Inlägg från: Anonym (muslim) |Visa alla inlägg
  • Anonym (muslim)

Hur hade Islam sett ut idag om...?

Tom Araya skrev 2015-02-08 18:51:24 följande:
    Jag vill försöka förstå för att jag är intresserad....

Varför är det jobbigt att tänka över sitt val och olika grunder och logiker i det? Själv gör jag det ständigt...
    För det första var det inte Muhammed, sallAllahu alayhi wa sallam, som skrev haditherna själv. Det var hans efterföljare som levde med honom som återberättar vad som han sagt och gjort.
    För det andra, sände Gud till oss, Muhammed, som ett ljus till mänskligheten. På en tid, där dem begravde sina döttrar levande (för skammen över flickors födelse), då dem sålde sina kvinnor som djur, bl.a. Araberna på den tiden (notera: på den tiden!!) var från det värsta folket. Muhammed kom som en välsignelse för att få tillbaka folk på rätta vägen, sprida ljus för dem som vill bli vägledda.
    Han klargjorde det som blivit glömt.

Människor tror att Islam är en våldsam religion, pga media. Dem som på riktigt, vill veta sanningen, skulle gå, via säkra källor, och ta reda på sanningen. Dem som vill veta mer, är jag glad att svara på era frågor. De som bara vill kritisera och provocera kan gå någonannanstans, för det kommer inte bita på mig)
  • Anonym (muslim)
    Rikard skrev 2015-02-12 20:29:20 följande:
    Det stora problemet är faktiskt inte om "människor" i största allmänhet tror att islam är en våldsam religion. Problemet är att vissa muslimer är helt övertygade om att islam är en våldsam religion som ger dem rätt att bruka våld. Det är faktiskt dessa islamister som utgör det verkligt stora hotet mot människor genom att mördar och terroriserar.

(Förlåt Tom Araya, men jag mår dåligt av de muslimer som idylliserar islam och låtsas att det inte finns koranskolor och moskéer som hyllar terrorism och att det inte finns islamister som dödar och krigar,  utan allt som är negativt med islam är "medias" fel eller "västs" fel. De flesta muslimer visserligen är fredliga, men Boko Haram, Islamiska staten, Iran, Saudi Arabien, mördarna i Paris och de som förföljer Lars Wilks och Salman Rushdie använder också Koranen som ursäkt för sitt agerande. Jag beskyller inte alla muslimer för dessa gruppers brott, men jag ser det som ett problem att de blundar för att dessa mördare också stöder sig på islam.)
    Nu är det ju så att vad dessa människor gör, har ingen grund i Islam. Att dem själva fått en idé om hur man ska ta saker människor gjorde då, och dem själva tolkar att dem ska halshugga vilka dem vill, har ingen grund i Islam.
    Vi har, i Islam, dem som vi kallar `de lärda`. <dem har studerat religionen väldigt länge och djupt in i den, och dem varnar för dessa människor, som isis. Isis är inte på Islam. Vi kallar dem "khawaridj". Vilket i det stora hela betyder något som lämnat/gått ur. Islam är inte "light" eller extremt, Islam är på medelpunkt, men vi har klara regler. Vilket alla länder i hela världen har, t.ex... För att förhindra brott och ondska.

Åter igen går ni på att det "muslimer" gör är Islam. Det är det inte.
    Vad Islam är, och vad vissa muslimer gör, är två olika saker.
  • Anonym (muslim)
    Rikard skrev 2015-02-12 21:11:57 följande:
    Oavsett vad som är rätt eller fel om islam så tror dessa islamistiska mördare och terrorister själva att islam är en religion som uppmanar dem till våld och förtryck. Det är ett stort och högst verkligt problem. Deras tolkning av islam döda långt fler människor och skadar islams rykte långt mer än vad "västmedia" gör.
    Ok?

Jag skilde på vad Islam är och vad vissa som påstår sig vara muslimer gör.

Om någon kommer och påstår sig vara kristen, och säger att hen agerar med kristendom (trots att det inte är så). Då är jag med 100% säkerhet, att media och resten skulle ignorera det faktum att denna tillskrev kristendommen detta.
    Alltså, fel på människan.

Dem som är på Islam, på den rätta vägen, dem syns inte. Vet du varför?`För dem är goda människor. Dem ljuger inte, dem stjäl inte, dem baktalar inte, dem håller sig till sin egen familj och sina egna problem, dem gör rena saker. DET är Islam. Men det här skrivs det inte om, för ni vet inte om dessa riktiga muslimer, som är ute efter Allahs välbehag, inte människors.

Svar på tråden Hur hade Islam sett ut idag om...?