• Gosmos

IVF/ICSI februari 2015

Ja, Elfia nu blir det vi som följs åt! Det gick ju bra för V83 när vi körde samtidigt så det bådar gott för dig ;) Lycka till i morgon!

• Gosmos

Blev de befruktade Elfia?!

Jag har en blastocyst i magen nu och den har klarat upptiningen galant.

Blev lite rockigt med isättning igen pga tråkig livmodertapp. Men nu jägarns hoppas jag slippa detta igen.

• Gosmos
    Elfia skrev 2015-03-21 17:00:46 följande:

Vet ej, kliniken ringde aldrig tillbaka tyvärr. Tråkigt! Jag får väl helt enkelt vänta till imorgon och hålla tummarna på att jag inte får något samtal innan kl.12!!

Vi har tid för återförenade kl.13.30. HOPPAS att de blivit befruktade och fint delade och att har får ett fint starkt tillbaka. Givetvis någon/resten till frysen. Känner att jag faktiskt får lov att önska det då man gått igenom allt detta.

Vad kul att du ruvar på en FET/blastocyst, hur mår du? Några symptom?

Hoppas allt går vägen för oss.

Nä några symptom har jag inte än eftersom jag satte in den för fyra timmar sen ;) har lite ont magen efter allt bråkade med tappen.
  • Gosmos

Vad bra att det gick fint!

Det blir långt till påsk för oss. Jag satte in en blastocyst igår, bör alltså ligga ca 4 dagar före dig. Men jag har testdag annandag påsk. Jag undrar verkligen varför CvL har så vääääldigt mycket längre intervall än andra. BIM ligger en hel vecka före testdagen, så har inte mensen kommit när testdagen väl är här så vet jag ju redan att jag är gravid. Har ju ingen ovitrelle som bråkar denna gång heller. Tror det lutar åt att testa tidigare än testdagen här ;)

• Gosmos
    V83 skrev 2015-03-22 19:49:27 följande:

Så himla spännande för er att ruva nu, Gosmos och Elfia! Och kanske lite drygt, för ni vill ju så klart veta nu nu nu! :) Tycker helt klart du kan "unna dig" att testa lite tidigare Gosmos. Gött med fler fina befruktade ägg Elfia! Har du ännu fler i frysen Gosmos?

Vad bra att de har tagit bort polyperna Filli89. Hoppas att de 21 dagarna går fort så att du får komma igång :)

Jag har fortfarande väldigt svårt att ta in mitt plus. Ska till MVC på fredag för första hälsobesöket.

Nej, jag fick en till frysen så det blir stimulering nästa gång, om det blir. Känner mig fortsatt positivt men orkar helt enkelt inte tänka på det precis hela tiden. En vecka kvar till vår inofficiella testdag!

Tänker på er andra som kämpar. Heja heja!
  • Gosmos
    Elfia skrev 2015-03-25 20:29:59 följande:

Har du några symptom gosmos? Min molande värk har försvunnit. Känner bara en lindrig träningsvärk i tjejmagen, att det gör lite ont i ryggen ibland. Lite Andfått kan jag bli med ifall jag inte vilar emellanåt. Och liiite ömhet på sidan vid brösten. Annars är det liksom precis som vanligt.

Håller verkligen tummarna för oss alla!! 10 dagar är långt men jag ska allt hålla mig, det går faktiskt bra hittills.

Nja, jag vet inte. Känner ju saker i hela kroppen mest hela tiden så jag är nog oförmögen att känna symptom. Jag var ju även rätt säker på att jag var gravid förra gången med så jag litar inte på mej själv. Om jag ska pressa fram symptom så hade jag metallsmak i munnen igår ;)

Hoppas påskharen kommer med något fint åt dig i år :)
  • Gosmos

Nu blöder det här.

Dag 22. För tidigt för mens så kanske ett oerhört tidigt missfall. Eller vanlig jävla mens.

Är medveten om att det kan blöda när man är gravid men hur troligt är det? Inte särskilt.

Så oerhört besviken.

• Gosmos

Nej missfall är det väl inte eftersom jag har helt vanlig mens, tidig för all del men jag har ingen anledning att tro att jag vore någon på miljonen som är gravid trots riklig mens fem dagar efter FET. Om stackarn hann fastna så åkte hen nog ut nu i alla fall. Om jag ringer kliniken säger dom att jag ska vänta till testdagen 6/4 och att inget är säkert förrän då, så jag besparar dom och mig det samtalet.

• Gosmos
    Elfia skrev 2015-03-29 16:35:53 följande:

Nej vad tråkigt att läsa :( hur mår du gosmos? Hur går det?

Kram

Har börjat hoppas igen. Blödde i tre dagar. Det har jag ju gjort vid vanlig mens mednågon gång så jag orkar knappt med mig själv som tar det som ett gott tecken. Har bestämt att testa på onsdag och först då ger jag upp helt. Tills nästa cykel så klart ;)
  • Gosmos

Nu är minuset bekräftat.

Så mycket för hopp. Känns som det är dags att börja ge upp.

Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015