Elfia skrev 2015-02-19 17:05:40 följande:
Jag förstår precis. Det var min fästman med när vi fick reda på resultatet efter undersökningen. Han spermier var färre än de ska vara och långsamma simmare. Han var helt förstörd efter svaret och klandrade sig själv och kände att han "inte kunde leverera" Det är ju inte deras fel att det är så men jag såklart blir man ledsen och det får man lov att vara. Hur går det med er utredning? Är ni klara snart? Hur såg det ut för dig? Jag var fullkomligt frisk och äggledarna såg fina ut innan och efter spolning med. Jag hoppas att det håller sig så under behandlingen med och att jag dessutom kan leverera guldägg ;)
Korta protokollet är vad jag förstått det som när man skippar nässpray och preparat som gör kroppen redo för hormonbehandlingarna. Man går direkt över på sprutorna i ca 1 vecka och sedan en spruta som stannar upp ägglossningen så att de kan gå in och suga ut de då förhoppningsvis mogna äggen ur blåsorna, befrukta de och köra återföring kort därefter. Allt sker ganska intensivt med det korta protokollet. Medan de långa protokollet är lite mer utdraget. De brukar oftast veta vad som är bäst för en. Och vilka preparat man behöver osv. Allt beror på vad "felet" är liksom.
Jag har inte hört talas om den du beskriver men jag antar att även fast ni är utomlands och gör detta borde de kunna sitt jobb minst lika bra och förhoppningsvis ger de inte er något ni inte inte behöver.
Okee då vet jag lite grann Allt kom fortare än vad vi trodde, idag ska vi ha vårt första ICSI möte då vi ska göra undersökning tala om priser samt tillvägagångssätt.. Herregud vad orolig jag är !!! hur ska detta gåå? Och i med att man betalar är det ännu spänt för att lyckas!! Jag är så orolig för att jag inte ska reagera på sprutorna o inte få ut bra ägg.. Trots att felet sägs vara hos maken så är ja rädd att de tillslut säger näe men det är även du, jag har ju opererat bort endometrios.. Så för mig tror jag att nedregleringen är bäst lr vad tror du? Vet du något? har hört vissa med endo nedregleras i fyra veckor lr mer . vi gick direkt på ICSI för min man gjorde ultraljud där nere och det visade sig att anledningen var bråck som det heter, det orsakar att spermiernas temp blir för höga och därmed dör de, att opera bort det kan kosta från 4000 tusen till 20 000 sa läkaren och trots det finns det inget vetenskap för att man ska kunna få barn efter op så vi valde att skippa de! ivf är så billig här från 5000 tusen till 9000 och ICSI cirka 12 000 kollade på svenska sidor där stod det 29 000 vilken skillnad !! ooh hoppas allt går bra idag!! Hur går det för dig? Har babblat på haha ni är bokstavligen de ända som vet min resa förutom min man dåå, ursäkta röran i texten så stressad!!