Föräldraledig i Halmstad - någon mer?
Hallå allihopa! Finns det någon föräldraledig i Halmstad? Jag är hemma med min tös, född i oktober 2014. Det hade varit kul att få kontakt med fler i samma "situation".
Hallå allihopa! Finns det någon föräldraledig i Halmstad? Jag är hemma med min tös, född i oktober 2014. Det hade varit kul att få kontakt med fler i samma "situation".
Hej!
Är hemma med min dotter som är född sista november, känner som du att det vore kul att komma i kontakt med någon annan
Hej Zofie! Vad roligt att du svarade. Grattis till din dotter! Så kul att våra tjejer är nära i ålder. Hur går det där hemma med allt? Visst känns det som att tiden verkligen flyger förbi?
Tack så mycket :)
Det går väldigt bra hemma med lillan, sambon jobbar helger just nu så då är han hemma på vardagarna, dock blir helgerna väldigt sega då han istället jobbar 12 timmar lördag och söndag. Lillans två första tänder tittade upp för en vecka sen och hon blev förkyld samtidigt så just denna vecka har varit jobbig då hon även smittade mig men nu är vi på bättringsvägen :)
Ja tiden går så fort, kan inte fatta att hon snart är 5 månader!
Vart i Halmstad bor ni?
Ja pureer är perfekt, vi började med potatis, morötter och banan! På potatisen och morötterna la vi även lite matfett på som smör, det ska ju tydligen vara bra för dom :)
Denna barnvagns värld alltså, finns för mycket att välja på! Men än så länge funkar våran vagn kanon, köpte en emmaljunga kombivagn så nu när mjukliften är borta så är det en "sittvagn" som man även kan fälla bakåt så den blir liggande, perfekt när hon vill sova! Enda nackdelen är att den är så stor, den kräver verkligen sin plats!
Oj vilket flyt! Har bott i Holm i 1,5 år nu, innan bodde vi på Linehed men det var inte sånt barnvänligt område och sen så trivdes jag aldrig där heller.
Ska vara hemma tills hon blir ett och kan börja på förskolan. Fick gravidpenning i slutet av min graviditet och då sa upp mig från dåvarande arbete då det var ett säsongsjobb som innebar att man ligger borta på veckorna och det går ju inte så bra ihop när man är småbarnsförälder. Så det blir senare att hitta något nytt eller börja någon utbildning!
Ni har också eran lille på BVC i Kärleken va? :)
Hej!
Är mammaledig med min son. Född mars-15.:) bor på kärleken.:)