• Gosmos

IVF/ICSI februari 2015

V83 skrev 2015-03-02 22:03:38 följande:

Verkligen tråkigt 89Madeleine. Du verkar ta det "bra". Håller fortsatt tummarna för dig!

Hur går det för Gosmos? Ska du också testa dig på torsdag?

Filli89 - ja, verkligen bra att de är så noga.

Det går bra med mig. Känner av livmodern men det gör jag ju innan mens med så jag kan inte avgöra vad som är vad. Är mycket piggare än för en vecka sen. Var verkligen sänkt av hormonerna. Men det tar på mig psykiskt att bara vänta :/ Du då?

Jag har inte testdag förrän på lördag. CvL har två dagar extra av någon anledning. Förstår inte hur jag ska kunna vänta. Men å andra sidan, mensen hinner ju komma om det är kört och då vet jag ju.
  • Gosmos
    V83 skrev 2015-03-02 23:13:57 följande:

Jag kastas mellan hopp och förtvivlan. Känns som att jag ska få mens ena sekunden och andra sekunden vågar jag tänka att jag faktiskt kan vara gravid. Har kraftiga humörsvängningar just nu, men alla andra symptom har avtagit sedan jag slutade med sprutorna. Trött på att ta vagitorier. Försöker dock vara positiv.

Samma här. Blir irriterad på mig själv när jag går runt och hoppas. De nära och kära tycker att jag ska anse mig vara gravid till motsatsen bevisats. Precis som jag sa till min vän som gjorde ivf nyligen. Du är ju lätt ;)

Bara två dagar kvar med vaggisar, fy vad skönt att bli av med dom! Glömde ta med mig till jobbet idag så det blir ilfart hem direkt! Jag som har tänkt jobba över...
  • Gosmos
    V83 skrev 2015-03-05 06:39:43 följande:

Spännande detta!

Nejmen jösses vad kul! Stort grattis!

Jag funderar på att testa idag med eftersom jag vaknade med någon form av färgad flytning. Måste veta hur mycket jag ska bryta ihop. Tyvärr hann jag kissa innan jag upptäckte det.
  • Gosmos

Oroar ihjäl mig. Är på jobbet kroppsligt men går ju runt som ett fån och tänker bara på vad fan som händer. Hade insättning samma dag som V83 men testdag först på lördag. Hade ni testat?

• Gosmos

Tog två negativa test igår och nu kommer blodet. Hoppas innerligt att vi får sätta in vårt frysta embryo redan nästa ägglossning, den om två veckor alltså. Jag mår bra nu och kan deala med att det inte blev denna gång, OM jag får köra på det snabbaste som bara går. Väntan är det som är värst.

Men jag har inte testdag förrän i morgon då jag kan ju inte ringa och boka tid än...

• Gosmos
    V83 skrev 2015-03-06 20:34:31 följande:

Ja, det var verkligen tråkigt Gosmos. Hoppas att det går snabbt fortsatt.

Kram

Tack för omtanken. Blir ändå glad att det går bra för någon. Jag har en liten fundering angående det du skrev tidigare. När ni försökte få barn förra gången, kom tanken upp att ni skulle prova med dig istället då? Frågan är superprivat, men du är ju ändå anonym. För i ert fall finns det ju två livmödrar, det är ju dubbelt så bra som i mitt heteroförhållande. Det är ju oerhört påfrestande fysiskt att gå igenom detta flera gånger.

Om du inte vill svara så är det lugnt.

Då kan du istället berätta om du känner något i magen?

Jag känner mig fortfarande gravid trots otvetydiga minustest. Blir idiot på kroppen snart.
  • Gosmos
    V83 skrev 2015-03-08 20:34:33 följande:

Jag svarar gärna på frågor. Min fru är fem år äldre än jag och hade en längtan efter att vara gravid, därför började vi med henne. Vi hade nedfrysta ägg kvar efter att vi fått vår dotter, så tanken var att liksom fortsätta med min fru, men de klarade inte upptiningen, och då sa min fru att hon inte orkade med fler behandlingar. Jag har aldrig känt en längtan efter att vara gravid, men vi ville båda gärna ha syskon till vår flicka, så då bestämde jag mig för att köra igång - och från den stunden har jag inte velat något annat än att bli just gravid. Det är onekligen ovanligt att ha denna möjlighet. Ska bli intressant nu framöver eftersom det liksom blir ombytta roller för oss båda. 

I helgen har jag börjat känna mig lite olustig i kroppen. Tror att det är hormoner och oro för missfall och faktum att jag plussade som ställer till det lite i både kropp och själ. Känner av livmodern hela tiden. Är fortsatt trött och liksom svårmodig. Är så klart också skitglad. Men det är en omställning på något sätt. 

Önskar att det går bra för er, vilket det så klart kommer att göra, snaaart!!

Att det faktiskt gör ont stundtals och nästan alltid känns av att vara gravid är något jag inte visste innan jag var det. Det är väl bara partnern som får höra gnället, det når ingen annanstans. Men det är betryggande att känna draget och svidet, då vet du att den växer.

Vad underbart att få dela detta med din fru. Att ni båda kan veta hur det känns att stå bredvid.

Tack för att du svarade!
  • Gosmos
    Elfia skrev 2015-03-12 17:56:17 följande:

Någon annan än jag som har/haft dessa symptom efter Menopur sprutan? Eller andra symptom efter er hormonspruta?

*Jag trodde först att jag inbillade mig :/ Men så är inte fallet. Har en konstant molande värk vid ljumskarna, äggstockarna och det drar även lite lindrigt bak i ländryggen och det blir starkare och starkare. Det gör inte så värst ont men det är faktiskt väldigt obehaglig. Har lite svårt att somna när jag går och lägger mig på kvällarna pga av detta. Sedan måste den konstanta tröttheten också en biverkningar? Går på halvvarv känner jag..

Tröttheten absolut! Gick på halvvarv som högst. Var helt sjukt trött sista veckan och runt äggplock.

Dina äggstockar växer ju nu, det är det du känner tror jag. Det är väl egentligen ingen biverkning, inte så som jag tänker iaf. De ska växa och producera mångdubbelt fler ägg än vid vanlig cykel. En vän fick 13 cm breda äggledare. Hon blev galet överstimulerad och jättesjuk, men ändå. Dina är säkert redan större än normalt. Sen efter äp kommer äggstockarna "hänga löst", det känns superkonstigt tycker jag.
  • Gosmos
    Elfia skrev 2015-03-12 20:19:49 följande:

Tack för att du delar med dig.

Då bet du vad jag går igenom nu då..

Ja, du har nog rätt. Så är det säkert. Trodde inte att jag skulle känna såhär efter bara tredje sprutan därför tyckte jag det var konstigt. Tog den fjärde för en timme sedan. Fruktar inför att ta orgalutranen imorgon och lördag :(

Din vän som blev överstimulerad, hur länge sprutade hon fram till att hon kände av att hon blev överstimulerad? Hur gick det för henne efter att det upptäckts?

IVF är väldigt nytt för mig så jag är inte direkt insatt i hur eller vad jag kan känna. Läser ju online lite men amånga upplever det olika. Hur vet man om man är överstimulerad? Jag känner en sjukdomskänsla i kroppen men är inte sjuk. Denna känsla kommer och går lite. Känner mest att det trycker på äggstockarna och en fruktansvärd olustig känsla i ljumskar och ländrygg.

Sedan undrar jag var du menar med det sistnämnda? Att äggstockarna kommer att hänga löst? :/ Det låter ju jättekonstigt.

Hon tog ovitrelle dagen innan äggplocket och åkte på influensan. Fick inte plocka ägg pga det och alla ägg blev kvar. Äggblåsorna vart stora och vätska samlades i buken när blåsorna inte punktetades. Väldigt mycket otur. Av någon anledning fick hon börja om månaden efter och blev då överstimulerad rätt snabbt pga att kroppen en var återhämtad. Hon blev gravid då iaf och har en 8 månaders son idag! Hennes mage var stor som om hon var i sjätte månaden under överstimuleringen.

Jag svullnade med trots att jag var långt från överstimulerad. Det är väldigt vanligt sa min läkare.

Jo, angående lösa äggstockar. Tänk att du har små vindruvsklasar på varje sida av livmodern. Om de plockar bort vivindruvorna blir bara grenen kvar och det tar en stund innan kroppen fixar till det "tomrum" som vindruvorna (äggblåsorna) lämnar. Varje äggblåsa ska väl vara ca 2 cm? Så förklarade en barnmorska på min klinik. Jag kände mig skum typ fem dagar efter äggplocket.

Förresten, blir man överstimulerad så visar det sig oftast efter plocket har jag läst.
  • Gosmos

Vad bra Elfia!

Håller tummarna för dig.

Jag fick glad gubbe idag och tid bokad för FET redan på lördag. Var beredd på en utebliven eller väldigt sen äl men fick rekordtidig istället. Bara att tacka och ta emot denna gång.

Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015