Inlägg från: Rikard |Visa alla inlägg
  • Rikard

Hur hade Islam sett ut idag om...?

Vackerkvinna, nu skriver jag från mobilen, så det blir ett kort inlägg. Men imorgon kommer jag återkomma med en rad frågor på ditt senaste inlägg, som ger intryck av att vara obildat, fördomsfullt och antisemitisk.

• Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-15 23:53:53 följande:

/.../
    Du sitter och ställer totalt dumma frågor och pga av din okunskap så har jag inte svarat dig men eftersom du satt och tjata om kalvoffringar kalvoffringar  kalvoffringar (bara det är bevis på att du är okunnig)

/.../

Jag har skrivit ordet "kalvoffer" en (1) enda gång, i samband med att jag ställde en fråga till dig eftersom du hade skrivit om det.

Hur kan du uppfatta det som tjat?
  • Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 13:45:55 följande:

ok det börjar bli uttjatad.. Du har nämnt det 2 ggr plus nu en. Gå tillbaka och läs dina egna kommenterar det är 2 ggr. plus att en annan skrev även som jag trodde det va du. Totalt i hela kommentaren har du skrivit 2 + 1.. + 1 som nämndes av en annan

Jag är oförskämd mot någon som visar alla tecken på oförskämdhet, speciellt mot min religion. T o m Trådstarten bad dig upphöra när du började göra oljud i denna konversation.

Han skrev, "detta är för en annan tråd"
    Botten var när Du anklagade mig vara anti-semit när du inte ens vet om vad semit är.

Och du ältar dig så att det slutar med att vi sitter hela tiden korrigera varandra. Att påpeka andras fel offentligt är TOTALT fel inom islam och jag vill verkligen inte vara en sån person, må Allah azza wajjal förlåta mig om jag har låtit så.

jag ber om ursäkt om jag har sårat dina känslor men åter igen jag vill inte argumentera med dig... det är just sådana saker jag förutspådde att man sitter dagligen skriver och håller på.. Så släpp det... om två personer snackar vid hållplatsen så går du väl inte fram till båda och börjar spruta in hat mot den enes religion? eller ställer konstant frågor.

Om du hade varit uppriktig och velat veta så hade jag mer än gärna svarat men inte till någon som gör narr av personen eller religionen.

Återigen skriver du något som är direkt fel. Det är lätt kontrollerbart. Jag hade skrivit "kalvoffer" en (1) gång innan du påstod att jag tjatade. Välj visa endast för mina inlägg så ser du detta. 

Att jag nämnt "kalvoffer" igen beror helt och hållet på att du har beskyllt mig för att jag tjatade om det. Detta var alltså bevisligen inte sant, men du fortsätter att påstå det. Du anklagar mig om och om igen för något som inte är sant och sedan tycker du dessutom att jag inte ska få korrigera det. Så du ska få upprepa samma felaktigheter om mig och jag ska inte ens få göra invändningar mot det.

Så du anser att du har rätt att vara oförskämd mot någon som "visar alla tecken på oförskämdhet, speciellt mot min religion". Vad är det för ohyfsat nonsens! Tänk om jag anser mig ha rätt att vara oförskämd mot människor som inte tycker och tror som jag. Det är ju helt bisarrt att du hittar på regler som ger dig själv rätt att vara oförskämd och vräka ur dig hur många glåpord som helst, om du inte ger andra samma rätt.

Visa istället vilka inlägg som jag har skrivit som du anser "visar alla tecken på oförskämdhet".

Jag är inte muslim och har därför ingen som helst anledning att ta hänsyn till att man inom islam anser att det är fel att påpeka när någon säger något som är fel.
  • Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 17:50:22 följande:
    åter igen du skrev 2 ggr... vid två olika tillfälle frågade du mig. GÅ Å LÄS.
    plus att en annan ställde samma fråga vilket jag trodde va du ie 3 ggr-

jag har inget att säga till dig då Familjliv raderade mina inlägg... host SS

och jag inget intresse för att svara dig då du har aldrig lärt dig hur man argumenterar eller pratar hyfsad med folk. En kan bara gå igenom på vad du skriver och på vad jag skriver.
    Nu får du ge dig!
    Det du skriver om mig är helt enkelt inte sant!
    Skärp dig!
    Det är du som inte är värdig att diskutera med!

Jag kommer dock att kommentera dina tidigare inlägg för att ge dig en chans att förklara dig, samt för att ge andra information om att det finns andra uppfattningar än dina.
  • Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 18:57:06 följande:
    han skrev två ggr... han har anmält den och den är borttagen,,,även min blev borttagen..fick ett brev av FL...han skrev 2 tillfälle
    han förföljer mig även på en annan tråd... skit i det... jag dumpar denna tråd då jag har inget mer att säga

shit asså...att jag har spenderat tid på det här....

Lögn, lögn, lögn.

Jag hade inte skrivit två inlägg om kalvoffer när du beskyllde mig för att tjata om det. Alltså har något sådant inlägg inte heller blivit borttaget. Varför envisas du med att framhålla något som är uppenbart osant?

• Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 18:57:06 följande:
    han skrev två ggr... han har anmält den och den är borttagen,,,även min blev borttagen..fick ett brev av FL...han skrev 2 tillfälle
    han förföljer mig även på en annan tråd... skit i det... jag dumpar denna tråd då jag har inget mer att säga

shit asså...att jag har spenderat tid på det här....
    Det inlägg som jag fick borttaget var för det första efter ditt påstående om tjat och för det andra togs det bort för att jag hade citerat ditt inlägg, som blev borttaget.
  • Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-13 15:38:11 följande:
    /.../
    Till han rikard, du kan inte vara från denna planet!! Du kan inte ställa 50 frågor, läs bara din sista inlägg det är bara frågor. Sedan går det inte argumentera med flera. Jag har valt att hålla mig till Trådstartaren. Han ställer intressanta frågor och är väldigt hövlig av sig.
    Du får frågor och kommentarer på det du skriver, konstigare än så är det inte. Det är alltså du som har tagit upp dessa ämnen och därmed är det lite magstarkt att du beskyller mig för att inte hålla mig till tråden.
    vackerkvinna skrev 2015-02-15 17:41:40 följande:

/.../
    Skillnade mellan Koranen och Bibeln är att Koranen är DIREKT GUDS ORD som den hävdar medan Bibeln är vittnesmål utav flera individer. Det är en stor skillnad!
    /../

Visst, muslimer tror att Koranen är gudens ord, men andra tror att deras heliga skrifter är gudens/gudarnas ord.  Varken Koranen eller Bibeln är bokstavligen nedtecknad av guden, utan orden är förmedlade via människor. Låt oss enas om att folk har olika uppfattning om vilken skrift som återger gudens/gudarnas ord. Du väljer att respektlöst vifta bort andras heliga skrifter medan du drar fram din egen som ett bevis, men för den som inte tror på Koranen har den inget bevisvärde alls.
    vackerkvinna skrev 2015-02-13 17:50:52 följande:
    /.../
    Ja som sagt judar och kristna drömmer om att ha den men de har ännu inte fått den betyder att Islam har skyddat den från allt mångdyrkeri (treenigheten etc och kalvoffringar som judar vill göra där)
    /.../

Treenigheten: Att du kallar treenigheten för "mångdyrkeri" visar din brist på respekt för andra människors tro. För de kristna är treenigheten inte en fråga om "mångdyrkeri" utan tre varianter av en och samma gud, såsom vatten kan uppträda som is, vatten och ånga. Jag är inte kristen så jag tänker varken försöka förklara eller försvara treenigheten, men jag har i alla fall så mycket respekt för mina medmänniskor att jag inte talar om för dem att de tror något de inte tror.
    /.../ Kalvoffringar så är det känt att Judarna upphörde detta när det stora branden skedde på templet 70 år efter Jesus. Sedan dess har detta upphört men när de får Temple Mount dvs Al Aqsa mosken i Jerusalem så kommer de att göra detta igen.

Judarna och Frimurarna följer samma ide, om du har kunskap inom det..om inte snälla tig för du gör bara bort dig.

Eftersom vi pratar om flera djupa saker samtidigt så är det omöjligt att utförligt att svara så jag förkortar allt och hoppas du ska förstå mig men du har misslyckats.. Du kan enkelt googla dessa och snälla gör det inte på samiska eller svenska, du hittar icke nått
    /.../

Kalvoffring: (Ja, nu skrev jag om det igen, men detta är bara andra gången jag skriver om själva fenomenet). Att judarna offrade framgår av Gamla testamentet, men du refererar till ritualer som genomfördes för snart 2000 år sedan och påstår att judarna har samma planer idag. Judendomen idag är inte densamma som då och för mig låter dina påstående som typisk antijudisk propaganda. Sådan är det ingen som helst problem att hitta hur mycket som helst av på internet. Länka till en judisk källa om du vill ge någon trovärdighet åt ditt påstående.
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 13:45:55 följande:
    /.../

Botten var när Du anklagade mig vara anti-semit när du inte ens vet om vad semit är.
    /.../

Antisemitisk betyder just "mot judar" oavsett om du gillar det eller inte. Kolla i Nationalencyklopedien eller Svenska akademins ordlista. Det finns visserligen andra semitiska folk, men precis som antiamerikansk betyder "mot USA" och inte "mot Kuba", "mot Bolivia" eller mot något av alla de andra länder som finns på den väldiga amerikanska kontinenten så betyder antisemitiskt just "mot judar".
    Men ok, om det stör dig kan jag skriva antijudiskt istället.
    /.../

Judarna och Frimurarna följer samma ide, om du har kunskap inom det..om inte snälla tig för du gör bara bort dig.
    /.../

Detta är för övrigt ett ganska klassiskt exempel på antijudisk propaganda kryddat med konspirationsteorier om frimurare.
    /.../

Koranen kan inte ändras och får inte ändras och förbanna han som ändrar den!!
    Må Gud skydda mig och alla muslimer från denna korruption som hände för kristna!
    haka inte upp dig på sista meningar som du brukar göra eller på vissa små saker utan förstå helheten.

Att en text inte är ändrad har i sig inget som helst bevisvärde.
    Egyptiska hieroglyfer och runstenar är av naturen oföränderliga, det gör inte att allt som står där är sant.

Slutligen vill jag upprepa frågan om islam i Mecka, Medina och Jerusalem som du aldrig svarade på. Du skrev att "korrekt islam" endast fanns på dessa platser.
    Det enda svar du har givit är Al Aqsa är heligt. Men Al Aqsa är en plats inte en form av islam.

Alltså frågar jag igen:

Menar du att den saudiarabiska formen av islam som finns i Mecka och Medina är den korrekta formen av islam och på vilket sätt skiljer den sig från annan islam?
    Är islam i Jerusalem verkligen likadan som den i Mecka och Medina?
    Finns det verkligen bara en sorts islam i Jerusalem?

• Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 21:00:35 följande:
    Svaret på din sista fråga är (jag trodde du hade hjärna att förstå)

alla som följer de i Medina, Mecca och Jerusalem är på den rätta vägen...

Detta betyder just nu men även förr i tiden att alla följer dessa tre.. så en grupp människor i Marocco följer dessa tre som nämndes på samma sätt som de i 150 moskeer i Tokiyo, Japan följer.
    Det är en och samma budskap ... om en sekt avviker sig mot dessa så är det nog bevis mot dem.. ÅTER IGEN det är en måttstock att veta vilken är rätt... det är inte en åsikt som du som icketroende ska komma och tycka det är fel eller rätt.

Kan ge ett exempel till så att du inte blir jobbig igen. Inom katolism, om en grupp katoliker avviker sig från vatikanstaten och majoriten av dem så har de avvikit sig från stammen...

Majoriten av muslimer följer dem. Och Hadither uppmanar muslimer att hålla till majoriten då Gud kommer skydda den från korruption. Och i Koranen säger Gud att vi ska inte avvika oss i sekter... endast 10- eller t o m 8% håller sig till sekter runt om i världen. Jag tror du missuppfattar mig flera ggr och bara detta att jag nämnde 3 städer bevisar att allt annat jag försökt att berika dig med har du missuppfattat och pga så valde jag att inte svara.
    Det känns som om du inte förstår vad jag menar ex Bibeln och Koranen, jag gav dig OBEJEKTIV bild där Koranen säger att den är Guds ord medans andra skrifter är vad vittnesmål säger... detta säger även en icketroende vare sig om han tror eller ej. Skitsamma...detta är jätte jobbigt! så därmed låter jag bli att ens svara på de andra! ha det bra
    Det är lustigt att du inte klarar av att skriva ett svar till mig utan att vara oförskämd. Hur kommer det sig?

Jag är faktiskt inte helt säker på om jag förstår dig, men låt mig göra ett försök.

När du talar om "korrekt" islam i Mecka, Medina och Jerusalem, så menar du inte att denna "korrekta" islam enbart finns där, utan att det är en form av islam som finns på lite olika håll som är som den i Mecka, Medina och Jerusalem. Är detta riktigt uppfattat?

Det är rent ut sagt oförskämt av dig att antyda att jag skulle vara dum i huvudet för att jag inte förstod att det var detta du menade när du skrev att "korrekt" islam bara fanns i Mecka, Medina och Jerusalem.

De flesta vet nog att Koranen påstår att det är guds ord, men det betyder inte att det är en accepterad sanning bland ickemuslimer. Påstående om Koranens gudomliga ursprung saknar fullkomligt värde om man inte tror på det.

Det är väldigt svårt att diskutera med dig, eftersom en så stor del av dina argument är rena glåpord mot dem som inte har samma tro eller uppfattning som du.
  • Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 21:16:18 följande:
    Gällande kalvoffringar.. Jag skrever endast för att framtida människa ska fatta att du är okunnig gällande allt jag skrev till dig.

Judar, kristna och frimurarna vet om att NÄÄÄÄÄÄÄÄR, igen NÄR de tar över Al-Aqsa mosken i Jerusalem så ska de göra KALVoffringar....
    Judarna och frimurarna har samma agenda. Kalla det konspiration eller vad du vill men detta är deras mål vilket finns på film, text och från judiska sajter.
    Här kan du läsa en historisk event på engelska som hände 1998... scrolla ner så ser du bilder på kalvoffringar, bakom så ser du Al-Aqsa och Doom of the Rock

On Passover of 1998, Jewish rabbis conducted animal sacrifices at the Western Wall (the "wailing wall"), which may have been the first animal sacrifices conducted at the Temple site since 70 AD. It is difficult to assess the significance of this particular action. Gershon Salomon made his third unsuccessful attempt to conduct sacrifice on the Temple Mount itself on April 4, 1999. In 1998, it was made on a nearby hill called Givat Hananya. Another sacrifice has been performed since then in a different location.

kenraggio.com/KRPN-TheThirdTemple.htm

Ok, jag kanske hade delvis fel om djuroffren, men detta bevisar faktiskt inte att jag "är okunnig gällande allt" du skrivit till mig. Men som vanligt kan du inte föra en diskussion utan att vara ohövlig.

Egentligen borde jag vetat bättre. Religion tar fram de sämsta sidorna hos människor och precis som det finns muslimer som tjoar "gud är stor" när mördar borde jag inse att det finns extremistiska judar som vill återuppta gammaltestamentliga offerseder. Det finns alltid de som tror att de måste följa sina heliga skrifter till punkt och prickar.

Men att beskylla "judarna" som grupp för vad judiska extremister gör är lika illa som att beskylla muslimerna för vad Al Qaida, Boko Haram, talibanerna, Islamiska staten, Saudiarabien, Iran eller terroristerna i Paris och Köpenhamn gör.

Det intressanta är också att du nu har utökat gruppen kalvoffrare till att omfatta även kristna och frimurare. Menar du på fullt allvar att kristna som grupp vet att planen är att offra djur på Tempelberget? Detta har de i vart fall lyckats hemlighålla för mig.

• Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 21:39:15 följande:

Det måste vara nått fel på dig...vad är det du inte fattar!!!
    vare sig om du tror eller miljarder triljarder tror eller INTE tror... så hävdar Koranen att det är GUDS ord medans andra böcker gör inte det. Detta är från en OBJEKTIV sida...

när du fattar vad jag menar då ger du dig på att jag har varit oförskämd ... JA detta för att du är konstig som inte fattar vad jag menar redan från början och sedan du hakar dig fast på en grej och sedan nästa, nästa nästa och nästa... nu är det Koranen som nämndes nyss...

SubhanaAllah... Kolla här... jag vill inte diskutera med dig.. jag vill inte argumtera med dig.. Har du frågor, ställ dem till en moske eller någon annan-
    Kan du respektera att allt jag skrev var till TS och inte till dig i början och nu har jag endast svarat för att du har missförstått allt jag skriver till dig.... och jag säger till dig igen att jag vill inte diskutera med dig!!!

Menar du uppriktigt att du inte förstår hur oförskämd du är?
    Låt oss ta några exempel från detta inlägg;

"Det måste vara något fel på dig"
    "du är konstig som inte fattar vad jag menar från början"

Att jag frågade om Mecka och Medina hade mest att göra med att jag var nyfiken på om du tycker att den form av islam som tillämpas i Saudi Arabien är korrekt, eller om den islam som tillämpas i Saudi Arabien inte är samma form som den i Mecka, Medina och Jerusalem. Detta för att jag faktiskt inte vet vad som eventuellt skiljer sig mellan islam i de tre städerna och islam i Saudi Arabien i allmänhet. Men istället för att svara mig, så väljer du att okväda mig.

• Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-16 21:39:15 följande:

Det måste vara nått fel på dig...vad är det du inte fattar!!!
    vare sig om du tror eller miljarder triljarder tror eller INTE tror... så hävdar Koranen att det är GUDS ord medans andra böcker gör inte det. Detta är från en OBJEKTIV sida...
    /.../

Visa det inlägg som du tror säger att jag inte fattat att Koranen påstår sig vara guds ord.

• Rikard

Vackrakvinna, nu har jag läst igenom alla mina egna inlägg för att försöka hitta vad det är du finner så upprörande. Jag förstår det uppriktigt inte.

Skulle du kunna ha vänligheten att peka exakt på vilka av mina inlägg som "visar alla tecken på oförskämdhet, speciellt mot din religion" som du skrev i inlägg #64.

• Rikard
    vackerkvinna skrev 2015-02-13 02:36:52 följande:
    Min fråga till dig Tom. Vad får dig att inte tro att islam är korrekt?

Skulle du vilja säga nått? Får jag be dig om att spendera ENDAST 1 timma av ditt liv på denna klipp? det är kristna som är inne i en moske och de ställer alla möjliga frågor till en Sheikh. Du kommer gilla den med tiden, det finns säkert frågor som blir besvarade: snälla titta på det, du har inget att förlora men ett universium att vinna
    Nu har jag ägnat en och en halv timme till att titta på denna video. Vad är det för insikter och svar du förväntar dig att vi skulle få av den?
    Videon innehåller ingenting som jag inte redan visste om islam, förutom en arkitektonisk detalj på slutet.
    I övrigt bekräftade videon min tidigare kunskap om islam.

För en person som inte tror på några gudar över huvud taget finns heller inget i videon som kan ändra den uppfattningen, absolut ingenting.
Svar på tråden Hur hade Islam sett ut idag om...?