Inlägg från: Mandy01 |Visa alla inlägg
  • Mandy01

Föräldraledig i Halmstad - någon mer?

Hallå allihopa! Finns det någon föräldraledig i Halmstad? Jag är hemma med min tös, född i oktober 2014. Det hade varit kul att få kontakt med fler i samma "situation". Skrattande

• Svar på tråden Föräldraledig i Halmstad - någon mer?
  • Mandy01
    zofie skrev 2015-04-17 19:15:14 följande:

Hej!
    Är hemma med min dotter som är född sista november, känner som du att det vore kul att komma i kontakt med någon annan Glad

Hej Zofie! Skrattande Vad roligt att du svarade. Grattis till din dotter! Så kul att våra tjejer är nära i ålder. Hur går det där hemma med allt? Visst känns det som att tiden verkligen flyger förbi?

• Mandy01
    zofie skrev 2015-04-21 14:13:11 följande:

Tack så mycket :)
    Det går väldigt bra hemma med lillan, sambon jobbar helger just nu så då är han hemma på vardagarna, dock blir helgerna väldigt sega då han istället jobbar 12 timmar lördag och söndag. Lillans två första tänder tittade upp för en vecka sen och hon blev förkyld samtidigt så just denna vecka har varit jobbig då hon även smittade mig Obestämd men nu är vi på bättringsvägen :) 
    Ja tiden går så fort, kan inte fatta att hon snart är 5 månader!
    Vart i Halmstad bor ni?

Vilken lyx att ha sambon hemma så mycket. Njut! Hos mig är det i princip tvärtom - min man jobbar i princip varje dag.

Oj, stackare! Hoppas att det går över fort. Jag tror inte att jag känner någon som inte har åkt på en förkylning. Är inne på min andra på bara 2 månader. Första varade i 4 veckor och då var t.o.m. lillan väldigt förkyld. Allt blir så mycket jobbigare när man är sjuk, men på något sätt lyckas man ändå ta sig ur det.

Två tänder? Stora tjejen! Måste se urgulligt ut på henne. Min har inte fått någon ännu, men jag misstänker att det är på g.

Vi bor på Vallås. Ni då? Hur gamla är ni? Vi är 26, respektive 28 år gamla :)
  • Mandy01
    elit88 skrev 2015-06-11 12:54:15 följande:
    okey, tänker att när de är dags får jag nog läsa på lite, har ingen bra koll känner jag på vad som är lämpligt för dom.

mm, barnvagnsdjungeln alltså, var på spädbarnmassagen på bvc igår och träffade en annan mamma som hade samma vagn som oss, hon hade fått reklamera sitt chasit då den inte la någon vikt på "fram" däcken så dom vobblade bara.. vi har märkt att våran lätt lägger vikten på bakdäcken, svårt att veta innan man köpt och börja använt den. vi valde våran pga den blev liten ihopfälld tyckte vi, hade mindre bil i början.

ok, nä holm känns mer barnvänligt än linehed, jag saknar dock att kunne promenera ner på stan, det går ifrån oss men tar ju sin stund..

ja när dom kan börja förskolan så kan man ju börja jobba lite igen, tror inte jag går tillbaka på heltid direkt. nej de skulle nog inte funka att vara borta veckovis med småbarn, inte roligt för någon.

jepp, vi går här på kärleken, går ni med eran tjej där också??
    zofie skrev 2015-05-21 10:33:54 följande:

Ja pureer är perfekt, vi började med potatis, morötter och banan! På potatisen och morötterna la vi även lite matfett på som smör, det ska ju tydligen vara bra för dom :)

Denna barnvagns värld alltså, finns för mycket att välja på! Men än så länge funkar våran vagn kanon, köpte en emmaljunga kombivagn så nu när mjukliften är borta så är det en "sittvagn" som man även kan fälla bakåt så den blir liggande, perfekt när hon vill sova! Enda nackdelen är att den är så stor, den kräver verkligen sin plats!

Oj vilket flyt! Har bott i Holm i 1,5 år nu, innan bodde vi på Linehed men det var inte sånt barnvänligt område och sen så trivdes jag aldrig där heller.

Ska vara hemma tills hon blir ett och kan börja på förskolan. Fick gravidpenning i slutet av min graviditet och då sa upp mig från dåvarande arbete då det var ett säsongsjobb som innebar att man ligger borta på veckorna och det går ju inte så bra ihop när man är småbarnsförälder. Så det blir senare att hitta något nytt eller börja någon utbildning! 

Ni har också eran lille på BVC i Kärleken va? :)

Hej tjejer! =) Vad kul att tråden hölls vid liv. Hur går det för er och era små hjärtan?

• Mandy01
    Vilgotella skrev 2016-02-07 19:43:16 följande:

Hej!

Är mammaledig med min son. Född mars-15.:) bor på kärleken.:)

Hej! Förlåt, jag har inte varit så aktiv på FL ett tag. Vad kul =) Snart fyller sonen 1 år ju. Fullt upp med födelsedagsplanering antar jag?
Svar på tråden Föräldraledig i Halmstad - någon mer?