IVF/ICSI februari 2015
Jag har fortfarande inte fått påbörja min hormonbehandling, hade tid i lördags, läkaren kollade med vul, han sa att när vi gör ivf går vi efter det bästa möjliga sättet för att det ska lyckas, dvs vi kolla på vissa saker innan insättning, de var bland annat livmoderns form. Att allt ser bra ut där inne och att slemhinnan ska vara på ett visst sätt, jag gick dag 21 min slemhinna var väldigt tjock sa han och detta är tydligen inge bra när man påbörjar behandlingen, jag frågade vad orsaken var han sa att antingen är mensen på g lr så är du gravid, eller så kan den vara kvar tills efter mensen och då är det ett hinder för att bli gravid, dvs det kan finnas en polupp som han kallade det i slemhinnan som man tar bort väldigt enkelt, Han sa att detta avgjorde graviditet och hur kroppen behåller fostret, finns denna kvar kan man få missfall. Så jan föreslog att jag ringer tillbaka efter mensen om det kommer någon och sedan se hur det ser ut sen, om den är kvar ta bort hindret innan påbörja ivf, och sen starta ivf. Känns som allt dras ut men är super glad att de är såå försiktiga och känns som att de verkligen vill att vi lyckas. De gör de inte bara fort för att få betalat så det är jag super glad över men väntan usch, åt andra sidan ville jag helst ja Januari bebis så de blir ju så om ja blir gravid april haha. Sen sa han att han sett flera gånger att kvinnor varit gravida unde hormonbehandling utan Vera som sedan har upptäckts pga för hög blod prog haha lite kul faktist