormonell och känslig som börjar gråta varje gång jag tänker på att våran lille kille ska bli storebror.
Jag bad om ett planerat eftersom jag mådde dåligt under hela grav och var inlagd av olika anledningar. Jag ville inte gå över tiden och var osäker på om jag orkade en vaginal förlossning. Men jag fick en igångsättning som inte utvecklades som den skulle så det blev akutsnitt. Sonen låg med ryggen mot min rygg så det kunde vara en faktor till att han inte sjönk något. Jag var väldigt besviken eftersom jag vid det laget var inställd på att "klara att trycka ut honom själv". Inför nästa hoppas jag att det blir en vaginal förlossning, ingen igångsättning eller värkdrivande dropp :) Men snittet var inte så farligt, jag var uppe och gick (med hjälp av morfin) 12-18 timmar efter och klarade mig själv med sonen medan pappan var i skolan när vi kom hem 4-5 dagar senare.
Bloggar du? :)