• Elfia

IVF/ICSI februari 2015

V83 skrev 2015-03-05 06:39:43 följande:

php4YdZif54470.jpg

Spännande detta!

Måste bara säga, stort grattis :) vad kul att du delar med dig av det positiva beskedet!
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-06 12:50:38 följande:

Tog två negativa test igår och nu kommer blodet. Hoppas innerligt att vi får sätta in vårt frysta embryo redan nästa ägglossning, den om två veckor alltså. Jag mår bra nu och kan deala med att det inte blev denna gång, OM jag får köra på det snabbaste som bara går. Väntan är det som är värst.

Men jag har inte testdag förrän i morgon då jag kan ju inte ringa och boka tid än...

Nej men usch så tråkigt att läsa :(

Hoppas med på att du får göra en återföring så snart det bara går. Kram
  • Elfia

Efter 1,5 år med att försökt själva att få barn + 5 månader i landstingskön/IVF är vi ÄNTLIGEN igång!!! Tog precis min allra första hormonspruta (höll seriöst på att svimma pga är spruträdd) men min fästman tog det på mig plus att jag FaceTimea med min bästa vän samtidigt haha, så dramatiskt jag vet. Men jag behövde all moralisk stöd jag kunde få. Till slut gick det :) Är så stolt över mig själv. Nu ska jag ta den varje kväll fram till lördag sedan är det vårt första ultraljud. Hoppas allt ser bra ut och med massa tur på vår sida, att det tar sig på första :))

Önskar oss alla här stort lycka till, det är verkligen en känslomässig berg o dalbana den här resan. Jisses vad starka vi är.

• Elfia
    V83 skrev 2015-03-09 22:20:44 följande:
    Härligt att ni är igång! Bra jobbat med sprutan och lycka till :)
    Tack snälla :)

Jag läste lite fort att du var gravid, grattis till det. Hoppas du mår bra :)
  • Elfia

Någon annan än jag som har/haft dessa symptom efter Menopur sprutan? Eller andra symptom efter er hormonspruta?

*Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och det blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men det är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna pga av detta. Sedan måste den konstanta tröttheten också en biverkningar? Går på halvvarv känner jag..

• Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-12 19:38:26 följande:
    Tröttheten absolut! Gick på halvvarv som högst. Var helt sjukt trött sista veckan och runt äggplock.

Dina äggstockar växer ju nu, det är det du känner tror jag. Det är väl egentligen ingen biverkning, inte så som jag tänker iaf. De ska växa och producera mångdubbelt fler ägg än vid vanlig cykel. En vän fick 13 cm breda äggledare. Hon blev galet överstimulerad och jättesjuk, men ändå. Dina är säkert redan större än normalt. Sen efter äp kommer äggstockarna "hänga löst", det känns superkonstigt tycker jag.
    Tack för att du delar med dig.

Då bet du vad jag går igenom nu då..

Ja, du har nog rätt. Så är det säkert. Trodde inte att jag skulle känna såhär efter bara tredje sprutan därför tyckte jag det var konstigt. Tog den fjärde för en timme sedan. Fruktar inför att ta orgalutranen imorgon och lördag :(

Din vän som blev överstimulerad, hur länge sprutade hon fram till att hon kände av att hon blev överstimulerad? Hur gick det för henne efter att det upptäckts?

IVF är väldigt nytt för mig så jag är inte direkt insatt i hur eller vad jag kan känna. Läser ju online lite men amånga upplever det olika. Hur vet man om man är överstimulerad? Jag känner en sjukdomskänsla i kroppen men är inte sjuk. Denna känsla kommer och går lite. Känner mest att det trycker på äggstockarna och en fruktansvärd olustig känsla i ljumskar och ländrygg.

Sedan undrar jag var du menar med det sistnämnda? Att äggstockarna kommer att hänga löst? :/ Det låter ju jättekonstigt.
  • Elfia

Var på vårt första ultraljud vid 12 idag och gu så skönt det var att komma in en söndag på SU/Ivf avdelningen, inte massa människor i väntrummet. Jag fick en sittplats wohoo haha.

Såg bra på VUL, jag var inte på väg att bli överstimulerad utav sprutorna som jag trodde. En blåsa låg på 16 mm så den såg fin ut men de andra skulle växa till sig några dagar till. Jag ska ta sprutorna tom tis sedan är det VUL på onsdag morgon igen och då får vi reda på lite mer. Men BM sa att det med största sannolikhet blir så att de ordinerar Ovitrellsprutan på onsdag kväll och att vi då får åka in på äggplock på fredag :)

Snälla håll tummarna för att de får en massa fina ägg samt bra spermier så att de kan göra en lyckad ICSI. Jag känner att jag mått så dåligt av sprutorna och känt av en konstant smärta i nedre delen av magen att det inte har varit så behagligt direkt :( Plus att man gått på reserven de sista dagarna att man varit helt borta, usch!! Vill, hoppas och önskar mer än allt annat att äggen befruktas och att vi får tillbaka ett guldägg som resulterar i en graviditet som stannar i magen. Hoppas, hoppas!!!!!

Hur går det för er andra?

• Elfia
    89Madeleine skrev 2015-03-15 18:21:12 följande:
    Åh jag håller verkligen verkligen tummarna för dig! Hoppas att du får många fina och befruktade ägg!

Själv väntar jag på mensen så att jag får göra FET :D längtar!!

Kram
    Tack snälla :) jag behöver alla tummar jag kan få!! Jag set fram emot att få bli "tömd" sååå jobbigt att gå runt med denna obehagliga värk.

Åh! Kul :D förstår att du längtar, håller tummarna för dig med och att det går vägen denna gång :))

Kram
  • Elfia
    V83 skrev 2015-03-15 19:24:04 följande:
    Håller tummarna för massa fina ägg och att de blir befruktade och delar sig fint. Så kul att det snart är dags för utplock!
    Åh! Tack snälla för stödet :)

Jag hoppas innerligt på det med. Är lite nervös inför utplocket men mestadels känner jag bara en längtan att få bli "tömd" på rackarna så att jag kan andas normalt igen. Sedan givetvis att det ska finnas massa fina ägg att befrukta :) hoppas!!!
  • Elfia
    Gosmos skrev 2015-03-15 21:34:16 följande:

Vad bra Elfia!

Håller tummarna för dig.

Jag fick glad gubbe idag och tid bokad för FET redan på lördag. Var beredd på en utebliven eller väldigt sen äl men fick rekordtidig istället. Bara att tacka och ta emot denna gång.

Tack vad snällt :)

Jag gör desamma för dig, vad roligt att du fått glada gubben, nu ska det gå hela vägen :) det hoppas vi på.
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015