• Moah

Unga gravida med BF hösten 2015?

Hej jag är 16 år och ska testa mig i nu i veckan, då min mens inte kommit sen i december, är jätte rädd för att testa mig för fick missfall i v.16 förra sommaren.
    men skulle det va så att jag är gravid är BF 23 september :)

• Moah
    Zam96 skrev 2015-02-08 17:39:01 följande:
    Förstår då din oro...Håller tummarna!

Jag fick missfall (dock i vecka 9-10 bara) när jag var 16, jag är jätteorolig och jämför precis allt just nu med båda mina graviditeter sedan innan, den som gick bra och den som slutade i missfall.
    jag förstår det! jag jämför lite nu med, min mage är svullnare (enligt mig), illamående och så ömma bröst..
  • Moah
    skepparbarn skrev 2015-02-08 22:15:57 följande:

Jag är 20 år, första barnet efter en abort i v 13 när jag var 15.
    Jag går in i vecka 12 nu i veckan :) Har varit på ultraljud och allt såg fint ut. Lillisen sparkade för fullt.

De säger att det syns tidigare på magen den andra graviditeten, men nu börjar jag fundera om det verkligen enbart gäller fullföljda graviditeter eller om det gäller avslutade också?
    För när jag var 15 så var jag kanske 2-3 kilo större än jag är nu, men det syndes inte NÅGONTING, och det började aldrig göra det.
    Den här gången började det synas och bukta redan i vecka 9 :)

Vad tror ni? 

Håller tummarna för att du plussar! 

åh vad kul! tänker ni ta reda på vad det är för kön? :)

jag har också hört det där, och förra graviditeten börja det bukta lite i början av v.15 och nu tycker jag att det redan börjat bukta, bör vara i v.8 (7+5)

tack! jag med! ska göra ett på tors-fre förmodligen! om jag inte gör det idag redan!
  • Moah
    skepparbarn skrev 2015-02-09 14:17:15 följande:
    Ja det tänker vi, om det syns det vill säga :)

Tänker inte boka extra ultraljud för det utan hoppas på att det syns på RUL.

Åh, då borde du få ett fint pluss om du är gravid! Vilket du antagligen är ;)
    jag förstår det :) det är ju inte så lång tid kvar tills du får göra RUL väll? eller det kanske är olika beroende på kommun? 

ja det hoppas vi! Fast förra grav. så plussade jag inte förrän i v.9 jätte konstigt det där :O
  • Moah
    höstjejen skrev 2015-02-09 16:40:30 följande:

Hoppar in här jag med! =)
    Är 18 år och är beräknad till den 17e augusti :)

Åh vad kul! vilken vecka är du i? :)
  • Moah
    höstjejen skrev 2015-02-09 16:40:30 följande:

Hoppar in här jag med! =)
    Är 18 år och är beräknad till den 17e augusti :)

Åh vad kul! vilken vecka är du i? :)
  • Moah
    skepparbarn skrev 2015-02-09 21:42:05 följande:
    Nja, alltså det är ju typ 7 veckor haha. Så det är långt. RUL görs alltid runt v 18 i alla län :) Tror man gör fram till v 20 eller 22 sedan är det för sent :) 
    Efter det växer alla bebisar indivuduellt så det blir svårt att mäta.
    här på gotland kan man få göra det tidigare, typ i v.16-17 :O
  • Moah
    Zam96 skrev 2015-02-10 19:54:55 följande:

Hur mår ni andra??

Min mage är rejält svullen, som i vecka 20 med sonen om inte större... Den växer framåt kvällen och jag vet att det bara är tarmarna men shit, så här stor trodde jag aldrig att jag skulle vara i vecka 5! Annars mår jag inte så illa (vilket är skönt men även skrämmande), men jag är trött och kissnödig. Hoppas detta kommer resultera i en frisk bebis i september eller oktober!

Svullen mage, visa saker jag inte kan äta och kissar som aldrig förr (har även väldigt mycket flytningar)
  • Moah
    Zam96 skrev 2015-02-10 20:40:42 följande:
    Okej, då är vi ganska lika med symptom då ju :)
    Fick flytningar 4 eller 5 dagar efter ägglossning och det har hållit i sig...
    ja så mycket typ mjölkaktiga flytiningar..
  • Moah
    Tejasmamma skrev 2015-02-10 20:45:12 följande:

Jag är 21år och väntar andra barnet, många ser mig som ungmamma men vet inte vart jag placerar mig själv? 
    Dottern kommer att vara 2år och jag har BF 18/9 =) 

Är ni med i Höstmammor 2015 på fb? =) 

www.facebook.com/groups/789791567736055/

hur långt gången är du? :)
  • Moah

Jag var på UMO i fredags, hon jag träffade var så otroligt otrevlig och sa bara att hon såg ett "extra" streck men hon tycker inte att det skulle vara något och att jag borde använda kondom osv för att inte bli gravid. 

Men tar ett nytt nu i helgen med min kille, för vill vara på den säkra sidan.
    ska i såna fall va i v. 10 (9+0)
    plussade ungefär denna tid förra grav. med men som sluta i missfall v.16

Svar på tråden Unga gravida med BF hösten 2015?