Inlägg från: vackerkvinna |Visa alla inlägg
  • vackerkvinna

Hur hade Islam sett ut idag om...?

En mycket bra fråga. Just att du frågar på sånt vänligt sätt så måste jag bara säga Må Allah azza wajjal skänka dig godhet och allt det goda i livet ameen

Jag är en praktiserande muslim och jag ska försöka svara din fråga.

Islam predikar inte att den plötsligt kom med Profeten Muhammad, salAllahu aleyhi wasallam, Må Allah skänka frid över alla Profeter jag nämner i den här texten.
    Utan det är en fortsättning på vad som Profeter innan har kommit. Här blir det Profeten Jesus.
    Inom islam finns det över 124 000 Profeter som kom till varje stam, folk, nation och alla dem varnade endast sitt folk och inte andra. 25 av dem nämns vid namn i Koranen som Job, David, Solomon, Jakub etc
    men endast 5 var BUDBÄRARE och Profeter. All Profeter var inte budbärare, men alla budbärare var även Profeter.
    Budbärare betyder nån som kom med NYTT budskap än den tidigare dvs en ny SHARIA.
    Budbärarna var: Noah, Abraham, Moses, Jesus och Muhammad
    Ett exemple på Sharia av Noah kan vara Giftermål med syskon. Eftersom Profeten Adam fick uppdrag att befolka jorden så gav Gud honom 20 tvåäggstvillingar dvs 40 barn i olika utseende där från varje par valdes ut en och gavs bort till ett annat par.

Efter ett tag så måste en ny lag komma gällande giftermålet så en ny budbärare kom. Och de alla berättar i sina böcker om vem som ska komma i efterhand. Profeten Muhammad kan både hittas i Nya Testamentet och i Gamla Testamentet, och vid namn så nämns den i Davids sånger dvs PSALMS
    Song of Solomon 5:17 i original text så nämns Muhammad
    men man valde att översätta hans namn istället som blev "Härlig" om jag minns rätt.

Så svaret på din fråga är att alla skulle komma i den tid som passades. Just att det finns 1.6 MIljarder (jämnför det med sveriges befolkning) muslimer visar att Gud i sin Allsmäktig Kunskap vet när och var. Värt att nämna är att 2 stora judiska stammar fanns på 500-talet i Medina SaudiArabien, anledningen var att de sa att enligt våra texter ska en ny Profet komma och när han kommer vi härska över jorden. De mest lärda konverterade när de fick höra budskapet men många gjorde samma grej som de gjorde mot Profeten Jesus genom att blåneka hans budskap och visade hat.
    Sorry för långt text, har du frågor fråga gärna då jag har något kunskap i dessa 3 religioner. Jag ber 5 ggr om dagen + mer, plus besöker mosken och har kontakt med imamer om du behöver veta så säg gärna till. Men inget politisk, endast religionen.

• vackerkvinna

Jag gjorde ett grovt misstag i mitt förra inlägg gällande arabiska, vänligen ta bort den om det går! Jag har kopierat den och ändrat och lägger upp den igen.

Tack själv! Om du menar budskapet från varje Profet så är det nej. Varje Profet kom till sitt folk och varnade sitt folk på det språk som de talade. Även Profeten Jesus, för han säger ju i bibeln att han har endast kommit till Bani Israel (12 stammar av Profeten Jakub/Israel)
    (blanda inte med nation, det är folk)
    att han endast kom till dem och inte andra folk. Sedan kom Paul som inte tillhörde Bani Israel och inte såg Jesus och inte heller levde under hans tid som kom med visioner. Paul har ifrågesatts väldigt mkt och det här som ideen om Treenighetsläran kommer in då det praktiserades i Egypten och Grekland. Det är även han som hävdar att han måste ha gudomlighet i sig då han hade ingen far.

Men Profeten Muhammad salAllahu aleyhi wassalam kom med Koranen som fanns allt som alla människor kan ha en nytta av. 85% av alla muslimer är icke-araber.

Det arabiska språket är unikt, och det är liknande språk som talats ända sedan Profeten Adaam då när han sändes till jorden så sägs det att han sändes till Sri Lanka bergsområden och hans fru Hawwa (Eva) till Mecka bergsområden, Adam tog sig ända till Mecca och när han fann sin fru så la han sin panna på marken och tackade Gud och Gud godtog hans tacksamhet och sa att platsen du la din panna ska du bygga Mitt Hus, detta blev Kaaba som idag besöks av miljoner. Den är en "direction" till Gud. Ovanför den i Paradiset finns en exakt likadan just för Änglar
    (änglar har inget kön och inte heller kan de vara olydiga någonsin, Gud älskar människor mer än änglar för att Gud har gett människan fri vilja att dyrka vad han vill)

Arabiska ordet för Gud Allah är AL LAH (Lah betyder Gud) The God!
    Detta ord kan aldrig bli kvinnligt eller plural som gudinna eller gudar.
    Koranen är inte poesi eller har ett like, den ska reciteras på original språk. Koranen är till alla människor. En religion som innehåller mystik, hemligheter, är en falsk religion så Islam förklarar allt och om du har frågor så fråga!

På Domedagen (som kommer att vara i 50 000 år) när alla människor och jinner ska dömas så kommer vi tala det språk som Allah vet bäst. du kommer kunna det oavsett vad och jag hoppas du blir troende innan den Dagen, inshaAllah. Åter igen sorry för långt brev, försöker få in några extra info.

• vackerkvinna
    Tom Araya skrev 2015-02-10 21:40:29 följande:

Om jag förstår saken rätt så var det arabiska språket för att sprida budskapet Allahs/Guds val, för att det var ett universiellt språk på den tiden då Islam grundades.

Idag må det ses som lite illa valt eftersom (som du säger) 85% av alla muslimer inte är araber. Kan detta haft betydelse för att det trots allt fortfarande bara är i mellanöstern som Islam dominerar, med få undantag?

Det som jag hade i första men valde ta bort var att 85% av alla muslimer är ICKE araber.. men tänk på att det är 1.7 miljarder.
    så hur har det misslyckats??? du förstår en muslim måste lära sig Koranen, (ej hela men några verser minst) och några enkla arabiska faser. Men målet ska vara att lära sig detta. Just att Språket lever ju kvar.. dvs 1.7 miljarder människor kommer ju ha barn i framtiden så språket förs ju vidare via religionen.

Plus om du tar bort alla böcker i världen och slänger de i oceanen. Så kan minst 100 personer skriva ner Koranen på nytt från VARJE stor-moske i Varje huvudstad och stor-stad. Eftersom Koranen ska memonseras.

Åter igen arabiska valdes ut för att Profeten Muhammad salAllahu aleyhi wasalam var arab, han var ättling av Profeten Abraham via Profeten Ismael (Isak´s bror)
    Hade Profeten varit Kines så hade Gud valt kinesiska. Men som jag sa i texten över 124 000 profeter kom till varje folkgrupp, de valde att döda honom eller förvränga hans ord. Ungefär med Jesus, de både försökte döda honom och de förvrängde hans ord. Gud i sin Visdom visste att detta folk i arabien kommer att bevara Koranen i ursprungli och inte korruptera den eller ändra lagarna.

Värt att nämna Koran arabiska skiljer sig med vanlig arabiska. Folk pratar inte längre som Koran-arabiska förutom de som är religiösa och vanligt i moskeer.

Hur du än vrider och vänder så bör du se antalet muslimer i världen, att jag kan be bakom en svensk eller en japansk visar hur mäktigt Gud har bevarat denna religion.
    (be bakom menas att personen framför leder bönen och reciterar på arabiska verser från Koranen)

Frid vara över alla Profeter som nämndes, ameen

• vackerkvinna
    Tom Araya skrev 2015-02-13 00:07:02 följande:
    Det svåra är: Vem avgör vad som är riktig Islam och inte, vem som är riktig muslim och inte?  Många inom olika falanger erkänner inga andra som riktiga muslimer, sannolikt högre andel ju mer extrem falangen är.
    Ok ingen vet vem som är på rätt spår. Det är det som gör Islam unik i sig. Jag ska ge dig ett historisk exempel:

Umar Ibn Khattab må Allah ge honom högsta plats i Paradiset var den andra khalifen, hans arme hade krossat 2 st VÄRLDEMPERIER dvs Romeska riket i Levant (syrien, palestine, dagens israel, lebanon, jordanen, och sinaihalvön) och den Persiska riket (iraq, azerbadjan, iran, afghanistan, pakistan)
    Så efter att dessa två världsriken var krossad och än idag har inget annat rike kunnat ta tillbaka dessa områden (dvs de är fortfarande islamiska stater) så brukade Umar Ibn Khattab säga (förresten denna underbara människa brukade oroa sig över även djur, han brukade säga att om ett djur i iraq plågas så känner jag ansvar för den) att om alla muslimer var på väg till Paradiset och 1 muslim fick helvete så kommer jag ha den känslan att jag är den som får helvetet. SubhanAllah.

Denna man var en älskad bästa väl med Profeten Muhammad salAllahu aleyhi wassalam, (han är begraven 1 meter ifrån Profeten i Medina) han var en som strikt bad och ledde bönen, fastade och tog hand om alla folk. Det är även han som tog över Jerusalem och byggde Al-Aqsa mosken som finns än idag. Det är han som gav skydd till den högsta kristna ledaren (påven-liknande) och sa att den som skadar dig är som om han skadar min familj. Det är så mkt man kan berätta om honom men här bevisas att det går inte riktigt säga vad som är riktigt eller inte.

Det är ödmjukheten, vänligheten, uppriktheten men också att hålla till sig Guds lagar, att dyrka Honom på bästa sätt och att göra sina jordliga ärrende på bästa sätt. En hycklare defineras som 4 saker:
    1. när han talar så ljuger han. 2 när han blir tillitad så bryter han. 3 när han argumenterar så blir han arg, går till överdrift. 4 när han lovar så bryter han.

En muslim som har en eller flera har minst spår av hyckleri. Straffet för hyckleri är värre än icke troende. Här menas hycklare som en säger att han tror men i själva verket är emot budskapet.

Islam är enkel men ju längre bort den spred sig ju konstigare sekter dök upp.. Men dessa dök upp under tiden engelska riket började härska. Vi misstänker att de dök upp för att försvaga muslimerna. Exempel i Indien dök det upp väldigt många, de var väldigt brittisk-vänliga så som Ahmaddiyan & Qadianis. I Iran Bahai rörelsen. I baathparti, det är många ideologier som dök upp. men det är en annan historia!

Det absolut korrekta islam finns i 3 städer:
    Mecca, Medina och Jerusalem. Alla som håller med dessa är på rätt spår och alla som avskiljer sig från detta har avskiljt sig från sanningen. Sist men inte minst:
    Gud säger följ det som Vi har kommit med och det som Profeten har kommit med dvs hadither ie Sunnah
  • vackerkvinna
    Tom Araya skrev 2015-02-13 00:03:50 följande:
    Jag vet mycket väl att det mesta som skrivits gjorts av andra än Muhammed och efter Muhammeds död. Men vad är syftet med haditherna? Vissa använder de som komplement till Koranen och delvis som rättesnöre, eftersom handlingarna i texterna är Muhammeds. Det går inte komma ifrån att dessa dokument präglas av tidsandan som då rådde. Det jag är intresserad av är muslimers tankar kring det. Var det Muhammeds syfte att muslimer för all framtid leva efter detta? Är det Allahs/Guds mening? Hade Muhammed själv levt så även om han hade levt 1000 eller 2000 år tidigare eller senare? Jag är seriöst intresserad av hur troende tänker i detta.
    COMMENT 2:
    Måste säga att du ställer många bra frågor. Koranen är en bok som innehåller allt som människan behöver veta. Profeten Muhammad salAllahu aleyhi wassalam sa vissa saker som frågades och saker som inte nämndes t e x om hur man gör Hajj pilgrimsfärden (utan hadither hade vi inte vetat) hur man gör den korrekta Salah (bönen) hur mycket man ska betala zakat (allmosa) etc etc det är så mkt..
    Det finns över 300 000 hadither men ENDAST 7 000 är SAHIH (autentiska) dvs att man kan inte förneka dem då så många har hört samma grej och bevittnat. utav 7 000 haditer så finns det 3000 upprepningar så det är 4000 totalt. En muslim måste följa Koranen och Hadither.

Sist men inte minst alla Profetior talade om den tiden och platsen, så¨Gud i sin All-Vetande valde ut den tid och plats samt folk för att sprida samma budskap som Profeter innan gjorde så som Jesus, Moses, Noa etc
  • vackerkvinna
    Tom Araya skrev 2015-02-13 02:07:20 följande:
    Frågan gällde vad ni troende tror om detta och hur ni tänker kring det?

Jag är övertygad om det hade varit så. Men lagen (Sharia) om giftermål, familjetvist, äktenskapsbrott, brott etc hade varit samma.

Även de amerikanska Founding Fathers 1776 använde sig utav Koranen. Google gärna det:

Founding fathers and Quran

• vackerkvinna
    Tom Araya skrev 2015-02-13 02:07:20 följande:
    Frågan gällde vad ni troende tror om detta och hur ni tänker kring det?
    Min fråga till dig Tom. Vad får dig att inte tro att islam är korrekt?

Skulle du vilja säga nått? Får jag be dig om att spendera ENDAST 1 timma av ditt liv på denna klipp? det är kristna som är inne i en moske och de ställer alla möjliga frågor till en Sheikh. Du kommer gilla den med tiden, det finns säkert frågor som blir besvarade: snälla titta på det, du har inget att förlora men ett universium att vinna

• vackerkvinna
    Hubbe skrev 2015-02-13 15:15:05 följande:
    Fan du bekräftade nyss med ditt inlägg att Islam spreds med våld, terror och krig som är orsaken till att Islam är en stor kult idag eller nej förlåt religion var det över jordklotet.

Två riken försvann för att ersättas med en primtiv arab kult.

Och området kring Syrien och Palestina kunde skifta kontroll mellan korsfarare/östromerska riket och jihadist-arméer från arabvärlden eller turkiska jihadist-arméer under en lång tid framåt.

Orsaken att Islam kunde expandera kring medelhavet vid Levanten var för att de orientaliska ortodoxa kyrkorna gav stöd hellre till araberna än de kristna i östrom.

Och idag är det Israel som kontrollerar Jerusalem och inte araberna.

Islam lär ut exakt det som alla nationer lär ut. Att försvara ditt land. Finns det något land som tillåter ett annat land att invadera?

Dessa 2 riken jag nämnde att de blev krossade var för att de fick budskapet om att Profeten Muhammad salAllahu aleyhi wassalam har kommit med Gud´s budskap men de vägrade att godta det och detta gjorde att de skickade ut arme till den arabiska halvön. Innan de nådde så möttes de av muslimer... ett antal krig skedde och de vann med Gud´s hjälp... samma för den Persiska riken. Detta bevisar bara hur Allah krossade mångdyrkeri.. Du måste förstå att RELIGION är inte en klädesplagg... om den är falsk så är den som gift, dvs att den tar dig till helvetet. Islam accepterar andra religioner, de är även beskyddade. Varje muslim igentligen bryr sig om en ickemuslim och vill rädda honom från elden.

Vi pratar om Al Aqsa, det absolut heligaste för Judar och även kristna.. Al Aqsa mosken i Jerusalem tillhör muslimer och kommer alltid tillhöra muslimer även om alla kristna och judar är ute efter den Temple Mount.

Hur kan araberna vara primitiva när de kom med NUMMER (snälla va inte korkad å tro att den kom via det landet eller det andra) just ordet SIFFRAN NOLL var lösningen. Algebra som har hjälpt så mkt matematiska lösningar..
    Alkohol som betyder ond ande Al Ghul (Jinni) som folk dricker varje helg. Detta användes inom medicin endast... Alla de i väst om du går å studerar dem så kommer du till slutsatsen om att deras ideer är mkt från muslimerna i Persien och Arabvärlden.

Islam är inte våldsam. Islam när ut att man får attackera om man blir attackerad. Hade de verserna inte kommit så hade det inte funnits en enda muslim kvar på vår jord. 
    Kristendomen har lärt ut att förlåta och älska sin fiende men har aldrig uppträtt så, ALDRIG i våran historia... endast amish folket har gjort det!

Till han rikard, du kan inte vara från denna planet!! Du kan inte ställa 50 frågor, läs bara din sista inlägg det är bara frågor. Sedan går det inte argumentera med flera. Jag har valt att hålla mig till Trådstartaren. Han ställer intressanta frågor och är väldigt hövlig av sig.

• vackerkvinna
    Hubbe skrev 2015-02-13 15:54:21 följande:
    Problemet är att Jerusalem tillhör inte araberna historiskt eller kulturellt. Man kom med svärdet och blev utkörda med svärdet precis som i Spanien. Det finns inga bevis att araberna hotades av det persiska eller östromerska riket då dessa hade avslutat stora krig mot varandra precis innan den stora islamiska expasionen. Som du säger det var Mohammed, Abu Bakr co kom med "Guds budskap".

Ditt sektriska prat om tempelmuren är fullständigt oväsentligt även om det finns sektreiska judar och kristna som drömmer om ytterligare ett tempel.

Araberna har inte kommit med någonting. Det var persiska vetenskapsmän och kristna från den nestorianska kyrkan som översatte grekiska verk åt dem till arabiska.

Beträffande siffror så användes det innana araberna.
    Hubbe du är väl inte 15 år så varför beter du dig så? Lägg ner med sånt. Jag tror inte jag kommer svara dig mer så det här får bli sista. Kom inte med dina förslag för i över 1000 år har det du påstår predikats i europeiska kyrkor.

Romarna krigade mot Perserna och vice versa, de var i konstant krig samt i fredstid. När muslimerna kom så är ett känt historisk krigsslag där muslimer var 30 000 man mot 120 000 romarna. Muslimerna vann. Det var känt bland romarna att muslimer var helt något nytt, de krigade på ett helt nytt sätt. Det sägs även från flera Romerska historier när de skickade ut spioner till den muslimska armen att de var starka krigare som krigade utan någon frukta (döden) och på natten var levde de som munkar (tillbad Gud och dyrkade Honom på bästa sätt)

Det är Umar ibn Khattab som expanderar och inte Abu Bakr Siddiq eller Profeten Muhammad (salAllahu aleyhi wassalam)
    Det är för att Romarna och Persien började frukta Islam då den vann mark utan något krig (dvs att folk konverterade) som det är än idag 85% av alla muslimer är ICKE Arabar. det finns en visdom bakom detta.

LOL, vi pratar inte om tempelmuren... tempelmuren är en mur som är 1/25 del av hela Området som ägs styrs och kommer alltid vara hos Muslimerna. Det är även härifrån Profeten Jesus kommer att föra sitt krig mot den en-ögde antikristus Dajjal
    Så släpp det, du gör bara bort dig!
    Ja som sagt judar och kristna drömmer om att ha den men de har ännu inte fått den betyder att Islam har skyddat den från allt mångdyrkeri (treenigheten etc och kalvoffringar som judar vill göra där)

Det är mkt som islam har bidragit med. Det är så många namn. Jag är själv iransk sunni muslim så jag vet om att det finns väldigt många från Persien men också från arab... det spelar inte någon roll var de är från och deras namn avslöjar mkt plus att de alla vara HAFIZ Quran dvs kunde hela Koranen utan att läsa.
    Du kan se via deras namn och i deras böcker att de starkt trodde på islam:
    en.wikipedia.org/wiki/List_of_Persian_scientists_and_scholars

en.wikipedia.org/wiki/List_of_Muslim_scientists

Vissa av de var 500-600 år före Copernicus, Galelio etc.... de två sistnämnde även skriver att de har fått sina ideer från muslimer.

Snälla människa vad är det du inte förstår Al Cohol, AL-KOHOL var en medicin förbrukning och namnet är arabisk så som Razzia... och den var för medicin. Är det så svårt att googla lite innan du kommer upp med konstigheter.
    Namnet Al-Cohol som gavs kommer från Al-GHUL... de låter samma.. anledningen var att Razi fattade att om denna kan även vara djävulens drick, dvs JINN, ond ande etc... en.wikipedia.org/wiki/Muhammad_ibn_Zakariya_al-Razi
    under hans bild står det Noteble .

Sitt inte analysera mitt inlägg genom att ställa 30 frågor och 50 anklagelse.
    Jag svarar på frågor för den som verkligen vill veta vad Islam är. Jag svarar inte på det politiska på samma sätt som en vit man behöver inte svara på varför det finns SD, NAZI, COMMUNIST, FACIST, TERRORISM etc etc (nu tror jag att du kommer dumpa allt jag har skrivit och haka dig på det sista jag skrev)

• vackerkvinna
    Rikard skrev 2015-02-15 08:28:12 följande:

Det finns en skillnad i de "heliga" skrifterna som gör att kristendomen är mer flexibel än islam. Nya testamentets regler är oftast mer generella ("älska din nästa) och ofta inte ens direkt uttalade, utan förmedlade genom liknelser. Koranen är istället sprängfylld med väldigt precisa regler.
    På grund av detta kan kristendomen lättare moderniseras inom ramarna för regelverket, medan islam sitter fast i 600-talet.

Jag skriver till dig enbart för att förklara så ställ inte 50 frågor. Detta är inte om den ena är rätt eller fel, utan vi utgår från vad som sägs:

Skillnade mellan Koranen och Bibeln är att Koranen är DIREKT GUDS ORD som den hävdar medan Bibeln är vittnesmål utav flera individer. Det är en stor skillnad!

Vi säger att Injeel (den riktiga bibeln) skrevs aldrig ned, utan reciterades så som med Koranen. Men efter 70 år började kristna återberätta om vad Profeten Jesus gjorde, sa och predikade. Då dyker det upp en ICKE-semitisk man vid namn Paul som också blir hotad av invånarna av Jerusalem och utkastad vid senare tillfälle.
    Detta för att PAUL är det som börjar ge gudomlighet till Jesus, det är här ideen föds. Paul var en grek som aldrig träffade Jesus, hade endast vision där han såg konstiga djur med olika huvud or ben.

Hans budskap spreds till Romarna via romeska soldater... dessa två folk var redan inne på INCARNATION dvs att Gud kan bli en människa... denna ide har alltid funnits i mångdyrkeri.. När det kommer till Rom 380 år efter Jesus så bokstavligen slaktade man folk som sa att Jesus var en Profet. Man skapade den första bibeln där man valde ut 66 böcker... än idag finns flera versioner av detta.
    Constantin är det som sprider detta "nya religion" som inte är ens lik med vad Jesus kom med. Om du googlar och läser om denna man så får du veta att han var en jätte härlig kung som kokade sin egen son och sin fru pga rykte...lol!!!

Treenigheten gör att Allah kommer aldrig låta denna religion härska i Jerusalem. Därav jag sa tidigare treenigheten.

Kalvoffringar så är det känt att Judarna upphörde detta när det stora branden skedde på templet 70 år efter Jesus. Sedan dess har detta upphört men när de får Temple Mount dvs Al Aqsa mosken i Jerusalem så kommer de att göra detta igen.

Judarna och Frimurarna följer samma ide, om du har kunskap inom det..om inte snälla tig för du gör bara bort dig.

Eftersom vi pratar om flera djupa saker samtidigt så är det omöjligt att utförligt att svara så jag förkortar allt och hoppas du ska förstå mig men du har misslyckats.. Du kan enkelt googla dessa och snälla gör det inte på samiska eller svenska, du hittar icke nått

Koranen kan inte ändras och får inte ändras och förbanna han som ändrar den!!
    Må Gud skydda mig och alla muslimer från denna korruption som hände för kristna!
    haka inte upp dig på sista meningar som du brukar göra eller på vissa små saker utan förstå helheten.

• vackerkvinna
    Rikard skrev 2015-02-16 12:56:56 följande:
    Förutom att du är oförskämd så far du dessutom med osanning. Jag hade nämnt "kalvoffer" en (1) gång, när du påstod att jag tjatade. Det är helt enkelt inte sant att jag har skrivit det tre gånger.
    Varför debatterar du med felaktigheter som är så lätta att kontrollera?

ok det börjar bli uttjatad.. Du har nämnt det 2 ggr plus nu en. Gå tillbaka och läs dina egna kommenterar det är 2 ggr. plus att en annan skrev även som jag trodde det va du. Totalt i hela kommentaren har du skrivit 2 + 1.. + 1 som nämndes av en annan

Jag är oförskämd mot någon som visar alla tecken på oförskämdhet, speciellt mot min religion. T o m Trådstarten bad dig upphöra när du började göra oljud i denna konversation.

Han skrev, "detta är för en annan tråd"
    Botten var när Du anklagade mig vara anti-semit när du inte ens vet om vad semit är.

Och du ältar dig så att det slutar med att vi sitter hela tiden korrigera varandra. Att påpeka andras fel offentligt är TOTALT fel inom islam och jag vill verkligen inte vara en sån person, må Allah azza wajjal förlåta mig om jag har låtit så.

jag ber om ursäkt om jag har sårat dina känslor men åter igen jag vill inte argumentera med dig... det är just sådana saker jag förutspådde att man sitter dagligen skriver och håller på.. Så släpp det... om två personer snackar vid hållplatsen så går du väl inte fram till båda och börjar spruta in hat mot den enes religion? eller ställer konstant frågor.

Om du hade varit uppriktig och velat veta så hade jag mer än gärna svarat men inte till någon som gör narr av personen eller religionen.

• vackerkvinna
    Rikard skrev 2015-02-16 14:05:33 följande:
    Återigen skriver du något som är direkt fel. Det är lätt kontrollerbart. Jag hade skrivit "kalvoffer" en (1) gång innan du påstod att jag tjatade. Välj visa endast för mina inlägg så ser du detta. 

Att jag nämnt "kalvoffer" igen beror helt och hållet på att du har beskyllt mig för att jag tjatade om det. Detta var alltså bevisligen inte sant, men du fortsätter att påstå det. Du anklagar mig om och om igen för något som inte är sant och sedan tycker du dessutom att jag inte ska få korrigera det. Så du ska få upprepa samma felaktigheter om mig och jag ska inte ens få göra invändningar mot det.

Så du anser att du har rätt att vara oförskämd mot någon som "visar alla tecken på oförskämdhet, speciellt mot min religion". Vad är det för ohyfsat nonsens! Tänk om jag anser mig ha rätt att vara oförskämd mot människor som inte tycker och tror som jag. Det är ju helt bisarrt att du hittar på regler som ger dig själv rätt att vara oförskämd och vräka ur dig hur många glåpord som helst, om du inte ger andra samma rätt.

Visa istället vilka inlägg som jag har skrivit som du anser "visar alla tecken på oförskämdhet".

Jag är inte muslim och har därför ingen som helst anledning att ta hänsyn till att man inom islam anser att det är fel att påpeka när någon säger något som är fel.
    åter igen du skrev 2 ggr... vid två olika tillfälle frågade du mig. GÅ Å LÄS.
    plus att en annan ställde samma fråga vilket jag trodde va du ie 3 ggr-

jag har inget att säga till dig då Familjliv raderade mina inlägg... host SS

och jag inget intresse för att svara dig då du har aldrig lärt dig hur man argumenterar eller pratar hyfsad med folk. En kan bara gå igenom på vad du skriver och på vad jag skriver.
  • vackerkvinna
    Tom Araya skrev 2015-02-16 18:05:31 följande:
    Rikard kan väl inte beskyllas för att ha skrivit något flera gånger för att du tror att någon annans text är hans, nu får du faktiskt skärpa dig!
    han skrev två ggr... han har anmält den och den är borttagen,,,även min blev borttagen..fick ett brev av FL...han skrev 2 tillfälle
    han förföljer mig även på en annan tråd... skit i det... jag dumpar denna tråd då jag har inget mer att säga

shit asså...att jag har spenderat tid på det här....
  • vackerkvinna
    Rikard skrev 2015-02-16 19:49:19 följande:
    Det inlägg som jag fick borttaget var för det första efter ditt påstående om tjat och för det andra togs det bort för att jag hade citerat ditt inlägg, som blev borttaget.
    Svaret på din sista fråga är (jag trodde du hade hjärna att förstå)

alla som följer de i Medina, Mecca och Jerusalem är på den rätta vägen...

Detta betyder just nu men även förr i tiden att alla följer dessa tre.. så en grupp människor i Marocco följer dessa tre som nämndes på samma sätt som de i 150 moskeer i Tokiyo, Japan följer.
    Det är en och samma budskap ... om en sekt avviker sig mot dessa så är det nog bevis mot dem.. ÅTER IGEN det är en måttstock att veta vilken är rätt... det är inte en åsikt som du som icketroende ska komma och tycka det är fel eller rätt.

Kan ge ett exempel till så att du inte blir jobbig igen. Inom katolism, om en grupp katoliker avviker sig från vatikanstaten och majoriten av dem så har de avvikit sig från stammen...

Majoriten av muslimer följer dem. Och Hadither uppmanar muslimer att hålla till majoriten då Gud kommer skydda den från korruption. Och i Koranen säger Gud att vi ska inte avvika oss i sekter... endast 10- eller t o m 8% håller sig till sekter runt om i världen. Jag tror du missuppfattar mig flera ggr och bara detta att jag nämnde 3 städer bevisar att allt annat jag försökt att berika dig med har du missuppfattat och pga så valde jag att inte svara.
    Det känns som om du inte förstår vad jag menar ex Bibeln och Koranen, jag gav dig OBEJEKTIV bild där Koranen säger att den är Guds ord medans andra skrifter är vad vittnesmål säger... detta säger även en icketroende vare sig om han tror eller ej. Skitsamma...detta är jätte jobbigt! så därmed låter jag bli att ens svara på de andra! ha det bra
  • vackerkvinna
    Rikard skrev 2015-02-16 19:03:38 följande:

Lögn, lögn, lögn.

Jag hade inte skrivit två inlägg om kalvoffer när du beskyllde mig för att tjata om det. Alltså har något sådant inlägg inte heller blivit borttaget. Varför envisas du med att framhålla något som är uppenbart osant?

Gällande kalvoffringar.. Jag skrever endast för att framtida människa ska fatta att du är okunnig gällande allt jag skrev till dig.

Judar, kristna och frimurarna vet om att NÄÄÄÄÄÄÄÄR, igen NÄR de tar över Al-Aqsa mosken i Jerusalem så ska de göra KALVoffringar....
    Judarna och frimurarna har samma agenda. Kalla det konspiration eller vad du vill men detta är deras mål vilket finns på film, text och från judiska sajter.
    Här kan du läsa en historisk event på engelska som hände 1998... scrolla ner så ser du bilder på kalvoffringar, bakom så ser du Al-Aqsa och Doom of the Rock

On Passover of 1998, Jewish rabbis conducted animal sacrifices at the Western Wall (the "wailing wall"), which may have been the first animal sacrifices conducted at the Temple site since 70 AD. It is difficult to assess the significance of this particular action. Gershon Salomon made his third unsuccessful attempt to conduct sacrifice on the Temple Mount itself on April 4, 1999. In 1998, it was made on a nearby hill called Givat Hananya. Another sacrifice has been performed since then in a different location.

kenraggio.com/KRPN-TheThirdTemple.htm
  • vackerkvinna
    Rikard skrev 2015-02-16 21:18:36 följande:
    Det är lustigt att du inte klarar av att skriva ett svar till mig utan att vara oförskämd. Hur kommer det sig?

Jag är faktiskt inte helt säker på om jag förstår dig, men låt mig göra ett försök.

När du talar om "korrekt" islam i Mecka, Medina och Jerusalem, så menar du inte att denna "korrekta" islam enbart finns där, utan att det är en form av islam som finns på lite olika håll som är som den i Mecka, Medina och Jerusalem. Är detta riktigt uppfattat?

Det är rent ut sagt oförskämt av dig att antyda att jag skulle vara dum i huvudet för att jag inte förstod att det var detta du menade när du skrev att "korrekt" islam bara fanns i Mecka, Medina och Jerusalem.

De flesta vet nog att Koranen påstår att det är guds ord, men det betyder inte att det är en accepterad sanning bland ickemuslimer. Påstående om Koranens gudomliga ursprung saknar fullkomligt värde om man inte tror på det.

Det är väldigt svårt att diskutera med dig, eftersom en så stor del av dina argument är rena glåpord mot dem som inte har samma tro eller uppfattning som du.

Det måste vara nått fel på dig...vad är det du inte fattar!!!
    vare sig om du tror eller miljarder triljarder tror eller INTE tror... så hävdar Koranen att det är GUDS ord medans andra böcker gör inte det. Detta är från en OBJEKTIV sida...

när du fattar vad jag menar då ger du dig på att jag har varit oförskämd ... JA detta för att du är konstig som inte fattar vad jag menar redan från början och sedan du hakar dig fast på en grej och sedan nästa, nästa nästa och nästa... nu är det Koranen som nämndes nyss...

SubhanaAllah... Kolla här... jag vill inte diskutera med dig.. jag vill inte argumtera med dig.. Har du frågor, ställ dem till en moske eller någon annan-
    Kan du respektera att allt jag skrev var till TS och inte till dig i början och nu har jag endast svarat för att du har missförstått allt jag skriver till dig.... och jag säger till dig igen att jag vill inte diskutera med dig!!!

Svar på tråden Hur hade Islam sett ut idag om...?