zofie skrev 2015-05-21 10:33:54 följande:
Ja pureer är perfekt, vi började med potatis, morötter och banan! På potatisen och morötterna la vi även lite matfett på som smör, det ska ju tydligen vara bra för dom :)
Denna barnvagns värld alltså, finns för mycket att välja på! Men än så länge funkar våran vagn kanon, köpte en emmaljunga kombivagn så nu när mjukliften är borta så är det en "sittvagn" som man även kan fälla bakåt så den blir liggande, perfekt när hon vill sova! Enda nackdelen är att den är så stor, den kräver verkligen sin plats!
Oj vilket flyt! Har bott i Holm i 1,5 år nu, innan bodde vi på Linehed men det var inte sånt barnvänligt område och sen så trivdes jag aldrig där heller.
Ska vara hemma tills hon blir ett och kan börja på förskolan. Fick gravidpenning i slutet av min graviditet och då sa upp mig från dåvarande arbete då det var ett säsongsjobb som innebar att man ligger borta på veckorna och det går ju inte så bra ihop när man är småbarnsförälder. Så det blir senare att hitta något nytt eller börja någon utbildning!
Ni har också eran lille på BVC i Kärleken va? :)
okey, tänker att när de är dags får jag nog läsa på lite, har ingen bra koll känner jag på vad som är lämpligt för dom.
mm, barnvagnsdjungeln alltså, var på spädbarnmassagen på bvc igår och träffade en annan mamma som hade samma vagn som oss, hon hade fått reklamera sitt chasit då den inte la någon vikt på "fram" däcken så dom vobblade bara.. vi har märkt att våran lätt lägger vikten på bakdäcken, svårt att veta innan man köpt och börja använt den. vi valde våran pga den blev liten ihopfälld tyckte vi, hade mindre bil i början.
ok, nä holm känns mer barnvänligt än linehed, jag saknar dock att kunne promenera ner på stan, det går ifrån oss men tar ju sin stund..
ja när dom kan börja förskolan så kan man ju börja jobba lite igen, tror inte jag går tillbaka på heltid direkt. nej de skulle nog inte funka att vara borta veckovis med småbarn, inte roligt för någon.
jepp, vi går här på kärleken, går ni med eran tjej där också??