• Filli89

IVF/ICSI februari 2015

Jag har fortfarande inte fått påbörja min hormonbehandling, hade tid i lördags, läkaren kollade med vul, han sa att när vi gör ivf går vi efter det bästa möjliga sättet för att det ska lyckas, dvs vi kolla på vissa saker innan insättning, de var bland annat livmoderns form. Att allt ser bra ut där inne och att slemhinnan ska vara på ett visst sätt, jag gick dag 21 min slemhinna var väldigt tjock sa han och detta är tydligen inge bra när man påbörjar behandlingen, jag frågade vad orsaken var han sa att antingen är mensen på g lr så är du gravid, eller så kan den vara kvar tills efter mensen och då är det ett hinder för att bli gravid, dvs det kan finnas en polupp som han kallade det i slemhinnan som man tar bort väldigt enkelt, Han sa att detta avgjorde graviditet och hur kroppen behåller fostret, finns denna kvar kan man få missfall. Så jan föreslog att jag ringer tillbaka efter mensen om det kommer någon och sedan se hur det ser ut sen, om den är kvar ta bort hindret innan påbörja ivf, och sen starta ivf. Känns som allt dras ut men är super glad att de är såå försiktiga och känns som att de verkligen vill att vi lyckas. De gör de inte bara fort för att få betalat så det är jag super glad över men väntan usch, åt andra sidan ville jag helst ja Januari bebis så de blir ju så om ja blir gravid april haha. Sen sa han att han sett flera gånger att kvinnor varit gravida unde hormonbehandling utan Vera som sedan har upptäckts pga för hög blod prog haha lite kul faktist

• Filli89
    V83 skrev 2015-03-05 07:39:43 följande:

php4YdZif54470.jpg

Spännande detta!

Meeen åååh grattis vad kul är det din första ivf? Är så rädd att misslyckas
  • Filli89
    V83 skrev 2015-03-05 21:23:39 följande:

Ja, min första ivf (tre inseminationsförsök bakom mig)! Känns helt overkligt och som att jag vunnit på lotteri. Har en dotter sedan innan, men vi är två mammor och det var alltså min fru som födde förra gången. Då krävdes 6 inseminationsförsök, fyra äggutplock (ivf) och ett oräkneligt antal insättningar (även FET alltså). Det tog oss fem år att få vår dotter, så jag är glad om det slipper ta fem år denna gång också. Men missfallsrisken ligger i bakhuvudet hela tiden.

Testa du Gosmos! Jag trodde det var kört. Både i tisdags och igår hade jag riktigt sjuka menskramper, så jag blev förvånad över att jag inte fick mens. Hoppas att du plussar!

Ååh är det sant men hur gör man då spermadonation samt ICSI då eller hehe nyfiken. föresten de där testen trodde ja fanns bara här haha.
  • Filli89

Hej allihop hur går det för er, har nu gjort en mini operation, vid tappen/slemhinnan då de hittade massa polyper vet ey vad det är eller vf de ens uppstår, men det kan fungera som en pstav sägs det, dvs om man har de så blir det svårare för ägget att fastna och det ökar risken för missfall, så när man gör Ivf så vill de gärna att man tar bort de först, för bästa möjliga chans. Nu har det gått en vecka äter en mens fördröjande tablett i 21 dar så det hinner läka, sen sätts mensen igång en vecka senare, så från den dagen sätter jag igång dag 21, känns spännande samtidigt som jag är rädd att det ska vara ännu hinder dag 21. Jaja hoppas på det bästa, hur mår ni alla?

• Filli89
    Gosmos skrev 2015-04-01 11:08:30 följande:

Nu är minuset bekräftat.

Så mycket för hopp. Känns som det är dags att börja ge upp.

Ååh vad jag känner med dig .. Det blir bättre ska du se, ge inte upp!! ????????????
  • Filli89
    Filli89 skrev 2015-04-01 19:20:09 följande:
    Ååh vad jag känner med dig .. Det blir bättre ska du se, ge inte upp!! ????????????
    Ojj Skulle va hjärtan vet ey Vf d blev frågetecken
  • Filli89

Hej tjejer, började igår med behandlingen, dvs första sprutan. Men skulle ni kunna förklara för mig hur ni gör i Sverige, här får man olika cirka 30 sprutor varav 24 är för att stoppa mina egna hormoner och sedan 6 för att äggen ska växa till äggplock. Han förklarade att de slutat med spray för länge sen och att e endast använder sprutor till allt. läskigt värre, och jag tar de en handflatan längd ovanför knät, ja har för mig att man tar d ovanför naveln i Svea lr? Berätta lite om ni kan, nu kommer e bara kännas som dagarna går i slow motion.

• Filli89
    Gosmos skrev 2015-04-26 22:34:47 följande:
    Här finns två sorter, basically.

Korta protokollet som innebär ingen nedreglering av egna hormoner, bara stimulering med sprutor för fler ägg.

Långa protokollet innebär nässpray med nedreglering i två veckor - flera månader. Sen stimulerar man med sprutor. Ibland i kombination med nässpray, ibland utan. Sedan tar man sprutor för att fördröja äl och för att boosta äl.

Sprutorna tas runt naveln, i tjockaste delen av magen. Låter skitont i benet!
    Jaha okee, då har jah nog det längre protokollet med nedreglering, här använder d dock inte spray utan allt är sprutor, så d blir 30 sprutor i varannat ben. det gör faktist inte sååå ont, igår visade sköterskan mig då d va första gången, och idag försökte min man ge mig den men va så rädd av någon anledning så ja tog den sj tillslut o han stod o hejade hehe. Det är så stressig period nu alla väntan men äntligen är vi igång. Nedreglerades du? Isf hur kändes det psykiskt? Har läst så många biverkningar men hittils har ja inte känt så mycket men det är ju bara 2 dagen. funderar även på detta med embryo insättning om d blir bra ägg samt embryo så vill ja gärna sätta tillbaka två, IOM att ens man har sämre spermier vf inte köra två på en gång då? vad tror ni? har hört att e kan stödja varandra att fästa.. Embryon alltså.
  • Filli89
    Gosmos skrev 2015-04-27 11:04:53 följande:

Jag är mitt i min första nedreglering. Mådde bättre än vanligt första veckan och sen helt okej fram till dag 13 då jag blev trött, feber och ont i huvudet. Men nu känns allt okej igen på dag 15 dock med typ 10 finnar på väg ut i pannan :/. På dag 17 börjar jag med sprutor.

Är det sant, jag är några dagar efter dig på dag tre endast, men vi får höras vid o stödja varandra. får hormon sprutorna om cirka 22 dagar känns som en evighet. jaha okee tänkte på det där med två embryon kliniken jah går på är inte så förtjusta i tvillingar verkar det som(mer komplikationer) men ja känner vf inte om det är möjligt när man ändå betalar, och man vet att det kanske blir svårt med syskon. Aah vi får se hur det går. Frågan e ju vf de på min klinik lagt ner med sprayen. Känns obehagligt att ta sprutor i 30 dagar lol
  • Filli89
    Gosmos skrev 2015-04-30 16:45:42 följande:
    Man får mens som ett kvitto på att man är helt utan hormoner. Enligt mina instruktioner måste mensen kommit, annars får man inte börja uppreglera.
    Jaha dag sex idag och ingen mens. På vilken dag fick du mens?
  • Filli89
    Gosmos skrev 2015-04-30 16:45:42 följande:
    Man får mens som ett kvitto på att man är helt utan hormoner. Enligt mina instruktioner måste mensen kommit, annars får man inte börja uppreglera.
    Jaha dag sex idag och ingen mens. På vilken dag fick du mens?
  • Filli89
    Gosmos skrev 2015-05-01 14:17:12 följande:
    Dag 12.
    Hur går det för dig? Hur långt har du kommit? själv ska jag ta blod prov på lördag för att se om sprutorna funkar
  • Filli89
    Gosmos skrev 2015-05-05 16:39:51 följande:
    Jag vet inte. Är svårstimulerad så det finns ingen risk för att jag får för mycket hormoner, därför ska jag inte på undersökning förrän på torsdag. Men då får vi troligen datum för plock, du blir nästa vecka någon gång.
    Jaha okee. Jag är fortfarande på nedregleringen processen, fick mens för några dagar sen så hoppas detta funkar, varit värsta mensen sen titthålsoperationen faktist vet ey om det är pågrund av sprutorna, usch.
Svar på tråden IVF/ICSI februari 2015